Toon posts:

UDMA mode 2 = 2.188MB/s ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag!

Ik heb een probleem met een van mijn HD's. Ik heb twee HD's in mijn systeem, de eerste hangt op een 80pin kabel en draait super op UDMA mode 5. Ik had geen 2e 80 pin kabel dus de tweede hangt samen met de CDwriter op een 40 pin kabel in UDMA2 mode.

Mijn probleem: de tweede HD wil niet sneller dan 2.188 MB/s!!???!?!
(benchmark by Nero) Ik merk dit ook met het kopieren van bestanden.

Ik heb mijn windows configuratie gechecked om er zeker van te zijn dat ik niet in PIO mode draai, maar geen succes. In de bios ziet alles er goed uit.

Iemand bekend met dit probleem? Het moet toch gewoon werken op een 40 pin kabel?

Bedankt,

-Peter

Mijn systeem:
Medion p2.4Ghz
768MB DDR RAM
HD0: 120GB Seagate op 80pin kabel1-master
CDROM: Writer op 40 pin kabel2-master
HD1: 80GB WD op 40 pin kabel2-slave (hangt in coolermaster 3 heatsink)

Ik vond een gelijkwaardig topic maar ook hier werd geen oplossing gevonden die ik niet geprobeerd heb.
Harde schijf is traag (WD 400JB)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-03 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Op welke mode draait de CD-brander ? is dit toevallig ook UDMA 2 ? Ik heb namelijk het vermoeden dat de harddisk zich aan past aan de CD-brander. Het snelste apparaat past zich aan, aan de traagste...

Is het geen mogelijkheid om de hardeschijf bij de andere hardeschijf aan de kabel te hangen of heb je daar al een DVD-speler of iets dergelijks aan hangen.

Hoeveel IDE poorten heb je op je moederbord, de normale 2 : IDE0 en IDE1 of heb je nog een RAID-controller, want dan zou ik zeggen haal nog even een extra 80 aderige kabel en zet de hardeschijf op de RAID-controller.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicmove: Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers :)
Titelfix: een hoop ranzige vraagtekentjes weggehaald