HTML Overlay met frames

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-05 10:35
Ik heb nu op m'n pagina een sneeuweffect 'gemaakt'. Het is een Flash object en die heb ik nu apart in 3 frames zitten, daarom had ik een vraag of het mogelijk is dat ik het in het hoofd index.htm kan zetten, in dit bestand zit de opmaak van de frameset dus ik weet niet of dat mogelijk is.

Of is er een overlay mogelijkheid die over de 3 frames gaat, zoals je tegenwoordig bij die flash reclame ziet die over het hele scherm heenwandeld (dus misschien ook in meerdere frames). Het liefst wil ik gewoon dat de sneeuw over alle 3 de frames gaat, nu is het ook zo dat in alle 3 de frames de sneeuw ook een andere kant kan heenwaaien.
Als je het in het hoofd index.htm bestand zet krijg je zoiets:
Index2
Laad de rest niet en de sneeuw zie je ook niet, hij negeert (IE hier) dus alle code vanaf de DIV

Misschien dat iemand met DHTML hier een oplossing voor heeft?

Ik heb ook een probleem dat ik nu in het hoofdframe (met die beer) ook een horizontale scrollbarkrijg, die zou ik ook graag weg willen hebben. Maar als je een DIV een bepaalde lengte geeft dan gaat de flash er toch buiten en krijg je alsnog een scrollbar.

Als je zelf dit flash ding wilt gebruiken dan kun je het hier downloaden (5kB):
GSkinner.com
en dan rechtsonder op de sneeuwpop klikken.

En het flash bestand trekt hier ook de processor naar de 100% @ Quality=low (P4 2,4Ghz). Maar dat is weer een ander probleem, dit ligt ook aan het flash bestand. Max 200 sneeuwvlokken x 3 frames = 600 @ 20 beelden p/s. Dus elke seconde zouden er 12.000 sneeuwvlokken verplaats worden. Dit (aantal sneeuwvlokken e.d.) is allemaal in te stellen met het zipje dat op GSkinner.com staat met daarin de .fla file.

<Homepage>

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

in je index zetten zal niet helpen; je kan gewoon niet over frames heen. Wel kan je vanuit 1 frame andere frames aanspreken en daar dus elementen in aanmaken en verplaatsen, maar dat wordt al snel vrij ingewikkeld...
En ja, veel elementen verplaatsen over je scherm is in een browserapplicatie (zowel flash als DHTML) zeer CPU-intensief helaas...

Intentionally left blank

Verwijderd

Als je de huidige framestructuur om zou zetten in iframes, dan zou het wel moeten kunnen volgens mij.
Het is mij iig wel eens gelukt om html-element over iframes te laten zweven.

edit:
Zo, wat gaat dit traag in Firebird zeg. Maar goed, ik heb dan ook maar een 600 MHz geval.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 23:58 ]

• flashin
  • Laatst online: 17-12-2023
Is je dat gelukt met z-index ofzo?... raar eigenlijk

Verwijderd

Ja met position:absolute; en z-index:1000 en zoiets ongeveer.
Misschien is het ook wel raar. Als ik het me goed herinner, had Mozilla er ook lange tijd moeite mee om divjes en dergelijke over een iframe te zetten.

• KoalaBear84
Er is dus geen makkelijke manier om het over frames heen te doen. Het is ook niet zoveel werk om er allemaal IFRAME's van te maken. Maar voor de 2 weken dat er sneeuw op staat is het niet nodig. Maar het zou wel leuk zijn als er een makkelijke oplossing voor was.

<Homepage>

• KoalaBear84
Dit is misschien een stomme vraag.

Is het niet mogelijk om een extra frame in de frameset te maken die over de hele pagina heen komt? Waarschijnlijk niet omdat dat frame dan alle andere frames aan de kant drukt. Maar misschien dat het een oplossing geweest had kunnen zijn, het frame zou dan ook niet transparant zijn, wat natuurlijk wel de bedoeling is.

Ik heb al verschillende zoektermen gedaan met google, maar geen oplossing voor gevonden. Dit is dus met de huidige technieken niet mogelijk, jammer :'(

Iig allemaal Prettige Kerstdagen en alvast een Gelukkig Nieuwjaar!!!

Maak er dit jaar maar iets moois van :)

<Homepage>

Verwijderd

Wellicht een idee om gewoon zonder frames te gaan werken? Ze zijn oud en leiden aan diverse problemen, waarom zou de bedenker van frames er anders mee gestopt zijn ze te gebruiken nadat ze gereleased waren?

Niet dat wat ze nu hebben zo goed is, maar toch.

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Met een iframe is dit mogelijk (iig in Internet Explorer 5+, Mozilla en Opera).
Zet de frameset in een iframe (z-index = 1), en maak een div (z-index = 2 is genoeg) met je sneeuw.
Ik heb op deze manier een javascript pulldown menu gemaakt dat over frames heen gaat.

Nou weet ik niet precies hoe flash omgaat met klikken e.d., maar je hebt wel kans dat je op deze manier niet meer bij je site kan, omdat je constant op je flash object (wat over je hele site heen ligt) zit te klikken.

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

• KoalaBear84
@JoeKurr:
Zoals jij het zegt heb ik het zo goed als werkend gekregen. :)
Alleen heb ik nog een probleempje.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  <BODY topmagin=0 leftmargin=0>

<DIV style="z-index: 1;">
    <IFRAME src="http://home.wanadoo.nl/animatrix" frameborder=0 height="100%" width="100%">
    </IFRAME>
  </DIV>

<DIV style="z-index: 2; position: absolute; left: 0px; top: 0px;">
    <EMBED src="snow.swf" wmode="transparent" scale="noborder" quality="low" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" menu="false"></EMBED>
  </DIV>

</BODY>

Om het flash object over het IFRAME heen te laten gaan moet het natuurlijk left 0 en top 0 hebben zodat het in het linkerhoekje begint. Alleen krijg ik dan de hoogte niet meer goed, dit komt waarschijnlijk omdat "position: absolute" dan geen echt hoogte meer heeft en er mij bij zweeft, dus werkt "height=100% width=100%".

code:
1
2
3
  <DIV style="z-index: 2; position: absolute; left: 0px; top: 0px;" height="100%" width="100%">
    <EMBED src="snow.swf" wmode="transparent" scale="noborder" quality="low" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" menu="false" height="100%" width="100%"></EMBED>
  </DIV>

height="100%" width="100%" toegevoegd bij DIV en EMBED, maar dit werkt niet :'(

Heeft iemand hier nog een oplossing voor?
Dan werkt de pagina eindelijk goed met sneeuw.
Misschien iets met layers?

[ Voor 110% gewijzigd door KoalaBear84 op 19-12-2003 17:09 ]

<Homepage>

• KoalaBear84
Het is me nu gelukt, daarna kwam de sneeuw er nog onderuit.

Daarvoor heb ik de 2de div in een TABLE gezet, en toen ging het niet meer buiten zijn oevers en kwam er ook geen extra scrollbar, krijg alleen de scrollbar in de hoofdpagina er niet uit. Schoonheidsdingen blijf je houden.

Edit:
Schoonheidsfoutje opgelost :S :) :D

in de body heb ik style="overflow:auto;" toegevoegd.

<BODY style="overflow:auto;">

Dit werkt natuurlijk alleen bij compatible browsers, maargoed, het werkt. Allemaal bedankt voor de replies.

[ Voor 35% gewijzigd door KoalaBear84 op 19-12-2003 21:43 ]

<Homepage>

Pagina: 1