Toon posts:

Nieuwe computer blijft crashen onder windowsxp

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de HCC een Athlon XP 2600+ gekocht, met daarbij 512 mb geheugen (pc3200) en een asus a7v8x-x mobo. Tegelijkertijd heb ik een nieuw hdd (WD 120 GB) en videokaart Radeon 9200 se gekocht. Goed, thuis alles in elkaar gezet en maar spelletjes proberen te spelen.. maar helaas, vrijwel alle (3d) spellen crashen zodra er ook maar een beetje "nagedacht" moet worden, dwz dat de startmenu's het nog wel doen, maar zodra je in het spel beland knalt ie eruit naar de windows desktop. Bij Rainbow Six: Black Thorn reboot de computer zelfs.
3dmark doet het ook niet denderend (crasht tijdens eerste test en als ie het al doet dan haalt ie net 40 frames in de eerste test).
Ik dacht eerst dat het aan mijn videokaart lag (incompatibel met asus mobo?), dus een Geforcefx5600XT erin gehangen...maar nog steeds dezelfde problemen.
Voeding is overigens 300 watt.

Iemand suggesties voor een oplossing (de standaard acties (drivers updaten, nieuwe bios etc. heb ik al gedaan)...

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 07:10

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Test je geheugen eens met Memtest

Systeem specs

Verwijderd

Dit is duidelijk een geheugenprobleem.
Probeer het geheugen eens op een wat lagere CAS-latency te draaien(3 ipv. 2.5) of evt. het geheugen op 333MHz te laten draaien.
Mocht dit niet helpen is de kans erg groot dat het geheugen verrot, testen kun je met Memtest86

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Denk dat het een voedingsprobleem is, aangezien hij bij vollast crasht. Post je voedingswaardes eens, normaal en bij vollast als ze meer dan 5% afwijken zou ik dat als de schuldige aanwijzen.

offtopic:
je had dit beter in PMG kunnen posten, aangezien je zelf al aangeeft dat het geen fout van je videokaart is ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Mischien is het ook een idee om de processor tempraturen bij te houden. Meestal komen de spontane reboots en crashes door een te warme processor. En dit is vooral met amd het geval als je het beestje niet genoeg verkoeling geeft ;)

Edit: OW je hebt een asus in dat geval download instaleer es pc probe van de cd bij het mobo. Dit porgramma laat je in windows precies zien wat de tempraturen van de processor zijn. This niet de eerste keer bij Asus dat in de bios de verkeerde tempraturen worden getoont.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 23:55 ]

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
koeler goed gemonteerd? Wat zijn de temps van de CPU etc?

A7v8x-x?? bedoel je niet de a7N8X-X?

Installeer iig even Asus Probe ;)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Gehaktbal schreef op 18 december 2003 @ 00:56:
koeler goed gemonteerd? Wat zijn de temps van de CPU etc?

A7v8x-x?? bedoel je niet de a7N8X-X?

Installeer iig even Asus Probe ;)
A7V8X-X bestaat gewoon hoor, op basis van een Via KT400a chipset :)

edit:
vind pc-probe een niet al te nauwkeurig progsel en ga liever af op de bioswaarden, maar het kan wel een goede indicatie zijn

[ Voor 19% gewijzigd door Turkish op 18-12-2003 01:07 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Dat moederboard bestaat gewoon, ken wel meer mensen die um hebben en die hebben eigenlijk nergens problemen mee.

Waar ik aan zat te denken is dat winXP een optie heeft dat ie geen bleuscreen geeft, maar de pc opnieu opstart.
ik weet zo niet waardeze zit, dat kan je wel vinden in de search. en post dan maar eens of dat die maybe nog aan staat.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Dat je nog niet een echt passende reactie hebt gekregen komt allicht doordat je dit punt in het verkeerde subforum geopend hebt. Als je regelmatig vastlopers krijgt, ligt dat allicht aan je Processor, Moederborg of Geheugen. Als je daar de Policy leest, kom je de volgende link tegen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Daar staan behoorlijk wat tips om een en ander uit te zoeken. Lees het door, probeer de tips uit en hoogstwaarschijnlijk vind je vanzelf het antwoord dat je zoekt. Lukt het erna nog steeds niet? Open dan een topic in PMG met je bevindingen dmv de troubleshooter :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.