[PDS 7.? ISAM] Hoe zet ik deze om naar CSV

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Ik kwam net een topic tegen die een beetje dezelfde trend had als deze volgens mij. Wat dat betreft lijkt het er op dat er steeds meer oude dos programma's geforceerd overmoeten naar Windows. Hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt lijkt het dan :'(.

Zo ook in dit geval. Ik ben bezig met het herschrijven van een oude DOS applicatie, deze is geschreven in PDS 7.? (7.10 denk ik maar ben ik niet helemaal zeker van). Dit is een oud soort VB voor DOS van Microsoft. Het programma maakt gebruik van het bijbehorende ISAM database formaat. Een formaat die, je raad het al, met geen mogelijkheid met huidige technologie ingelezen lijkt te kunnen worden.

Ik heb met google verschillende topics gevonden over het inlezen/converteren van dit database formaat. Hierbij draait het jammer genoeg meestal uit op "Het is onmogelijk" of "Omzetten naar CSV kan maar dan moet je PDS 7.xx wel hebben".

Ik heb PDS 7.xx niet, en er aan komen is lastig. Het bestand waarmee de conversie uitgevoerd kan worden heet isamio.exe, ik neem aan dat het onder de copyright van het programma valt, en ik zal dus ook niet vragen om het naar mij toe te mailen :X.

Wat ik wel wil vragen of iemand een andere oplossing heeft voor dit probleem. Weet iemand een (liefst freeware) tool of dll die ik kan gebruiken om deze bestanden te converteren. Of is er iemand die het bestandsformaat heeft zodat ik zelf code kan schrijven om het bestand uit te lezen (hierbij ben ik niet geinstresseerd in de index, maar alleen in de data).

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Foutieve reactie

[ Voor 93% gewijzigd door bigbeng op 17-12-2003 23:25 . Reden: Foutje ]

Verwijderd

Ik dacht dat Simtel er iets voor had, zie http://www.simtel.net/category.php?id=111
of ander kwam ik nog een oude url tegen in me favorites.. http://www.otrspecialties...a/recover%20file&start=20

Messchien dat je er iets aan hebt :/

• Enigma69855

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Bedankt voor je linkjes, maar ik heb nog geen geschikte tool kunnen vinden :/

Verwijderd

Enigma69 schreef op 18 december 2003 @ 09:25:
Bedankt voor je linkjes, maar ik heb nog geen geschikte tool kunnen vinden :/
Ik heb zo'n tool hier is op me PC gehad, toen dacht ik nog geen 15 gulden voor betaald... ik gaat zoeken hier! B)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:19

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:36

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Bekijk het bestand eens met een hex-editor, mogelijk zie je dan al hoe je het op moet splitsen. Verder kunnen verschillende spreadsheet-programma's de gekste database-formaten lezen (ik zeg niet dat het lukt, maar het is allicht een poging waard).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Enigma69855

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Mr. Liu schreef op 18 december 2003 @ 15:17:
Bekijk het bestand eens met een hex-editor, mogelijk zie je dan al hoe je het op moet splitsen. Verder kunnen verschillende spreadsheet-programma's de gekste database-formaten lezen (ik zeg niet dat het lukt, maar het is allicht een poging waard).
Ik heb met een Hex editor al wat zitten kijken, maar het is toch niet zo gemakkelijk als ik gehoopt had. Verder heb ik inderdaad al met Excel (Office XP) zitten kijken (eerst alle import filters etc geinstalleerd). Maar dit wilde ook niet, Access zelfde probleem.

en
Ik krijg ook een error van XO communications.

Maar ik zoek in ieder geval nog ff op google naar Dextr's Data Extractor

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05 18:29
Ben even op zoek geweest :

One of our most popular topics is the Smithvoice.com "Export To Anything" technique which allows you to convert and export any ISAM without automation or even having the source or destination native programs on the user's machines.

Onder aan die pagina :
Now, since most of the power is coming from using Jet as middleware, the class does have Jet requirements. You will need to set refs to both ADO2x and ADOX2x and use an MDAC that installs the Jet and Jet-ISAM drivers. This means that you will need the MDAC for ADO2.1 or 2.5, since the short-term MDAC2.6 does not include any ISAM support, not even Exchange support! If you only have ADO2.6 then you will need to get the separate Jet/ISAM support installer from Microsoft's Universal Data Access downloads.

Click here to download the class and a simple demo project (just 6k!).
Kijk eens of bovenstaande link je verder helpt, anders heb je misschien iets aan onderstaande info (uit een grijs verleden)

Ben vroeger nogal wat isam tegengekomen op onze oude SCO unix doos.

Als gebruiker van een 3-GL versie van BAAN (van voor triton) kwam je vaak het C-ISAM bestandsformaat tegen. We hebben destijds van BAAN er een versie van Informix SQL bijgekregen om hun bestanden te kunnen benaderen voor rapportage doeleinden.

Standaard zatten er bij de datbase een aantal tools : isampost / isampre

Deze waren bedoeld om C-ISAM om te zetten naar platte tekst (nog platter dan ISAM) en andersom

Je kreeg dan 1 platte tekst file voor de data, en en file met daarin de beschrijving van de veldlengte en type, en tevens de beschrijving van de indices.

Ik heb hier nog wel ergens een draaiende versie van SCO unix , baan pakket, en informix. (kwestie van een schijf in een oud machientje stoppen en booten :)

Heb zelfs nog wel de c-compiler van BAAN zelf ( heet dan ook BAAN-C )
Deze compiler was een zeer krachtig ding, alle benodigde includes voor de baan omgeving werden standaard meegenomen. De libs waren dusdanig opgezet dat je met hele simpele commando's de database kon aanspreken en doorfietsen

Volgens mij is er dus in de *nix hoek wel meer te vinden voor ISAM .... en ik weet dat er ook altijd een windows versie is geweest van informix die waarschijnlijk ook met ISAM overweg kan.

[ Voor 18% gewijzigd door Bud_s op 18-12-2003 23:59 ]

• Enigma69855

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
Sorry voor mijn wat late reply.... druk druk druk. Het bestand wat ik heb is dus geen C-ISAM, dat is het grote probleem. Dus ik ben bang dat ik aan deze oplossing niet veel heb :(

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Enigma69 schreef op 21 december 2003 @ 18:20:
Sorry voor mijn wat late reply.... druk druk druk. Het bestand wat ik heb is dus geen C-ISAM, dat is het grote probleem. Dus ik ben bang dat ik aan deze oplossing niet veel heb :(
En dat bestand zelf, ziet dat er enigzins leesbaar uit? als je het met notepad opent?

mijn T.net systeemspecspagina

• Enigma69855

Enigma69855

Candle in my eye.......

Topicstarter
RRX schreef op 21 december 2003 @ 18:40:
[...]

En dat bestand zelf, ziet dat er enigzins leesbaar uit? als je het met notepad opent?
Ik heb met een hexeditor al wat dingen proberen uit te zoeken, en recordgrootte is gemakkelijk te vinden, maar daarna per veld in het record de lengte kan ik nog niet achter komen. Het lijkt er op dat ik deze optie toch maar moet uitwerken, want op een andere manier gaat het ook niet lukken lijkt het.

Pagina: 1