Toon posts:

Brilliance monitoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe monitor te kopen. En als volgende aankoop zat ik aan een brilliance monitor te denken. Ik weet niet of iemand hier zo'n monitor thuis heeft. Ik heb in iedergeval een aantal vraagjes over zo'n monitor.

Omdat ik erg erg vaak spellen via de tv speel, heb ik altijd van de hoge brilliance levels kunnen genieten die een tv weergeeft. Heck ik zag het niet eens in het begin. Maar nu ik regelmatig op de monitor speel, mis ik die brilliance wel. Ik vind wat dat betreft een monitor scherper is dan een tv maar ook daarentegen is geeft veel meer doffer en droger beeld. Wat dat betreft vind ik dat de tv meer glossy like (is that even a word) beeld heeft. This heel moeilijk uit te leggen want ik weer niet precies de technische namen ervan. Misschien dat iemand weet wat ik bedoel hoop ik ^^'

Awyways, ik vroeg me af of iemand hier iets meer van dit soort monitoren afweet, en mij een beetje een indicatie kan geven hoe het zit met die brilliance monitoren.

Verwijderd

Wellicht biedt de site van Philips uitkomst... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 23:08:
Wellicht biedt de site van Philips uitkomst... ;)
Mjah heb ik al gekeken maar daar werd ik niet echt veel wijzer van. Ik wil hiemree zeggen dat je het eigenlijk alleen kan zien. En niet van een site lezen. En zoizo philips zit toch altijd zijn producten op te hemelen.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:07
Ik heb een 109s van Philips, met lightframe2. Das echt heerlijk vo films en donkere spellen, je ziet echt 10keer meer.
Vraag mss eens in de winkel of je eens zo'n scherm mag zien. Dan ben je meteen verkocht!
Als je zonder lightframe aan bent aan het spelen, en je ziet een pikzwarte donkere hoek, dan kun je met lightframe aan echt de details zien van alles wat in die hoek staat, en voor films is het niet te onderscheiden van een echte tv (op tv-out aangesloten is de resolutie van een tv om te huilen, terwijl mijn schermpje een lekker helder en scherp beeld geeft).

[ Voor 76% gewijzigd door naftebakje op 17-12-2003 23:17 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op 17 december 2003 @ 23:13:
Ik heb een 109s van Philips, met lightframe2. Das echt heerlijk vo films en donkere spellen, je ziet echt 10keer meer.
Vraag mss eens in de winkel of je eens zo'n scherm mag zien. Dan ben je meteen verkocht!
Als je zonder lightframe aan bent aan het spelen, en je ziet een pikzwarte donkere hoek, dan kun je met lightframe aan echt de details zien van alles wat in die hoek staat, en voor films is het niet te onderscheiden van een echte tv (op tv-out aangesloten is de resolutie van een tv om te huilen, terwijl mijn schermpje een lekker helder en scherp beeld geeft).
Maar lightframe is volgens mij iets anders. Het gaat mij meer om de glansachtige beeld dat de tv geeft. Ik moet er wel bijzeggen dat je het veel beter ziet met een rgb kabel of een s-video kabel. En je ziet het ook veel minder op zo'n grote breedbeeld tv. Wat dat betreft vind ik de kwalitijd van het beeld op zo'n grote breedbeeld tv slechter dan bijvoorbeeld een klein 4:3 tv die ogv 51 cm is.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:07
Lightframe is precies gemaakt om tv te simuleren, dat wil zeggen veel helderder beeld (die glans die jij bedoelt denk ik), maar wel met een lagere resolutie (bureaublad is niet om aan te zien, en veel te helder trouwens, met lightframe aan).

Edit: Ik zou voor spellen ook lightframe niet meer willen missen, en geen flikkeringen zoals op je tv :9~

[ Voor 19% gewijzigd door naftebakje op 17-12-2003 23:48 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op 17 december 2003 @ 23:39:
Lightframe is precies gemaakt om tv te simuleren, dat wil zeggen veel helderder beeld (die glans die jij bedoelt denk ik), maar wel met een lagere resolutie (bureaublad is niet om aan te zien, en veel te helder trouwens, met lightframe aan).
Hmmz ja dan zal ik es gaan kijken in winkels, overgens ben ik de enige die dit verschil opvalt? Mischien komt het wel dat ik teveel op beeld let -_-'.

Edit: Voor de meeste pc spellen vind ik het een genot om op ze op de tv te doen in plaats van de monitor. En vooral met tv-tool lekker de flickerrate op dvd-n en gassen :). Trilt overgens wel heel erg maar in spellen merk je dat niet zo erg.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 23:45 ]

Pagina: 1