Gaten-kast !!!!

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:02

JT

VETAK y0

Topicstarter
hoe maken jullie hele gaten in jullie kast, hoe snijden jullie dat eruit ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Je kan het doen met een dremel, maar zelf heb ik het gedaan met een gatenzaag (ronde zaag die je op je boormasjien zet).

Gaat sneller en werkt mooier.

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Gat aan de binnenkant aftekenen en dan een groot gat boren en met een decupeer zaag uitzagen. Als het niet ander kan aan de buitenkant maar wel ff afplakken ivm krassen.

Dremel ak nook als je die hebt, alleen is bochten daar lastig mee. Voor raampjes wel ideaal.

Als je niks aan gereedschap hebt kan het ook met een blikschaar, heeft een jonge uit mijn klas gedaan. Wordt niet echt mooi want het is heel moeilijk om het netjes te doen.

= TheGrimReaper op tweakers

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Op zaterdag 09 december 2000 20:47 schreef Goingin het volgende:
Je kan het doen met een dremel, maar zelf heb ik het gedaan met een gatenzaag (ronde zaag die je op je boormasjien zet).

Gaat sneller en werkt mooier.
probleem is dat je gaten moet hebben voor verschillende maten fans (ik teminste wel) en voor 12 cm kon ik er geen vinden

= TheGrimReaper op tweakers

• Goingin
  • Laatst online: 19-08 21:54
Ik heb ze wel

Bij een lokale hardwareboer (nee, geen computers :D) een setje van Phantom gekocht.

Je kan dan losse ronde zagen kopen en een middenboor, die middenboor kan je dan in elke zaag draaien.
Ik heb zelf een 80 mm en een 120 mm zaag gekocht.
let wel op, het is aardig geprijsd

Update:
Met deze zagen kan je gaten zagen in Staal, RVS, Gietijzer, Koper en Aluminium :P

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-07 01:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Bij de GAMMA (jaja echt waar :P) hebben ze nu een aanbieding voor een dremel-kloon voor 69 PIEK!!!!! ik heb m ook gehaald en gaat perfect.

Ow ja, de slijpschijfjes van Kinzo zijn niet echt gemaakt voor hoogwaardig staal:7...
* FiRePaTH heeft er dus meteen alle slijpsteentjes doorheengehaald >:).

Ik zou je aanraden dat (als je meer dan 1 gat in je kast wilt, zo'n setje extra SNIJ-steenstjes koopt (die hebben ze alleen van merk dremel maar zijn compatibel;) met die van Kinzo. (Kies wel voor heavy duty dingen voor metaal......(=plastic potje met 20 stuks voor 12 piek)

En het scheelt echt veel die extra 5 gaten met case blowers (lagen toch maar weg te stoffen) Nu Dual Celly 500@585 op 38 graadjes ipv 58 zonder koeling *D FULL LOADED! idle haalt ie nu zo'n 29-32 graadjes *D

RELAX ;)

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• JT
  • Laatst online: 16:02

JT

VETAK y0

Topicstarter
ik ga er wel een paar fans bijzetten, maar geen 5 !!!! Lawaai ? hoe kom je erbij ? ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Lawaai valt best wel mee! :D

*TIP*
Zet gewoon de muziek iets harder ;) dan merk je er niks van mocht je er echt last van hebben :P
*TIP*

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

• jotheman
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Ik hep ze met mijn nepdremel gemaakt (lang leve Kinzo, reclame, reclame), maar dan krijg je ze wel erg moeilijk rond, dus ik maak ze altijd in deze vorm (laat maar, da plaatje werd vurkloot), maar ik maak meestal een vierkant met de hoekjes niet eruit gezaagd, dat je een klein driehoekje aan de zijkanten overhoudt waar je een gaatje in kan boren voor het vastschroeven van je fan.

dat werkt ook goed, en is beter te doen met een dremel

I see dead pixels...

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Op zaterdag 09 december 2000 22:38 schreef jotheman het volgende:
Ik hep ze met mijn nepdremel gemaakt (lang leve Kinzo, reclame, reclame), maar dan krijg je ze wel erg moeilijk rond, dus ik maak ze altijd in deze vorm (laat maar, da plaatje werd vurkloot), maar ik maak meestal een vierkant met de hoekjes niet eruit gezaagd, dat je een klein driehoekje aan de zijkanten overhoudt waar je een gaatje in kan boren voor het vastschroeven van je fan.

dat werkt ook goed, en is beter te doen met een dremel
Zie je wel! Je kunt het wel in 'gewoon' nederlands !

Verwijderd

As ge geen 75 slijpschijfjes wil verneuken , koop dan 1 dooske van die fiberglass versterkte he dumbass nr 426 as ek me ni vergis . Ik hem me zo 1 schijfje heel mn kast gedaan !

Verwijderd

Ik ga dit allemaal doen met m'n dremel denk ik
ik zal eens zoeken of ik zo'n gatenzaag heb, maar ik betwijfel het. Het raampje is er al uit, en de verbreding van m'n kabelgat is ook al gebeurt, maar daar heb ik nog geen foto's van geupped.
http://www.tomamod.com

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Die fiber schijfjes zijn pas duur! 4 voor zo'n 16 piek dacht ik! Die heavy duty slijpteentjes van <Reclame-modus>Dremel</Reclame-modus>
zijn 12 piek voor 20 en ik heb er zo'n 4 misbruikt voor 4 gaten...dus is dat toch goedkoper >:)

• Bass64
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

ik gebruik een slijp tol
kost je wel een paar mesjes maar dat ziet er wel mooier uit vind ik zelf
of je moet een fijne zaag gaan gebruiken

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

Ik heb voor mijn raam een slijptol gebruikt, eigenlijk mijn pa. Mocht het niet doen. Te gevaarlijk. Ben 16.
Niks kapot gegaan hoor. Gewoon goed spul hebben.

Voor de fans gewoon de gaten zaag gebruiken.

Verwijderd

Interessantste zijn 12cm 220volt wispers.
Deze zijn kogelgelagerd, verplaatsen massa's lucht per uur en zijn megastil.
Met relais 12v, kan je hem schakelen aan je voeding en met je pc laten opstarten. Een oude voeding slopen en een voeding connector in je kast dremelen en klaar is kees.
Pagina: 1