Toon posts:

Webcam maken op site

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds kort ben ik bezig met mijn eigen weerstation. Is trouwens de allereerste keer dat ik hier ben. Hopelijk kan iemand me helpen....please!

Ik heb dus met Frontpage mijn site gemaakt. http://members.home.nl/o.eckhardt

Nu wil ik een webcam installeren om elke minuut of zo een vers beeld te krijgen van het huidige weer. Ik heb al een programma gedownload, web32 en Conquer Cam, maar ik weet niet wat ik nu moet doen in Frontpage. Ik kom er gewoon niet uit. Ik zie wel dat de foto's worden geupload naar mijn URL, maar ik weet gewoon niet hoe ik de beelden en waar ik ze te zien krijg.

PLEASE???

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Vaak zit er bij die software ook wel een documentatie. Als je graag streaming beeld wil dus niet een aantal seconden dan hebben veel programma's de mogelijkheid om een java-applet op je site te zetten. Is vaak kwestie van appletje op je server zetten en dan een paar regels code toevoegen in het HTML document. Zie weer de documentatie. En anders moet je het doen met een refresh van de pagina, maar streaming is leuker.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak in Frontpage bv een pagina. Op die pagina voeg ik een Java Applet toe. Vervolgens moet ik de eigenschappen invullen van die Java applet.

Ik weet gewoon niet wat ik moet invullen bij:

Bron v.d. applet: ????
Basis URL v.d. applet: ????

Hostname en Username dat begrijp ik nog wel, dat moet ik bij die software ( in dit geval Conquer Cam ) ingeven.
Hij vraagt naar Directory en Filename. Daar weet ik ook niet wat ik moet doen. En het adres vd website vraagt ie ook. Dat is neem ik aan gewoon de INDEX of DEFAULT?? En niet met een directory erachter?

Ik sta op het punt op te geven....

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 10:06
als je het na 20 minuten al wil opgeven lijkt me dat inderdaad het beste ja.

Maar bij bron van de applet moet je invoeren waar je webcam het plaatje upload lijkt me? Wat ie met die andere locatie moet weet ik niet maar ik zou iig een volledige URL invullen.

Maar volgens mij kan je het beste de readme maar eens goed doornemen of gewoon eens een andere webcam progje proberen. En zoek er dan een uit waar je de documentatie WEL van snapt.

[ Voor 27% gewijzigd door Charly op 17-12-2003 22:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen 20 minuten, maar 20 dagen.

Ik geef toe dat ik hier gewoon te dom voor ben, vandaar dat ik hulp vraag. Ik moet een toverstok hebben denk ik.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-05 10:06
Sorry maar je post dat je het op wil gaan geven ongeveer 20 minuten nadat je je vraag gesteld hebt.

Als je er zelf al eerder mee bezig geweest bent pleit dat alleen maar voor je.
Maar ik kan je op t moment niet meer tips geven dan ik net al deed.
Wacht anders ff tot morgen dat er meer mensen naar kunnen kijken, ik ben ook niet zo thuis in dit soort spul.

[ Voor 19% gewijzigd door Charly op 17-12-2003 23:16 ]

Verwijderd

Ik gebruik zelf conquercam. Werkt perfect!

Je maakt een pagina. Je voegt een plaatje in en die heeft een vaste naam. In conquercam kun je instellen dat hij je plaatje direct via ftp upload. Je kunt hier ook de tijd instellen in seconden, minuten, etc. Geef in Conquercam aan hoe het plaatje moet heten en het wordt geupload en getoond.

Erg gemakkelijk.

mijn site is www.siem-it.nl mijn cam staat alleen al een tijdje uit.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:05
Misschien moet je ff wat basis dingen lezen over html. Dan kom je waarschijnlijk termen tegen die je eerder ook in de help van conquercam (en hierboven) tegen bent gekomen. Als je dan een beetje logisch denkt, kom je al een stuk verder.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

bredend schreef op 17 december 2003 @ 23:34:
Misschien moet je ff wat basis dingen lezen over html. Dan kom je waarschijnlijk termen tegen die je eerder ook in de help van conquercam (en hierboven) tegen bent gekomen. Als je dan een beetje logisch denkt, kom je al een stuk verder.
Sluit ik me bij aan.. beetje verdiepen in de materie kan geen kwaad. Ik wil ook nog wel mensen helpen die daar geen zin in hebben. Maar dan valt het onder consultancy en hangt er een tarief aan :P

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Oke, tof dat er zoveel tips komen.

Ik ga me idd eens flink verdiepen hierin. Jammer dat ik zelfstandig tegelzetter ben en niet al teveel tijd c.q. zin heb om na zware arbeid 's avonds uren te leren.

Inmiddels ben ik met Conquer Cam al erin geslaagd om videobeelden te laten zien op mijn page.

Bedankt allemaal!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55

crisp

Devver

Pixelated

gelukkig maar :)

als je volgende keer specifiek vragen hebt over software kan je misschien beter terecht in Software Algemeen ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.