Toon posts:

[winxp] NTFS partities in 2en verdelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Heb even de search gebruikt maar kon niet echt iets vinden waar ik wat aan had. Het ging vooral over het aanmaken van partities op een lege schijf, maar ik wil graag mijn harde schijf in 2 stukken hakken.

Heb een Maxtor 6Y120L0 geformatteerd als NTFS maar wil graag een schone installatie van XP Pro en dat soort dingen. Op deze schijf staat alleen wel zo'n 80gb aan belangrijke persoonlijke dingen (mp3s, veel grafisch werk, etc. etc.) wat ik niet zomaar even op cdtjes kan branden.

Dus mijn vraag luidt: hoe kan ik mijn huidige partitie in twee stukken van ongelijke grootte hakken zonder iets te beschadigen (alle bestanden die ik op een nieuwe partitie wil hebben staan in 1 map met een stapel submappen)? Dan kan ik daarna m'n C-partitie opnieuw formatteren en opnieuw winxp enzo installeren zonder dat ik de rest kwijt ben.

bedankt!
Rob

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

P.a.r.titionmagic...

Staat zoiets nog niet in de FAQ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

>:) één van de eerste dingen die je 'moet' doen als je met PM aan de gang gaat(zowiezo als je gaat her-partitioneren) is een BACKUP maken... Lijkt me dat je ergens een HD moet lenen.

Verwijderd

Partition Magic, de cartoon:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
nu:
[       oude shit       ]

split/resize partition:
[oude shit     |        ]

backup/move:
[              |oudeshit]

format:
[..............|oudeshit]

install OS:
[windows+prg's |oudeshit]

Succes ;)

naslag: split NTFS partition / split NTFS partitie

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zie de reactie van euss :)
Hou er wel rekening meer dat er altijd iets fout kan gaan. Het is ten zeerste aan te raden om een backup te maken voodat je aan een dergelijke operatie begint. Een backup hebben van belangrijke data is eigenlijk altijd een must. Een schijf kan altijd crashen

Ik wil je nog even wijzen op faq topicstart. Aangezien jouw topicstart wat aan de magere kant is zou ik dat maar eens doorlezen.

[ Voor 13% gewijzigd door SH007 op 18-12-2003 08:50 ]

Dit topic is gesloten.