Toon posts:

Line-in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag al mijn video's op DVD zetten, met mijn oude systeem wou dat wel, maar die was te traag. Ik heb een nieuw systeem inelkaar gezet, maar nu wil hij geen geluid opnemen. Het viel me al gelijk op dat de Line-in ook niet in de opname optie zat.

Ik heb SoundMax Digital Audio Device (zit standaard op het moederbord van Asus P4P800 Deluxe). Ik heb het al met meerdere programma's aan proberen te krijgen, maar ik ben echt niet vooruit gekomen.. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen, of is iemand bekend met dit probleem?

Alvast bedankt,

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:05
Misschien stomme opmerking, maargoed, je weet maar nooit wat je over het hoofd ziet op dit late uurtje, heb je hem wel aangevinkt bij audio properties?

(rechtsonderin het geluids icoontje: opties-> eigenschappen -> opnemen: lijningang)

Afbeeldingslocatie: http://www.aware.demon.nl/linein.jpg

Als dit niet het probleem is, audio drivers eens updaten/herinstalleren?

Ik ben in goede bui dus laat ook ff screenie zien van hoe het dus NIET hoort (wat T-Junkie dus bedoeld)

Afbeeldingslocatie: http://www.aware.demon.nl/linein2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-12-2003 01:14 . Reden: Plaatje aangepast, verkeerd gedaan :( ]

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 18:54

T-Junkie

user brain not connected...

Staat de mic niet gedemd/mute is t volume paneel?
Drivers moederbord/geluiskaart ook geinstaleerd?

Dat zijn de dingen waaraan ik denk.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
Is het niet een probleem wat je zelf veroorzaakt hebt (kortsluitng) ???

zie : Coolermaster Audio/

en heb je de aangedragen oplossing al gebruikt ?

zie MissingDog in "Coolermaster Audio"

[ Voor 34% gewijzigd door Bud_s op 18-12-2003 01:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, stuk is het zekerweten niet :).. het geluid hoor ik in Windows zelf wel, dus als ik een videoband afspeel, krijg ik ook gewoon geluid.

Het is gewoon raar dat ik het niet op kan nemen. Ik post zo wel een screenshot, dan kunnen jullie het zien.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 01:17:
Nou, stuk is het zekerweten niet :).. het geluid hoor ik in Windows zelf wel, dus als ik een videoband afspeel, krijg ik ook gewoon geluid.

Het is gewoon raar dat ik het niet op kan nemen. Ik post zo wel een screenshot, dan kunnen jullie het zien.
en heb je de aangedragen oplossing al gebruikt ?

zie MissingDog in "Coolermaster Audio"

voor de duidelijkheid , dit stuk dus :
MissingDog schreef op 14 december 2003 @ 22:05:
[...]
Je moet wel aangeven bij 'geavanceerd' van je volumeregeling dat je de 'alternatieve microfoon' wilt gebruiken, vaak doet de front-ingang 't anders niet.
Wellicht nog jumper of BIOS-setting om de routing van de koptelefoonuitgang goed te krijgen.

[ Voor 35% gewijzigd door Bud_s op 18-12-2003 01:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aan de voorkant van de kast werkt alles hoor :). Dat is nu opgeslost ja.

Maar zie onderstaande url

http://www.twisted-solutions.nl/hier.jpg

Zoals je ziet staat bij opname alleen wave en die ander. Line-in dus niet en die heb ik nodig. Anders krijg ik geen geluid onder mijn videobeelden. Ik heb alles geinstalleerd van de P4P800 CD en ik heb ook geen vraagtekens in apparaatbeheer.

Verwijderd

Zo te zien heb je een Pinnacle kaartje, dus ik denk dat je daar even de drivers van moet updaten.
Pagina: 1