Toon posts:

Asus P4C800-E bios piepjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

gister heb ik mijn pc'tje in elkaar gezet:
asus p4c800-e delux
p4 3 ghz, 800fsb
2x 512mb pc 3200 corsair

Alleen toen ik alles in elkaar had zitten, gaf de bios 3 piepjes. Ik kijk in het boekje "main memory read/write test error".
Daarna ben ik naar een vriend gegaan, daar het geheugen geprobeerd en dat werkte goed.
Nu heb ik alles kabels eraf gehaald en alleen cpu en geheugen en videokaart en nogsteeds 3 piepjes en geen beeld.
(dit was ook maar met 1 reepje geheugen ipv 2)

Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn?
alvas bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 09:44 ]

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 12:06
Dat moet de videokaart zijn.

Misschien is de voeding te zwak of je hebt de videokaart niet goed aangedrukt.

Kweet niet of je een ATI hebt, zo ja heb je die dan ook direct op de voeding aangesloten.

Je kan ook een andere videokaart proberen.

En probeer ook eens te booten met 1 geheugen reep.

[ Voor 10% gewijzigd door LordRAN op 18-12-2003 08:35 ]

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 07:10
Die piepjes zijn van het aantal usb devices die zijn aangesloten.
Als je bios 1014 flasht kun je dit uitzetten

Xiaomi 13T Pro

• LordRAN
ehm. heeft ie USB devices aangesloten dan? en hoe kan die zijn bios flashen als de compu nie goed boot?

[ Voor 43% gewijzigd door LordRAN op 18-12-2003 08:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanmiddag eens een pci videokaartje erin zetten.

Ik heb btw een Hercules ATI Radeon 9800se all-in-wonder kan deze ook nog eens goed aandrukken.

Zit nu op school...
verdere opmerkingen zijn nog altijd welkom

Verwijderd

Topicstarter
ik ben weer thuis, heb de videokaart proberen aan te drukken, maar helaas.... nogsteeds niks.

Ik citeer nu uit het boekje:
If you do not see anything within 30 seconds from the time you turned on the power, the system may have failed a power-on test. Check the umper settings and connections or call your retailer for accistance.

Dit krijg ik dus, heb moederbord piept 3x, daar staat bij "Main memory read/write test error"

ben nu aan het proberen mijn leverancier te pakken te krijgen....

• LordRAN
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat je mobo en het geheugen niet samen gaan. Komt wel vaker voor dat bepaalde merken niet samen gaan.

Je zou het geheugen van een vriend in jouw PC kunnen doen en kijken wat er dan gebeurt.

Het zou wel vreemd zijn als Corsair en Asus niet samengaan, maar ja je kunt het proberen.

En heb je het geheugen er ook goed ingedrukt? ;)

het kan ook een verkeerde jumper instelling zijn op je mobo, is de FSB goed ingesteld?

[ Voor 18% gewijzigd door LordRAN op 18-12-2003 16:09 ]

Verwijderd

Btje schreef op 18 december 2003 @ 08:34:
Die piepjes zijn van het aantal usb devices die zijn aangesloten.
Als je bios 1014 flasht kun je dit uitzetten
Idd hoeveel usb devices heb je aangesloten ?

Verwijderd

LordRAN schreef op 18 december 2003 @ 08:36:
ehm. heeft ie USB devices aangesloten dan? en hoe kan die zijn bios flashen als de compu nie goed boot?
Dat zegt hij niet hij zegt dat hij drie piepjes hoort :?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 21:15:
[...]

Idd hoeveel usb devices heb je aangesloten ?
Dat van die piepjes weten we nu wel. En puur het flashen om van die piepjes of te komen is de vraag niet.
Deze piepjes zijn ook niet van de USB apparaten.

Het lijkt mij ook interressant om zijn geheugen bij jou te proberen.
Dit omdat dat bij dit BIOS ervoor kan zorgen dat hij alle instellingen opnieuw gaat zoeken.

Overigens staan jumpers standaard goed (zijn er ook niet veel), en FSB settings maken ook niet uit, aangezien jouw cpu en mem de standaard max stock settings aankunnen (200FSB dus). Verder heb je nooit beeld gehad, dus heb je ze ook nooit verkeerd ingesteld.

Test ff het volgende:
• Met ander geheugen.
• Zonder geheugen.
• Zonder videokaart.
• Andere videokaart. Geef ook ff de specs aub. Zo doet een Radeon 9500/9700 met serienummer eindigend op getal lager dan 30 het ook niet in dat mobo (staat in boekje bij AGP slot verhaal)

Op zich is die combi van dit bord met het gekozen mem een prima keuze en hoort het zeker weten te werken.

{signature}

• LordRAN
Voutloos schreef op 18 december 2003 @ 21:25:
[...]

Overigens staan jumpers standaard goed (zijn er ook niet veel), en FSB settings maken ook niet uit, aangezien jouw cpu en mem de standaard max stock settings aankunnen (200FSB dus). Verder heb je nooit beeld gehad, dus heb je ze ook nooit verkeerd ingesteld.
Ehm das nie helemaal waar. moederborden moet je eerst DMV de FSB jumper instellen op 100,133,166 of 200 FSB

Moet je je voorstellen als je je XP 3000+ op 100 FSB zet en daan gaat overclocken (naar bv 200 FSB)!! Weet je hoe hoog je PCI/AGP divider dan wordt!! 80/160 ofzo!!

Mijn XP 2600+ is een 166 FSB CPU en de jumper op mijn MOBO moet ik dus op 166 zetten zodat de BIOS mijn CPU ook daadwerkelijk herkend als een XP 2600+ en dat de dividers dus ook in 1 keer goed staan. Pas daarna kun je gaan overclocken in de BIOS. ;)

Dit wist je natuurlijk al, maar ik denk dat daardoor de PC wel eens niet zou kunnen booten.

[ Voor 5% gewijzigd door LordRAN op 18-12-2003 22:13 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
LordRAN schreef op 18 december 2003 @ 22:12:
[...]

Ehm das nie helemaal waar. moederborden moet je eerst DMV de FSB jumper instellen op 100,133,166 of 200 FSB
Maar we hebben het hier over een P4C800 schat. Daar is het wel waar. :)

En check mijn sig.

[ Voor 5% gewijzigd door Voutloos op 18-12-2003 22:14 ]

{signature}

Verwijderd

Ik vind het thans een interessante opmerking van de piepjes ten gevolge van USB apparaten. Moest hij er twee op hebben hangen, dan kan het volgens mij inderdaad drie maal piepen (1x voor de boot? en 2x voor de USB)

Maar ja, dat was misschien ondertussen wel reeds duidelijk :) ?

Verwijderd

Ik ben iets vergeten te vermelden. Ik heb namelijk ook dergelijke foutmelding opgemerkt...gelijkaardig systeem met "lichtere" processor en 1024 MB geheugen van hetzelfde merk (in dual channel). Soms herkende hij zelfs minder geheugen.

Wanneer de "Post" snel mag gebeuren vanuit de bios, merk ik het probleem echter niet meer op...
Misschien zou dit eerder een BIOS update vragen?
Pagina: 1