[RH9]VsFTPD

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:00
Hallo allemaal,

ik ben hier eens bezig geweest met het opzetten van een FTP-server. De bedoeling is dat de FTP-server gaat dienen als ftp voor webruimte, dus om bestanden op de webruimte te zetten zodat deze zichtbaar zijn op de webruimte.

Het is dus de bedoeling dat de gebruiker die inlogt in zijn/haar usermap komt op de webruimte (bijvoorbeeld /var/www/html/rvl) en dat hij/zij daar bestanden naar toe kan schrijven en verwijderen. Het mag dus eigenlijk niet voorkomen dat mn zomaar in andermans webruimte kan gaan rommelen.

Is dit met VsFTPD te realiseren? In de man-pages van VSFTPD en VSFTPD.conf heb ik er niet over kunnen vinden en ook tldp.org heeft geen antwoord (of ik heb weer eens verkeerd gekeken).

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

chroot_list_enable
If activated, you may provide a list of local users who are placed in a chroot() jail in their home directory upon login. The meaning is slightly different if chroot_local_user is set to YES. In this case, the list becomes a list of users which are NOT to be placed in a chroot() jail. By default, the file containing this list is /etc/vsftpd.chroot_list, but you may override this with the chroot_list_file setting.

Zie http://www.die.net/doc/linux/man/man5/vsftpd.conf.5.html

Go google :+

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
chroot is een feature die elke moderne ftpd wel kent, en gedocumenteerd heeft, met de naam chroot moet je een heel eind komen denk ik, succes :)

Dit topic is gesloten.