Ik probeer nu dus in Borland C++ 6.0 mn LPT poort aan te sturen.
Onder Windows XP met dat dlportio ding, mn LCD werkt ook dus dat is het probleem niet.
Ik wil het per se in C++ maken omdat ik die taal redelijk onder de knie heb, in tegenstelling tot Visual Basic. Het nadeel is dus dat je via Google voornamelijk Visual Basic code vindt of code in C of C++ 3 ofzo... Wat dus niet werkt.
Ik ben gewend aan het invoeren van code in een OnClick event van bijv een button. De oude C is niet OO en ik heb geen idee wat ik daarmee moet. Het gaat mij dus specifiek om code voor Borland C++ Builder 6 [het enige pakket dat ik heb]
Zoiets:

Probleem is dus dat die dos commando's niet werken.
outportb wordt niet herkend bijvoorbeeld..
Maar als ik het zo doe kan het wel [via google gevonden]:
Maar dan kan ik het weer niet in een button zetten.
Ik zit ook met de status... Die wil ik niet uitlezen maar gewoon in het programma zelf bijhouden. Ik had daar dit voor bedacht, maar hiermee gaat ie alleen aan en niet meer uit:
Kan iemand mij misschien helpen met het construeren van de juiste code?
Onder Windows XP met dat dlportio ding, mn LCD werkt ook dus dat is het probleem niet.
Ik wil het per se in C++ maken omdat ik die taal redelijk onder de knie heb, in tegenstelling tot Visual Basic. Het nadeel is dus dat je via Google voornamelijk Visual Basic code vindt of code in C of C++ 3 ofzo... Wat dus niet werkt.
Ik ben gewend aan het invoeren van code in een OnClick event van bijv een button. De oude C is niet OO en ik heb geen idee wat ik daarmee moet. Het gaat mij dus specifiek om code voor Borland C++ Builder 6 [het enige pakket dat ik heb]
Zoiets:

Probleem is dus dat die dos commando's niet werken.
outportb wordt niet herkend bijvoorbeeld..
Maar als ik het zo doe kan het wel [via google gevonden]:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| //switch led on /off in Visual C++
#include <conio.h>
#include <windows.h>
int main()
{
int counter;
//10 loops
for(counter = 0;counter<=9;counter++)
{
_outp(0x378,1); //output is high
_sleep(250); //250 mS delay
_outp(0x378,0); //output is low
_sleep(250);
}
return 0;
} |
Maar dan kan ik het weer niet in een button zetten.
Ik zit ook met de status... Die wil ik niet uitlezen maar gewoon in het programma zelf bijhouden. Ik had daar dit voor bedacht, maar hiermee gaat ie alleen aan en niet meer uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
int status1;
if (status1==0)
{
Label1->Caption="uit";
status1=1;
}
else
{
Label1->Caption="aan";
status1=0;
}
} |
Kan iemand mij misschien helpen met het construeren van de juiste code?
offtopic:
Ik weet dat jullie denken, oh god niet weer een LPT topic
Maar ik ben nou al 3 dagen aan het Googlen, searchen op GoT en CO, code uit aan het proberen maar ik ben nu dus ten einde raad.
Ik heb dus een print incl relais enzo gemaakt [Jaja galvanisch gescheiden
] en die wil ik hier dus graag mee aansturen.
Ik weet dat jullie denken, oh god niet weer een LPT topic
Ik heb dus een print incl relais enzo gemaakt [Jaja galvanisch gescheiden