I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin
punt 1. deze post moet in SA omdat exchange software isG F0rce 1 schreef op 18 december 2003 @ 09:10:
Mensen, Ik zit met het volgende probleem. Op school moeten wij als project een agendasysteem opzetten.
Daarvoor gebruiken we exchange server 2000 op win2kserver.
Nou willen we ook interne mail versturen. Wat er gebeurd is als we op de client een mailtje sturen naar de exchange server dat de client een bericht terug krijgt dat de mail niet is aangekomen.
Ik heb ff via got gezocht naar exchange en tutorial en in de tutorial staat datje naar de server moet telnetten op poort 25 smtp dan kunje zien dat hij draait. Wat wij krijgen is als we erna telnetten dat we als error krijgen: connection lost.
Een netstat -a leverde wel op dat poort 25 open staat.
Iemand die hier een oplossing voor weet...
maar om je toch verder te helpen, ik denk dat je het moet zoeken in de recipient policy's.
hebben gebruikers een mail alias (kun je checken dmv ad users & computers en dan de properties).
Allereerst is Exchange 2000 zwaar afhankelijk van jou DNS. Als er nog een Root zone in je DNS staat en je DNS staat voor de rest ook niet goed gaat dit allereerst al fout. Verder werkt het samen met IIS5 (Virtual SMTP en NNTP). Ook krijg je in je NDR een code mee deze kun je nazoeken www.support.microsoft.com
G F0rce 1,
Dit topic hoort inderdaad niet in Windows Operated Systems thuis, maar in Software Algemeen of als het een DNS probleem zou zijn in Network Troubleshooting.
Je topic bevat eigenlijk te weinig informatie om deze keuze te kunnen maken, en ook sowieso te weinig informatie. Zo zie ik geen exacte foutmelding voorbij komen, en geef je niet aan 'hoe' je intern mail wilt versturen (Doe je dit met een native Exchange client die MAPI gebruikt, of probeer je het via POP3/SMTP te doen?)
In ieder geval - dit topic gaat dicht omdat het hier niet hoort - open gerust een nieuw topic waarin je wel voldoende informatie geeft
Dit topic hoort inderdaad niet in Windows Operated Systems thuis, maar in Software Algemeen of als het een DNS probleem zou zijn in Network Troubleshooting.
Je topic bevat eigenlijk te weinig informatie om deze keuze te kunnen maken, en ook sowieso te weinig informatie. Zo zie ik geen exacte foutmelding voorbij komen, en geef je niet aan 'hoe' je intern mail wilt versturen (Doe je dit met een native Exchange client die MAPI gebruikt, of probeer je het via POP3/SMTP te doen?)
In ieder geval - dit topic gaat dicht omdat het hier niet hoort - open gerust een nieuw topic waarin je wel voldoende informatie geeft
Dit topic is gesloten.
![]()