Quoten is geweldig... - boer Krelis
Verwijderd
kan je bestanden wel kopieëren in linux maar zie je ze dan in DOS niet, of kun je ze ook helemaal niet kopieëren?
dat eerste lijkt me het logischte, want als je wel dirs can kopieëren met copy -R en geen bestanden zou dat wel *heel* vreemd zijn.. als dat het al is zou ik ff je kernel updaten
dat eerste lijkt me het logischte, want als je wel dirs can kopieëren met copy -R en geen bestanden zou dat wel *heel* vreemd zijn.. als dat het al is zou ik ff je kernel updaten
is het niet zo dat ie ze wel gekopieerd heeft, maar dat ie de rechten niet kan veranderen, omdat de directory nog niet inggesteld is voor umsdos?
Een DOS-partitie (o.a. fat16 en fat32...) kent geen permissies. Wanneer je dan in linux kopieert geeft je kopieerprogramma waarschijnlijk een foutmelding. Als je gewoon de optie Negeren / Overslaan kiest gaat het allemaal goed. Ten minste...ik weet dat het werkt met Gnome Filemanager en de Midnight Commander (mc).
Hmmm het is al opgelost, ipv check=s en rw heb ik fstab gewoon defaults gezet en dan werkt het wel? na een beetje lezen in de mount manpages kwam ik erachter wat default inhoudt en als je alleen maar check=s (zodat de naampjes netjes 8.3 worden) en rw aan hebt staan ben je er nog niet. Linux = goed lezen.
Quoten is geweldig... - boer Krelis