De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Verder zal het wel loslopen zolang je rekening houd met vocht tgv condensatie en zo.
Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W
Verwijderd
misschien makkelijk om de cam niet meteen te gebruiken als je je hotelkamer net uitkomt
als je m in een rugzak stopt blijft hij wel 5 of 10 graden volgens mij - zeker als je hard aan het skieen gaat
veel skiplezier
Een koe is en blijft een merkwaardig beest!
In ieder geval bedankt voor de tips, heb nu nog meer zin in de vakantie
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Er zijn hele mooie hoesjes voor camera's (en minidiscspeler
als je een backup-apparaat hebt is dat ook een tip, mijn ervaring is dat ik nogal veel foto's wil maken. Er zijn van die portable harddisks waar je je SD,MS etc. zo in stopt. Een laptop is ook een idee. Of je koopt gewoon heel veel MB's aan geheugencards, kan ook
[ Voor 3% gewijzigd door BuG2FiX op 18-12-2003 09:58 ]
Mijn camera wordt altijd lekker warm als ik hem een beetje gebruik, zou de eigen warte van de camera er niet voor kunnen zorgen dat de accu prima blijft werken?GormSuil schreef op 18 december 2003 @ 00:02:
Ik kan alleen zeggen dat je accu veel sneller leeg zal lopen of lijken te lopen bij lagere temperaturen. Dat komt vooral omdat de chemische processen in de accu die voor de stroom zorgen te langzaam zullen verlopen.
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
Hmmm, van kamer temperatuur (293K) naar -5 (268K) levert je 3% minder thermische ruis op.Dr Nix schreef op 18 december 2003 @ 00:13:
Een CCD sensor is in ieder geval gebaat bij koude: Er wordt dan minder thermische ruis omgezet in elektronen, waardoor je een beter (ruisvrijer, en dus donkerder) beeld krijgt. CCD sensors in telescopen worden vaak ook tot ver onder de 0 celsius gekoeld. Ook bij amateurs! Voor CMOS geldt dacht ik hetzelfde.
Het is alleen jammer dat die 3% minder thermische ruis die je krijgt niet echt significant is.
[ Voor 2% gewijzigd door Ercewee op 18-12-2003 13:33 . Reden: aanvulling ]
50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200
A: nee, neem al een paar jaar mijn powershot a10 mee de piste op.pietje63 schreef op 17 december 2003 @ 23:53:
Wat ik me nu afvraag:
a; kan hij kapot gaan (door de kou dan niet door mijn stuntelige ge-ski_
b; zal hij het uberhaupt doen bij bijvoorbeeld -5 graden
c; heeft de kou invloed op de kwaliteit van de foto's
B: Nooit problemen mee gehad, en ook wel foto's gemaakt toen het veel kouder was. Koude vingers wordt eerder het probleem.
C: Vaak juist hele mooie foto's door het mooie licht (als het zonnetje schijnt.)
Verwijderd
Daarbij, condens ontstaat als je een koud voorwerp naar een warme ruimte brengt. Dus bij het naar buiten gaan s'ochtens is er geen probleem maar als je terug naar binnen gaat kan het wel problemen geven. Ook dus als je de camera terug in je binnenzak of zo stopt! Best is om de camera in een afgesloten plastic zak te doen en op temperatuur laten komen voordat je binnen met de cfamera aan de gang gaat. Dan krijg je geen condensvorming.