Toon posts:

Reason 2.5 met midi-in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeienacht,

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb reason 2.5 (al een tijdje) met daarbij een midi-keyboard. Mijn geluidskaart is een Soundblaster Live! 1024 8)7 .

Het keyboard heeft ooit gewerkt op deze geluidskaart. Nu echter, krijg ik wat ik ook doe, geen goed resultaat. Het Pitch Bend Wheel wil af en toe bewegen als ik heel wild de noten op het keyboard intoets. Er komt geen muziek uit welke synth dan ook :( .

Ik heb verschillende drivers geprobeerd, zelfs de ASIO drivers van KXproject. Dit heeft nogmaals weinig resultaat |:( .

Nogmaals, ik hoop van harte dat iemand hier iets op weet .

Groet
Frank

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb Reason 2.5 een tijd geleden geinstalleerd, ik heb geen midi keyboard dus ik moet het met mijn computer keyboard doen.
Je hebt in Reason de juiste midi bron geselecteerd en of ingesteld?
Ik probeer me nu voor de geest te halen hoe het ook al weer werkte, ik ben nu niet thuis dus ik kan het niet uit proberen.

Ik begrijp niet wat je precies bedoelt met de zin:" Het Pitch Bend Wheel wil af en toe bewegen als ik heel wild de noten op het keyboard intoets.", als je je Pitch Bend Wheel beweegt op je midi keyboard dan moet het Pitch Bend Wheel van je synth in je Reason Rack gaan bewegen.

Verwijderd

offtopic:
ReBirth schopt nog steeds kont

Verwijderd

Topicstarter
hey, bedankt voor de snelle reactie. Ik ben er al uit. Ik had nog een onboard geluidskaart, hiervan heb ik alleen de midicontroller aangezet... Hierop werkt ie wel en zo had ik 't de vorige keer ook gedaan. Een dikke afrader is dus een midi-keyboard op een Sound Blaster Live! 1024 player aan te sluiten. Een Audigy 2 heb ik hoord moet een veel beter alternatief zijn. Even sparen voor de reason fans dus!

Groet,
Frank

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 20:37:
hey, bedankt voor de snelle reactie. Ik ben er al uit. Ik had nog een onboard geluidskaart, hiervan heb ik alleen de midicontroller aangezet... Hierop werkt ie wel en zo had ik 't de vorige keer ook gedaan. Een dikke afrader is dus een midi-keyboard op een Sound Blaster Live! 1024 player aan te sluiten. Een Audigy 2 heb ik hoord moet een veel beter alternatief zijn. Even sparen voor de reason fans dus!

Groet,
Frank
Ik draai zelf Reason 2.5 met een Audigy en het is inderdaad zeer aan te raden.. i.c.m. goede wdm of asio drivers is het je ultieme werkstation..

Toch vind ik het een vreemd verhaad dat de midi-interface van de Live! dan zo raar doet.. (Wellicht een interrupt probleem?)

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

dominic schreef op 18 december 2003 @ 20:42:
[...]

Ik draai zelf Reason 2.5 met een Audigy en het is inderdaad zeer aan te raden.. i.c.m. goede wdm of asio drivers is het je ultieme werkstation..

Toch vind ik het een vreemd verhaad dat de midi-interface van de Live! dan zo raar doet.. (Wellicht een interrupt probleem?)
De Audigy icm Reason goed?
laat me niet lachen.
wat voor latency heb je dan?

Je hebt een low latency kaart nodig.

een naam: Terratec EWX 24/96.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 06:30

smallboy

N/A

De ASIO drivers van kx-project zijn wel degelijk heel erg goed, en VEEEL beter dan de brakke standaard drivers. Latency is ong. 2 - 5 ms.

Ik had trouwens nooit problemen met mijn keyboard (psr-530 van yamaha), aangesloten op mijn Live.
Vroeger, op mijn SB32, was het wel drama. Allerlei willekeurige noten etc.

Maar je bent er al uit zie ik.

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 15:31:
[...]

De Audigy icm Reason goed?
laat me niet lachen.
wat voor latency heb je dan?

Je hebt een low latency kaart nodig.

een naam: Terratec EWX 24/96.
Hoezo laat me niet lachen?
Ik heb audigy 1 en via de ASIO drivers heb ik in reason 2ms latency, die kun je gewoon met latency compensation in reason naar 0ms krijgen. Dus nergens last van als je een audigy hebt met reason 2.5

--

Verwijderd

_PoTaToX_ schreef op 18 maart 2004 @ 17:12:
[...]

Hoezo laat me niet lachen?
Ik heb audigy 1 en via de ASIO drivers heb ik in reason 2ms latency, die kun je gewoon met latency compensation in reason naar 0ms krijgen. Dus nergens last van als je een audigy hebt met reason 2.5
Hmm OK.
Maar ik heb met de Terratec EWX 24/96 in Reason 2.5 een latency van 0,7 ms.
En dit op 96 Khz. O-)
Pagina: 1