Toon posts:

Club3D ATi Radeon 9700 Pro problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst dus een 9700 Pro besteld en ontvangen, geinstalleerd en van begin af aan problemen met crashende spellen. Soms zat ik het ene moment te spelen en het volgende moment ineens weer terug op desktop, zonder error en ook niks in de event log van winXP.
Ik dacht meteen aan conflicterende drivers omdat ik eerst een Geforce4 TI4200 had, dus PC helemaal geformatteerd, NOG diezelfde problemen =( dus ik denk slechte kaart, dus ben ik naar die winkel toegereden en heb em geruild voor een andere kaart (nog steeds club3d 9700pro) en wat blijkt, precies hetzelfde!! =(
Nu heb ik inmiddels vandaag een nieuwe voeding geinstalleerd omdat ik op een forum las dat 300W toch wat weinig is voor een Radeon 9700, dus nu heb ik een 400W erin, NOG STEEDS zelfde problemen. Need for Speed Underground kan ik soms uren spelen zonder problemen (alhoewel ie uiteindelijk toch crasht), maar PlanetSide en Max Payne 2 crashen meestal binnen 5 minuten terug naar desktop of erger de PC reset zichzelf =(
Ik heb helemaal niks overgeklokt dus overhitting lijkt me sterk?

Ben helemaal ten einde raad, ding heeft me 290 euro gekost en nu kan ik hem niet eens gebruiken =(
Iemand enig idee wat ertegen te doen is?

Mijn systeem
P4 2.4GHz
1024 MB DDR PC2700
MSI 645U mobo
trust 5.1 soundcard
Club3D ATi Radeon 9700 Pro (Catalyst 3.9 met hotfix)

Bij voorbaat dank voor hulp

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 12:06
Probeer eerst een search. Er zijn al heel veel topics over crashende 9700 pro's. De oplossing staat er vast tussen :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de search al geprobeerd en nog geen oplossing gevonden. Alles heb ik namelijk al geprobeerd....het allerlaatste wat ik net heb veranderd is mijn netwerkkaart verplaatsen zodat die niet hetzelfde IRQ krijgt als mijn Radeon, maar ik heb er weinig vertrouwen in. Ga het zo testen zodra ik de 3.10 catalyst heb geinstalleerd.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 07:55
Al een keer zonder overbodige hardware gedraait? (zoals geheugen cdroms) andere voeding? Omega drivers ? Lagere agp snelheid? Fan aan voor en achterkant kaart gehangen? (kijk trouwens ook ff of fan er niet gewoon mee stopt, bekend club3d probleem). Mijn Club3d 9700 crashte ook continu, totdat ik van die kleine heatsinks op de geheugen chips plakte.

Verwijderd

Topicstarter
net 5 minuten Max Payne 2 gespeeld, weer crash naar desktop.....

De fan draait gewoon, heb het beschermplaatje van het PCI slot onder het AGP slot open vor wat extra lucht, de zijkant van de kast staat open.....snap niet dat zo'n ding te warm kan worden als ie net nieuw uit de doos is =(

Enige wat me wel opviel is dat mijn 12+ maar tot 11.nogwat komt als ik in de bios kijk, zou het daaraan kunnen liggen? Nieuwe voeding is wel 400W maar was erg goedkoop nu ik ff op het i-net heb rondgekeken (was 24 euro nogwat)