2 S-ATA Seagatd HD's kapot binnen 2 weken.

Pagina: 1
Acties:

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb in mijn bak 3 Seagate Barracuda 7200 SATA schijven.
In de afgelopen 2 weken zijn er 2 overleden.
Ze hingen aan een HighPoint 1520 SATA Raid kaartje in eerste instantie in RAID0.
Anderhalve week geleden viel de eerste schijf uit (tikken) en nu is de andere ook overleden.

Ik gebruik Windows XP (laatste driverversies voor de HighPoint geïnstalleerd V2.36 ).
Met de vorige driverversie 2.35 had ik het probleem dat het booten met wel 5 minuten vertraging liep, dat lijkt met de nieuwe driverversie te zijn opgelost.

Heeft iemand anders dit probleem ook? Ik vraag me namelijk af of er veelvuldig problemen zijn met de HD's aangezien ze heel slecht leverbaar zijn op het moment en zelfs een RMA weken op zich gaat laten wachten. Wellicht dat de fabrikant even de rem erop heeft in verband met een teveel aan defecten. :?

Het zou ook kunnen dat de HighPoint controller ze de nek om heeft gedraaid. Als daar ervaringen mee zijn laat dat dan even weten, wellicht dat ik dan terug naar de winkel kan met de RAID kaart om die ook te laten omruilen.

Ik heb nu nog één Seagate HD erin zitten en vrees dat die mogelijk ook de geest gaat geven, Ik hang er morgen maar even een gewone ATA disk in die als primaire schijf gaat dienen.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik heb een 7200.7 160 gig SATA schijf in mijn PC hangen... Tot zover nog geen klachten, maar ik zie wel dat m'n drive fitness behoorlijk achteruit is gegaan. Ik heb nog niets van tikken oid gehoord gelukkig.

Zijn allebij je schijven op dezelfde manier overleden?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat weet ik niet precies. De manier van overlijden is een beetje verschillende.

De eerste die uitviel was nog wel zichtbaar in de BIOS maar "tikte", de 2e is ook niet meer zichtbaar in de BIOS maar tikt niet.

Ergens is het wel jammer dat ie niet tikt want dat geeft gelijk aan dat ie is overleden en nu zal er wel eerst een "techneut" bij de lokale PC boer naar willen kijken.

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:46

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Hoe kan je zien dat je drive fitness achteruit is gegaan??

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:38

themodfather

J.C.B.

kijk eens in de bios naar je voltage's als die abnormaal hoog zijn kan dat de oorzaak zijn anders gewoon terug ermee naar de pc zaak waar je ze hebt gekocht zou een verkeerde partij kunnen zijn

The ModFather