Dag!
Ik heb een probleem met een van mijn HD's. Ik heb twee HD's in mijn systeem, de eerste hangt op een 80pin kabel en draait super op UDMA mode 5. Ik had geen 2e 80 pin kabel dus de tweede hangt samen met de CDwriter op een 40 pin kabel in UDMA2 mode.
Mijn probleem: de tweede HD wil niet sneller dan 2.188 MB/s!!???!?!
(benchmark by Nero) Ik merk dit ook met het kopieren van bestanden.
Ik heb mijn windows configuratie gechecked om er zeker van te zijn dat ik niet in PIO mode draai, maar geen succes. In de bios ziet alles er goed uit.
Iemand bekend met dit probleem? Het moet toch gewoon werken op een 40 pin kabel?
Bedankt,
-Peter
Mijn systeem:
Medion p2.4Ghz
768MB DDR RAM
HD0: 120GB Seagate op 80pin kabel1-master
CDROM: Writer op 40 pin kabel2-master
HD1: 80GB WD op 40 pin kabel2-slave (hangt in coolermaster 3 heatsink)
Ik vond een gelijkwaardig topic maar ook hier werd geen oplossing gevonden die ik niet geprobeerd heb.
Harde schijf is traag (WD 400JB)
Ik heb een probleem met een van mijn HD's. Ik heb twee HD's in mijn systeem, de eerste hangt op een 80pin kabel en draait super op UDMA mode 5. Ik had geen 2e 80 pin kabel dus de tweede hangt samen met de CDwriter op een 40 pin kabel in UDMA2 mode.
Mijn probleem: de tweede HD wil niet sneller dan 2.188 MB/s!!???!?!
(benchmark by Nero) Ik merk dit ook met het kopieren van bestanden.
Ik heb mijn windows configuratie gechecked om er zeker van te zijn dat ik niet in PIO mode draai, maar geen succes. In de bios ziet alles er goed uit.
Iemand bekend met dit probleem? Het moet toch gewoon werken op een 40 pin kabel?
Bedankt,
-Peter
Mijn systeem:
Medion p2.4Ghz
768MB DDR RAM
HD0: 120GB Seagate op 80pin kabel1-master
CDROM: Writer op 40 pin kabel2-master
HD1: 80GB WD op 40 pin kabel2-slave (hangt in coolermaster 3 heatsink)
Ik vond een gelijkwaardig topic maar ook hier werd geen oplossing gevonden die ik niet geprobeerd heb.
Harde schijf is traag (WD 400JB)