Toon posts:

[OC] Ati Radeon 9600 Pro, welk oc prog?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

welk programma kan ik het best gaan gebruiken voor het overklokken van mijn 9600 pro?
Ik heb Rage3D gebruikt maar die was niet echt stabiel, zorgde voor errors in spellen terwijl hij niet overgeklokt was.
Ik d8 dat je ook kon OC'en met Powerstrip maar dat blijkt nu van niet.
En rivatuner is volgens mij alleen voor nVidia kaarten???
Dus, welk prog kan ik het best gebruiken?

Verwijderd

met rivatuner kun je wel degelijk ATI videokaarten overclocken
draai rivatuner al een hele tijd op mijn Radon 9700

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
RAge3d Tweak is nie tinstabiel werkt hier altijd perftect vanaf versie 2.9 al geen probs gehad dus...... Maar dit had je dus makkelijk kunnen vinden heel erg onnodig dat je hier een topic voor maakt |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Astennu op 18-12-2003 00:15 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 16:35

TiMMieJ

PSN: Orixez

Rage3dtweak werkt hier perfect en is heel simpel in gebruik.
Zo vind ik rivatuner weer helemaal niks en zeer onoverzichtelijk.
Powerstrip heb ik altijd op mijn nvidia gebruikt en vond ik ook zeer makkelijk te gebruiken.
Ware het niet dat je deze moet betalen als je van de trial messages af wilt komen.
Maar rage3d tweaker vind ik nu toch echt de beste.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg met CoD en max payne 2 errors tijdens het spelen nadat ik Rage3D had geinstalleerd. Toen ik het verwijderde was het afgelopen met de errors, dat zegt voor mij genoeg.
Als ik de link volg @ meuktracker lukte het ook niet om versie 2.9 te downloaden. Zal het later nog een keer proberen.
De link naar RivaTuner wist mij te vertellen dat het voor nVidia kaarten was, maar dan zal denk ik die link niet goed zijn. Uitproberen dus :D

Uit de meuktracker:
[...]

RivaTuner is een uitgebreid programma waarmee je een nVidia-videokaart kan overklokken en softwarematig kan tweaken.

[...]

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 15:10 ]

Verwijderd

Ik heb hier mijn 9600Pro aardig OC'ed (iets van 25%).... met deze util gedaan: http://www28.brinkster.com/chrisww1942/

Hier hebben ze m echt op de max OC'ed en de results gepost: http://www.hardocp.com/article.html?art=NDY0

Greetz,
CorteX

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 20:29

Blaz0r

:)

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 15:08:
Ik kreeg met CoD en max payne 2 errors tijdens het spelen nadat ik Rage3D had geinstalleerd. Toen ik het verwijderde was het afgelopen met de errors, dat zegt voor mij genoeg.
Als je Rage3D hebt verwijdert dan is je videokaart niet meer oc'd en loop ie dus standaard, komt er op neer dat je gewoon te ver heb geoc'd

Verwijderd

Topicstarter
Blaz0r schreef op 18 december 2003 @ 15:15:
[...]

Als je Rage3D hebt verwijdert dan is je videokaart niet meer oc'd en loop ie dus standaard, komt er op neer dat je gewoon te ver heb geoc'd
Zoals vermeld in de startpost:
Ik heb Rage3D gebruikt maar die was niet echt stabiel, zorgde voor errors in spellen terwijl hij niet overgeklokt was.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 19:03:
[...]

Zoals vermeld in de startpost:

[...]
Ik zou zeggen probeer die util die ik hierboven heb gepost ;)
Hij werkt hier perfect, nog geen lock-ups gehad in games...

Verwijderd

Ik heb gewoon de omegadrivers geinstalleerd. Zit ook een oc-tooltje bij, en dat vinnik wel zo handig, je kunt gewoon in de eigenschappen van je videokaart aanpassingen maken. 8)

Verwijderd

Als je Rage3d instaleert komt dat ook in je ATI control panel ze

Verwijderd

...en zo ook de radclock utility ;)

Verwijderd

Ik gebruik al 3 jaar powerstrip....werkt perfect!

Verwijderd

Topicstarter
Maar werkt dat powerstrip ook om over te klokken? kon het niet vinden namelijk.
Zal vanaaf de laatste keer rage3D proberen en anders de andere progs proberen, hdd is namelijk gisteraaf gecrashed :'(

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-02 15:54
Um ja met powerstrip kun je ook overclocken.
Maar ik heb op het moment een club3d radeon 9600lp (low profile :() en daarmee kan ik ook niet overclocken met powerstrip en rivatuner, dus heb ik ff de omega drivers geinstalleerd en daarmee kan ik wel overclocken.
Pagina: 1