Luisteravondje

Pagina: 1
Acties:
  • 1.017 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Zoals ik al ergens heb gemeld; een vriend van mij heeft wat luidsprekers op de kop getikt. Dat moest natuurlijk getest worden, vooral omdat het leuk aansloot bij datgene dat hier in de buurt al voor handen was. En dus hebben wij vanavond met z'n drieeen is lekker zitten luisteren.

Dit heeft er staan spelen:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=575903

De electronica, allemaal van Linn:
- Ikemi CD-speler
- Kairn voorversterker
- LK-85 einversterkers (drie stuks)
- wat kabelspul (Linn/Ocos/QED/Groneberg)

En de luidsprekers (in foto-opstelling), wederom Linn:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=575904

Van links naar rechts:
- Katan
- Keilidh
- AV5140
- Keosa

Bij elkaar een ruime 15.000 euro in een kamertje gestopt. Vooral het beschikken over drie eindversterkers was leuk, alles kon single, bi of zelfs getriampt worden en dat zijn dingen die je normaal niet zomaar even test. Qua luidsprekers bleek al snel: duurder is beter. :Y)
Verschil Keosa - Keilidh was wel groter dan Keilidh - AV5140. Gelukkig maar, want die Keilidhs zijn van mij en anders had ik weer moeten upgraden enzo.

Op de foto's zijn verder nog een ongebruikte Kairn vv en Rel Strata sub te zien. Wegens een gebrek aan processor hebben we die niet nodig gehad. Jammer, want een Linn Center is nog wel voorhanden en de DVDs ook. Iemand in de buurt van Delft met een dergelijk apparaat die even langs wil komen misschien? :)

Great minds think alike!

Verwijderd

Wat zijn die bruine ronde "dingen" ?

Verwijderd

volgens mij onderzetters voor je pannen........(ikea)
voor de hitte van de onderste versterker misschien?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 02:43:
Wat zijn die bruine ronde "dingen" ?
Ik denkt onderzetters/viltjes.
Waarschijnlijk tegen hitte of krassen.

[ Voor 14% gewijzigd door Jimster op 18-12-2003 02:48 ]

Verwijderd

Zal wel niet voor de hitte zijn denk ik ...... als het wel zo is zegt het me gelijk genoeg over de kwaliteit :)

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 02:51:
Zal wel niet voor de hitte zijn denk ik ...... als het wel zo is zegt het me gelijk genoeg over de kwaliteit :)
Toch wel voor de (eventuele) hitte. Het kan geen kwaad, maar nodig is het eigenlijk niet. Mochten ze namelijk te warm worden schakelen ze gewoon uit (hittesensor). Dat wil je liever vermijden natuurlijk want uit=geen muziek. Overigens heb ik het nog nooit meegemaakt dat de beveiliging ingreep. Wel dat de bovenburen ingrepen :*) :X

Great minds think alike!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verbal Kint schreef op 18 december 2003 @ 01:54:Bij elkaar een ruime 15.000 euro in een kamertje gestopt. Vooral het beschikken over drie eindversterkers was leuk, alles kon single, bi of zelfs getriampt worden en dat zijn dingen die je normaal niet zomaar even test. Qua luidsprekers bleek al snel: duurder is beter. :Y)
Verschil Keosa - Keilidh was wel groter dan Keilidh - AV5140. Gelukkig maar, want die Keilidhs zijn van mij en anders had ik weer moeten upgraden enzo.
En hoe zit het met luister- en testresultaten van het bi- en triampen?
Op de foto's zijn verder nog een ongebruikte Kairn vv en Rel Strata sub te zien. Wegens een gebrek aan processor hebben we die niet nodig gehad. Jammer, want een Linn Center is nog wel voorhanden en de DVDs ook. Iemand in de buurt van Delft met een dergelijk apparaat die even langs wil komen misschien? :)
Ik heb geen dergelijk apparaat helaas, maar ik wil wel even komen luisteren hoor :P

ik woon ook in Delft

Permanent wintericon!

• joost_e
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:58

joost_e

Aktief!

hmmm...

okay, de eerste die langskomt met een linn 5103 (of beter) krijgt gratis bier! ;)

Verwijderd

Das idd een goeie want ik was te lui om even de Linn Centrik op te halen. Derhalve staat die niet op de foto...

Als er iemand in de buurt is met een 5103 stel ik wel even voor om te wachten op de door de topicstarter aangekochte Linn Klout! Dan is het mogelijk om de 5140s aan te sturen met de Klout, de Tukans actief aan te sturen met twee LK85s en de Centrik ook nog een eigen LK85 mee te geven!

Hoor ik daar Moulin Rouge? Aan de andere kant: stereo klonk ook el errug mooi. De verschillen tussen gewoon en triampen waren met name in de heftige partijen aanzienlijk. Bi-ampen zat, waar je het al zou verwachten, ertussen in!

BTW, maar dat hadden jullie natuurlijk al begrepen, ik ben die Lucky Bastard die dat setje op de kop heeft getikt!

Edit: volgens mij stond de onderste LK85 ook nog half open ivm het verwijderen van de actiefkaarten of zit ik ernaast?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 12:20 ]

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
5103 icm toekomstige Klout zou idd wel leuk zijn. Ga je met je HT toch makkelijk over de 20000 euro heen.

Eindelijk een beetje concurrentie voor Garmtz en Scarp (wordt het niet eens tijd voor een upgrade Scarp? ;) )

Great minds think alike!

• joost_e
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:58

joost_e

Aktief!

kunnen we beter nog even wachten dan, totdat ik een passieve klout heb vergeleken met aktieve lk85's.. kan nog wel eens beter zijn, en dan duurt het natuurlijk niet lang meer voordat er nog meer klouts staan..

ik heb toch een beetje het gevoel dat ik bij al dit aankoopgeweld niet kan achterblijven. :D

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ach, zo hard zal t wel niet gegaan zijn :P ik heb in delft nix gehoord ;)

T ziet er zo net uit als een audio zaakje, zo al die speakers op rij :)

Verwijderd

Als de prijs goed is, mag je best wat overnemen hoor! ;)

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 15:25

Boekster

Naimoholic

Geen last gehad van herrie hier in Delft :P .

Ik kan je helaas niet helpen aan een processor.

Maar concurrentie voor Garmtz zal toch niet :D . Dan moet je het wel heel bont maken ;) . Scarp is in te halen, maar dan moet je wel op water en brood gaan, die heeft een erg grote voorsprong :P .

Maar ziet er allemaal netjes uit! Toch niet een van jullie die een Seizmik had besteld bij het Audiohuis he?

Music Addicted

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Nou, de broer van Joost is degene die de Sizmik heeft besteld. Klein wereldje zo. :)

Great minds think alike!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-01 15:25

Boekster

Naimoholic

Haha, Linnoholics unite zullen we maar zeggen ;) . Ja, inderdaad wel apart. Hoewel ik de laatste tijd wel erg vaak in het Audiohuis ben, m'n stekkerdoos wil maar niet binnenkomen. Maar als dat gaat gebeuren zit er wel wat extra dingetjes bij. Helaas niet voor mij, maar voor de winkel. Toch wel jammer, had graag de NAP200 en NAC202 (en misschien de CDX2) wel thuis gehad :P .

Overigens wel eventjes met een Classik Movie gespeeld in het Audiohuis. Klonk erg goed! Leuk dingetje.

Music Addicted

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-03 02:09
Ik heb die Linn AV5140 gehad , maar heb ze gelukkig weer verkocht :D
Vond de soundstage wel erg lekker , maar ze klinken totaal niet natuurgetrouw (Clarinet, Saxen, Trompet , en zelfs stemmen hadden een metalige bijklank die ik niet wegkreeg) , verschillende amps geprobeerd etc.. maar kreeg het pas weg toen de Linns wegwaren. Als je daar niet oplet of niet anders weet zijn het wel leuke luidsprekers, maar ik kon er niet mee leven.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Zeg, niet zomaar van die negatieve verhalen vertellen hier, dat doe je maar in een ander topic. ;)

Maar euh, wat voor electronica had je er voor hangen? Want dit klinkt (sic) toch niet helemaal zoals ik het gehoord heb....

Great minds think alike!

• Hellhound
Ik heb dr een Onkyo Integra P304 Pre Amp met Rotel RB991 (2x 200 watt) power amp op gehad. Verder nog een Yamaha CX-1 Pre en MX-1 Power Amp (Top of the line combo 2x200 watt 8 ohm) , Cd speler Sony X555ES, en nog wat kabels.

Zoals gezegd , lekkere brede en diepe soundstage , maar mn 22 jaar oude Audiolab Candor luidsprekers zijn natuurgetrouwer als het op stemmen en instrumenten als Clarinet, Trompet, Marima etc.. aankomt. Ben nu op zoek naar B&W Matrix 802S3 (schijnen ongeevenaard te zijn als het op natuurgetrouwe weergave aankomt) , ik luister 90% Jazz/ Free Jazz en verder World en Modern Klassiek , veelal dus acoustische instrumenten.

Verwijderd

Zou misschien nog te maken kunnen hebben met de tweaters die erin zitten. Die zijn van inmiddels twee generaties geleden heb ik mij laten vertellen, maar dat kunnen anderen misschien beter uitleggen. Dit weerhoudt mij er overigens niet van om op korte termijn zeer waarschijnlijk de tweaters te upgraden naar die van (of beter gezegd uit) de kesoa's. Dit schijnt een aanzienlijke verbetering te zijn!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik weet niet of ze nou juist zo neutraal zijn hellhound.. ik vond ze wel erg mooi klinken ;)
ikkan er helaas amper meer een vinden..ik wou msischien ooit nog een setje 801s2 kopen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Hellhound
Gitaarwerk schreef op 18 december 2003 @ 23:23:
ik weet niet of ze nou juist zo neutraal zijn hellhound.. ik vond ze wel erg mooi klinken ;)
ikkan er helaas amper meer een vinden..ik wou msischien ooit nog een setje 801s2 kopen
Nou ik weet wel dat ze erg natuurgetrouw en muzikaal zijn , moet ook wel want werden zeer veel in studio's gebruikt , en er is zeker nog aan te komen hoor , als je maar zoekt. En wat een Matrix 801 betreft , houd er wel rekening mee dat die zeer veel ruimte nodig hebben (een kleine 45 cm breed en 56 diep ofzo!) , en zowiezo een amp die veel stroom kan leveren (dat geld zeker voor de duurdere Matrix B&W's 801 en 802). Met een beetje mazzel heb ik volgende week een 802s3 staan 8)

Over die AV5140 nog ff , ik vond ze een typisch "audiofiel" geluid hebben , en dat bedoel ik dan negatief (erg over de top hoog en geknepen en dun mid), maar dat geld voor heel veel zgn "high-end" vandaag de dag helaas. Ik vind het belangrijkste in een weergever een natuurgetrouw geluid, want daar begint het toch allemaal mee denk ik (plaatsing en soundstage vind ik secundair) .

[ Voor 24% gewijzigd door Hellhound op 18-12-2003 23:47 ]

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

klopt... erg groot.. en mooi en lekker warm & vol geluid,..toch wel wat kleuring hoor (vandaar dat ik ze nog niet echt super natuurgetrouw vindt) de nautilus vondt ik netter klinken,.. maar ietjes te net, naar mijn inzien... geef mij toch die martixxen maar.. ze hebben alleen een behoorlijke versterker nodig ;)

ik zou wel pics willen zien van die 802s ;)..s3 serie had geloof ik minder vermogen nodig dan de s2

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Mijn vader heeft B&W 801 matr s3 staan, was indertijd wel weer duurder dan de s2 (net zoals de nautilus 2x zo duur is hmm (maar ook 2x zo zwaar)), maar je hoeft met die s3 niet meer dingen open te schroeven als je em biwired, en hij heeft betere wisselfilters. Vermogen lust ie wel maar dat valt ook nog wel weer mee, het zijn geen martin logan's die impedantiedippen van 2 ohm hebben. Je hoort echt alles, dwz. je hoort het ook echt goed als voor de luidsprekers een zwakke schakel zit, ook slechte opnames enzo, dan zijn die boxen echt meedogenloos. En hij klinkt idd lekker vol en warm in de lagere regionen, daar hou ik wel van, ik heb ook wel eens een 803 Nautil gehoord maar dat was me echt te kil vgl met de 801 matrix

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 11:52 ]

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Topicstarter
Hellhound schreef op 18 december 2003 @ 22:22:
Ik heb dr een Onkyo Integra P304 Pre Amp met Rotel RB991 (2x 200 watt) power amp op gehad. Verder nog een Yamaha CX-1 Pre en MX-1 Power Amp (Top of the line combo 2x200 watt 8 ohm) , Cd speler Sony X555ES, en nog wat kabels.

Zoals gezegd , lekkere brede en diepe soundstage , maar mn 22 jaar oude Audiolab Candor luidsprekers zijn natuurgetrouwer als het op stemmen en instrumenten als Clarinet, Trompet, Marima etc.. aankomt. Ben nu op zoek naar B&W Matrix 802S3 (schijnen ongeevenaard te zijn als het op natuurgetrouwe weergave aankomt) , ik luister 90% Jazz/ Free Jazz en verder World en Modern Klassiek , veelal dus acoustische instrumenten.
Nieuwe tweeters maken inderdaad een behoorlijk verschil op dat gebied. Deze zijn overigens zonder probleem te bestellen en in te bouwen. Daarnaast, ik heb ooit eens geluisterd naar Ninka's op Rotel en was daar ook niet erg over te spreken. Arcam, wat ik toen in dezelfde sessie luisterde beviel me een stuk beter, ook op het gebied van "natuurgetrouwheid". Uiteindelijk gaat het toch om een juiste match tussen electronica en speakers + eigen oren natuurlijk.

Great minds think alike!

Pagina: 1