Toon posts:

[BMP Studio] error met soundcard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb BPM studio 4.6 als ik deze installeer gaat dat allemaal prima maar na het starten kan ik geen geluid afspelen ik krijg steeds de melding

ERROR Onmogelijk "soundcard" te openen

ik heb al geprobeerd de geluidskaart opnieuw te installeren bpm opnieuw te installeren en zelfs het opnieuw installeren van win 2000 had geen effect

weet iemand een oplossing hiervoor want ik heb geprobeerd op verschillende computers bpm te installeren maar allemaal het zelfde resultaat...

screenshot: www.music2000.info/bmp.gif

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

En wat voor soundcard(s) gebruik je?

En heb je een legale versie? Support van BPM-studio al gebeld?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

het is een normale versie van bpm dat is het probleem niet en het type geluidskaart maakt niet uit ik heb 3 verschillende geprobeert maar zonder resultaat

ik hoopte dat iemand een id had hoe ik dit op moet gaan lossen want bij alcatech zullen ze zeggen dat het aan mijn configuratie ligt wat haast onmogelijk is...

mijn geluidskaart speelt namelijk in een programma als winamp ed. normaal geluid af...

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 15:04:
bij alcatech zullen ze zeggen dat het aan mijn configuratie ligt wat haast onmogelijk is...
Gegeven het feit dat verschillende soundcards het probleem niet kunnen verhelpen, een kleine eye-opener: het ligt per definitie aan je configuratie, de vraag is alleen welk onderdeel daarvan. Waarschijnlijk is het een conflict met andere software (heb je winamp - per gebruik van de winamp agent, bijvoorbeeld - standaard open staan? Heb je aparte sounddrivers geinstalleerd? Codecs?) en met een beetje mazzel hebben ze daar bij alcatech toch meer zicht op dan wij; zij weten tenslotte waar in het programma - en dus om welke redenen - de foutmelding wordt gegenereerd.

Toch maar eerst even bellen dus. Het helpt waarschijnlijk ook wel als je even in je event log gaat rondspitten naar meldingen die hier mee te maken kunnen hebben. En heb je het al op andere PC's geprobeerd? Draait het ook niet op een clean install?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan schreef op 18 december 2003 @ 15:48:
[...]
Gegeven het feit dat verschillende soundcards het probleem niet kunnen verhelpen, een kleine eye-opener: het ligt per definitie aan je configuratie, de vraag is alleen welk onderdeel daarvan. Waarschijnlijk is het een conflict met andere software (heb je winamp - per gebruik van de winamp agent, bijvoorbeeld - standaard open staan? Heb je aparte sounddrivers geinstalleerd? Codecs?) en met een beetje mazzel hebben ze daar bij alcatech toch meer zicht op dan wij; zij weten tenslotte waar in het programma - en dus om welke redenen - de foutmelding wordt gegenereerd.

Toch maar eerst even bellen dus. Het helpt waarschijnlijk ook wel als je even in je event log gaat rondspitten naar meldingen die hier mee te maken kunnen hebben. En heb je het al op andere PC's geprobeerd? Draait het ook niet op een clean install?
ja dan zal ik maar eens gaan bellen idd misschien kunnen ze me daar verder helpen....

het heeft niets met winamp of iets dergelijks te maken ik zit nu te werken op een pc die vanmiddag een nieuwe install heeft gehad (na een format c) en ik heb niets anders gedaan dan windows zijn updates gegeven zoals de standaard windowsupdate dat doet. winamp of iets dergelijks zijn niet geinstalleert. hij geeft nu dezelfde fout maar de monitor speeld wel gewoon (deed hij eerder ook al hoor)

al met al er is geen verschil tussen verschillende pc's en zelfs op een pc met een nieuwe install werkt het niet.

ik heb het tevens bij ons op school proberen te installeren daar deed het zelfde probleem zich voor (ook nadat ik deze pc een schoon immage had laten geven...)