Automatisch gegenereerde fotomap op een website

Pagina: 1
Acties:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:26

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik ben bezig met een website.
Nu lukt dit allemaal wel, maar er zit mij een ding dwars. Op de website moet namelijk een automatisch gegenereerde fotoalbum komen.

Omdat ik deze website voor een klein bedrijfje maak die geen verstand van computers heeft, is het wel belangrijk het zo in elkaar moet zitten dat een leek op computergebied makkelijk nieuwe foto's kan toevoegen aan de fotomap op de website.

Nu weet ik niet hoe ik dit het makkelijks kan doen. :| :|

Weet iemand soms een tip voor dit.

Alle mogelijkheden is welkom.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09
Een content-management systeempje? PHP&MySQL zijn je vriend. :)
Verder is dit redelijk basic en veel over te vinden...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Met PHP kan je foto's uploaden en de dirlisting uitlezen van de map waar die foto's in staan. Is dat geen mogelijkheid?

Skat! Skat! Skat!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 16:18

MRic3

Of praat ik weer poep?

Zoek maar eens op coppermine en php dat heerscht..
Verder rond kijken bij www.hotscripts.com bij foto gallery's ... vind je veel

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Php & mySQL zijn niet mijn vriend, want daar snap ik niks van.
En wat vinden betreft ik heb veel gevonden (zowel hier op tweakers als op google), maar ik heb niet gevinden wat ik nodig heb.
Maar toch bedankt willem169

Vergeten te vertellen:

Het moet zo zijn dat ik alleen maar hoeft te verwijzen naar een bepaalde map waar alle foto's instaan en dat er automatisch webpagina's met een aantal foto's (het liefst als thumbnails) aangemaakt worden.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Is ook op andere manier dan PHP mogelijk?

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023

pbregman

>:)

ja met ASP.

Ik weet verder niet wie je vrienden wel zijn, maar ben wel bang dat je toch een vriend nodig hebt die eigenschappen heeft op het gebied van het genereren van dynamische content

Specs

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

http://phpix2.sourceforge.net/ gebruik ik zelf, super simpel.

en jah je zal toch iets van php moeten gebruiken (perl kan ook als je wilt maar dat raad ik je niet aan)

Mistakes are proof that you are trying...

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Nou dan ga toch maar PHP proberen.

MRic3 had het over coppermine. wat is dat dan voor iets?

Verwijderd

Als je niets hebt met PHP en/of ASP dan is JAlbum misschien iets voor jou.

Jouw website bestaat waarschijnlijk uit een aantal statische paginas en met JAlbum is het zeer eenvoudig om een map met fotos om te zetten in een online foto album. JAlbum maakt dus ook een verzameling statisch HTML pagina's die je dan vervolgens wel moet uploaden naar de webspace van je provider maar dat kan ook direct vanuit JAlbum zelf.
JAlbum heeft standaard een aantal opmaak themes waar je uit kan kiezen maar die kan je ook eenvoudig zelf aanpassen en/of maken. Alhoewel ik niet weet hoe eenvoudig dat voor jou zal zijn. Zelf gebruik ik het ook omdat ik maar een eenvoudige homepage heb en ik bij mijn provider geen PHP enzo kan gebruiken.
Als je foto's wilt toevoegen moet je natuurlijk wel weer JAlbum laten draaien om je HTML pagina's opnieuw te genereren, dat gaat niet automatisch (maar dat spreekt voor zich lijk mij).

Als PHP en ASP niet je vrienden zijn dan is JAlbum dat misschien wel ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 10:08 ]

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
DAn toch maar jalbum denk.

Bedankt, ik ga het meteen proberen.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een tijdje met Jalbum gespeeld en het werkt prima

Harstikke bedankt rmk. en de rest natuurlijk ook voor hun reactie op mijn probleem

Het probleem is hiermee opgelost.

Pagina: 1