Toon posts:

Tbred B 2400+ new core?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe Tbred B gekocht; een AthlonXP2400+ retail

De reden was dat mijn mamaplankje officieel alleen maar 266 FSb procs aankan en zeker niet een Thorton/barton core. Daarom wilde ik een van de laatste Thougbred cores nog even snel scoren voordat ze er niet meer waren.

Nu heb ik de volgende core gekregen:
AXDA 2400 DKV3C
AIXIB 0342 VPMW

Unlocked, green organic packaging.
wat mij opvalt dat multipliermodden niet meer gaat; tov. de ouder T-bred A 1800+ met een bruine packaging die heeft veel grotere brugpuntjes en die Lxx-en staan veel verder uit elkaar! (Ik zal nu niet meer de batterij-brandtruuk uit durven halen) :/

Verder geeft CPU-Z hetvolgende aan:
CPUID 681 ; Thorougbred B
family 7 8 rev B0 -> Hey dit is een revisie war ik nog niet eerder van heb gehoord?! :)

Nu komt het mooie;

op luchtkoeling gedraaid; 2,00Volt (mijn plankje was al gemod vandaar)
Ik draai zonder problemen op snelheden van meer dan echte 2450-2500mhz-en?! >:)

Let wel; echter de computer wordt instabiel na heavy gebruik. Typisch een temp probleem en mijn gevoel zegt dat mijn voltage gewoon makkelijk naar beneden kan en dan nog vele malen verder kan komen..... Nog geen tijd gehad om dit verder te testen. Gewoon werken op de desktop is zeker geen probleem.

Nu wil ik weten of er meerdere zijn met deze specifieke core. in het tbred topic kon ik er niet snel iets over vinden. Het lijkt wel dat dit echt een van de allerlaatste cores zijn die ontzettend hard kunnen op een laag voltage.

Helaas heeft mijn mamaplankje problemen met FSB's boven de 166mhz. dit ligt niet aan de proc, maar puur aan mijn plankje. Mijn Samsung ram is DDR333, cl2,0. wat getest en probleemloos werkt op 200MHZ DDR, cl2,5!

Nogmaals; corecode is dus AIXIB ; tbred B; rev B0

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Ik heb ook zo'n groene package op m'n 1800+ (0324) en daar lijkt het of de bruggen onder het plastic zitten en die gouden puntjes die je zit nep zijn.
Dus volgens mij kun je gewoon het bovenste laagje eraf krabben.

De mijne gaat trouwens ook hard: screenshotje op 2687 MHz op 2 volt (moederbord kan tot 2.2, maar wil niet hoger dan 2.0. Ben aan het sparen voor een NF7-s)

AXDA 1800 DLT3C
JIUHB 0324 XPMW

[ Voor 12% gewijzigd door Exigence op 18-12-2003 08:53 ]

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
ik heb zelf 3 weken terug een nieuwe athlon xp 2200+ gekocht.
code: aixhb
week: 42
ook een groene package en gelocked. Ik denk dat mijn cpu het oudere broertje is van jou cpu. (aangezien hij 1 letter verschilt)
Hij doet nu 2300mhz op 1.775 volt. Ik kan op 2400mhz draaien en booten naar windows, maar dan wordt ie te warm. Hij post en boot ook nog naar windows op 2500mhz met 2.0 volt.

Jouw athlon is een weekje ouder dan die van mij en heeft een iets andere stepping, waardoor jouw cpu'tje misschien nog beter over te klokken is.
Als ik mijn wc-setup iets verbeter, zijn betere overkloks zeker haalbaar. Ik heb op een Duitse site posts gelezen van mensen met mijn stepping die met prometiakoeling 2.8 (!) ghz haalde met 2.3 volt.

[ Voor 26% gewijzigd door pyro83 op 18-12-2003 09:11 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
jah 2.8 voor een tbred is nix. Bio_blade haalde met een 1800+ k weet de stepping neit meer ook al 2850 MHz Was een Prommie MI rev 1.02

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Sorry ik weet dat het niet bij deze topic past maar moet het toch vragen.Het is zo dat ik een 1800+ hebt (Tbred B ) core. Nou draait hij op 11,5*217mhz vcore op 1.85 volt nou het is allemaal heel lekker enzo maar ik wil natuurlijk hoger, heb het ook geprobeert maar dan krijg ik steeds blauwscherm als ik vcore omhoog doet bijv naar 2volt dan springt ie terug naar 1800+ of naar een andere snelheid waar kan dat aan liggen?. Ik hoop het niet dat aan me mobo ligt trouwens ik weet helaas me core code niet meer dan moet ik me WC blokje er weer afhalen om te checken aan de temps kan het ook niet aan liggen ik hoop dat jullie het weten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 08:25:
Ik heb gisteren een nieuwe Tbred B gekocht; een AthlonXP2400+ retail

De reden was dat mijn mamaplankje officieel alleen maar 266 FSb procs aankan en zeker niet een Thorton/barton core. Daarom wilde ik een van de laatste Thougbred cores nog even snel scoren voordat ze er niet meer waren.

Nu heb ik de volgende core gekregen:
AXDA 2400 DKV3C
AIXIB 0342 VPMW

Unlocked, green organic packaging.
wat mij opvalt dat multipliermodden niet meer gaat; tov. de ouder T-bred A 1800+ met een bruine packaging die heeft veel grotere brugpuntjes en die Lxx-en staan veel verder uit elkaar! (Ik zal nu niet meer de batterij-brandtruuk uit durven halen) :/
Je moet eerst de toplaag kaal maken. De echte puntjes zitten eronder als het goed is.
Verder geeft CPU-Z hetvolgende aan:
CPUID 681 ; Thorougbred B
family 7 8 rev B0 -> Hey dit is een revisie war ik nog niet eerder van heb gehoord?! :)
Nou..hij bestaat toch echt zolang als de Tbred B hoor :)
Nu komt het mooie;

op luchtkoeling gedraaid; 2,00Volt (mijn plankje was al gemod vandaar)
Ik draai zonder problemen op snelheden van meer dan echte 2450-2500mhz-en?! >:)
Niet echt speciaal. Als je het op 1.8/185V kan dan is het een goeie proc. 2V en dan 2450 doen de meesten wel.
Nu wil ik weten of er meerdere zijn met deze specifieke core. in het tbred topic kon ik er niet snel iets over vinden. Het lijkt wel dat dit echt een van de allerlaatste cores zijn die ontzettend hard kunnen op een laag voltage.
AIXIB en MIXIB zijn hetzelfde. MIXIB word wel voor Durons gebruikt. Klokken vaak goed over, maar die van jou is dus niet zo heel goed. Er zijn Tbreds die 2600 stabiel halen met water.

AIXIB is dus de opvolger van de AIUHB en dat is weer de bekende 2400+ en 2100+ core. Je leest er alleen niks over omdat tbreds niet meer interessant zijn. Een Barton op 2550 is sneller dan een tbred op 2650 ;)

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
ik haal met mijn 1 jaar oude 2400+ ook 2530-2570 mhz op lucht. dit wel op 2.1 volt.

Waar ik op zit te wachten is een of andere revisie die minstens 2500 mhz op minder dan 1.95 volt wil doen. Die krengen lopen boven die vcore zo belachelijk warm...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Exigence

Exigence

dnkroz

Astennu schreef op 18 december 2003 @ 09:53:
jah 2.8 voor een tbred is nix. Bio_blade haalde met een 1800+ k weet de stepping neit meer ook al 2850 MHz Was een Prommie MI rev 1.02
En niet te vergeten JC/DuronDude met zijn 1700+ op meer dan 3 GHz

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
erik9287nl schreef op 18 december 2003 @ 14:38:
[...]

En niet te vergeten JC/DuronDude met zijn 1700+ op meer dan 3 GHz
Jah maar die 1800+ was normaal.

Die van JC was duidelijk een super ding zo een heb ik nooit meer gezien.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Exigence

Exigence

dnkroz

Nah, ik hoop dat ik gauw een prom kan kopen + een NF7-s >:)

Verwijderd

pyro83 schreef op 18 december 2003 @ 09:07:
Ik heb op een Duitse site posts gelezen van mensen met mijn stepping die met prometiakoeling 2.8 (!) ghz haalde met 2.3 volt.
Dat je dezelfde stepping hebt is geen garantie voor succes, je batchnummer zal je veel meer zeggen.

En 2.8GHz is inderdaad niet wereldschokkend hoor, mijn 2100+ haalt al 2.95 GHz onder een prom

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 14:30 ]

Pagina: 1