[msn]mensen gaan offline zodra ik mn nickname verander

Pagina: 1
Acties:

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ik heb een heel vaag probleem.
zodra ik mijn nickname verander (hoeft maar een puntje eribj bijvoorbeeld). Gaan er een paar mensen direct offline (soms heel mijn lijst, maar het desbetreffende account heeft niet zoveel mensen erin) en duurt het ongeveer een halve minuut totdat ze weer online komen. Dit doen ze niet zelf, (wat ik eerst dacht) maar wordt bij mij zo weergegeven. Want het is echt ELKE keer als ik ff me naam veranderd.

ik heb het zowel geprobeerd met MSN messenger en met windows messenger, beide programma's hebben hetzelfde probleem.

ik draai windowsXP prof sp1.
en ik heb internet via demon adsl (dslexpress 2048/1024)

alleen met een ander account gebeurd dit gewoon niet. Dus het is meer accountgebonden lijkt het.

iemand bekend met het probleem? of is dit weer zo'n ***probleem waar maar een paar mensen last van hebben.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dit is bij mijn weten gaan probleem. Dat is opzettelijk gedaan omdat de gemiddelde Breezah haar (of zijn) naam 10x per minuut verandert.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• randje
  • Niet online
dreeke schreef op 17 december 2003 @ 22:02:
Dit is bij mijn weten gaan probleem. Dat is opzettelijk gedaan omdat de gemiddelde Breezah haar (of zijn) naam 10x per minuut verandert.
ohw dus het is normaal dat mensen bij jezelf offline gaan zodra je je nickname veranderd?

het vage is.
ik heb het maar bij 1 van mijn 3 accounts.
mijn andere 2 accounts (zijn ongeveer 3 en 2 jaar oud) hebben er gewoon geen last van.

mijn huidige account (die er wel last van heeft) is ongeveer 2 of 3 maanden oud.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:54

scorpie

Supra Addict

Ik heb dit probleem dus juist "vanaf de andere kant", ik ga dus om de haverklap offline omdat iemand het weer leuk vond om zijn / haar naam te veranderen...

Ik heb al geruchten gehoord over een msn bug / exploit, maar geloof er weinig van, want er is op security-sites nog niks te zien.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:49
dreeke schreef op 17 december 2003 @ 22:02:
Wow, zou dat even een mooie feuture zijn :/ Dit is nu iig niet zo :)

• randje
  • Niet online
mensen gaan ook offline zodra ik ze unblocked heb ik net ontdekt :(
volgens mij is dit eerder een vage bug op de server ofzo? want msn en windows messenger doen hetzelfde

Verwijderd

offtopic:
Ik vind het trouwens een waardeloze 'feature' dat je je nick kan veranderen; iedereen veranderd bij iedere scheet zijn nick, en dat komt nou niet echt de duidelijkheid ten goede...

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:35

breinonline

Are you afraid to be known?

pokeran schreef op 17 december 2003 @ 22:55:
mensen gaan ook offline zodra ik ze unblocked heb ik net ontdekt :(
volgens mij is dit eerder een vage bug op de server ofzo? want msn en windows messenger doen hetzelfde
Draai je beide tegelijk? Verifiëer even dat dat niet het geval is. Gooi windows messenger (of de andere) er via configuratiescherm > software er helemaal af, anders wil op de achtergrond nog wel eens wat van draaien, waardoor problemen ontstaan.
(Is dat niet het geval heb je een heel vaag probleem en heb ik niks gezegd ;))
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 00:38:
offtopic:
Ik vind het trouwens een waardeloze 'feature' dat je je nick kan veranderen; iedereen veranderd bij iedere scheet zijn nick, en dat komt nou niet echt de duidelijkheid ten goede...
Er zit een optie op messenger om inplaats van de schermnaam het email adres weer te geven, die zal wel niet zo vaak veranderen als de naam. Waarom gebruik je dat niet? (contactpersonen > contactpersonen beheren > contacten weerrgeven op > E-mailadres)

[ Voor 33% gewijzigd door breinonline op 18-12-2003 09:06 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• randje
  • Niet online
breinonline schreef op 18 december 2003 @ 09:03:
[...]

Draai je beide tegelijk? Verifiëer even dat dat niet het geval is. Gooi windows messenger (of de andere) er via configuratiescherm > software er helemaal af, anders wil op de achtergrond nog wel eens wat van draaien, waardoor problemen ontstaan.
(Is dat niet het geval heb je een heel vaag probleem en heb ik niks gezegd ;))

[...]
Er zit een optie op messenger om inplaats van de schermnaam het email adres weer te geven, die zal wel niet zo vaak veranderen als de naam. Waarom gebruik je dat niet? (contactpersonen > contactpersonen beheren > contacten weerrgeven op > E-mailadres)
ja hooor, ik draai alleen msn messenger nu, en ik heb er gewoon geen last van (maarja zijn op het moment ook maar 2 mensen online :P), maar goed een vaag 'conflict' tussen beide dus.

edit: ik heb te vroeg gejuicht, ik stond op 'appear offline' en dan heb ik het probleem niet meer :(

[ Voor 8% gewijzigd door randje op 18-12-2003 14:10 ]

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-03 21:23
Ik heb hier ook last van. Heb nog geen oplossing gevonden, maar het is nie zo erg als ik me naam maar nie verander. Het is wel leuk om mensen te treiteren })

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 00:38:
offtopic:
offtopic:
rechtermuisknop -> rename contact.
werkt erg goed in trillian

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:44
Terw_Dan schreef op 19 december 2003 @ 01:07:
[...]
offtopic:
rechtermuisknop -> rename contact.
werkt erg goed in trillian
offtopic:
Deze optie heb je ook in dMSN: mensen zelf naam geven/alleen mailadres laten zien. Zal ook wel in andere programma's zo zijn, behalve MSN Messenger dan.

• randje
  • Niet online
het is echt alleen maar met 1 emailadres.
ik denk dus dat het een bug of whatever is in de msn server. :(
niets aan te doen dus, of een mailtje sturen naar ze.
maar goed, ik ga dat account denk ik niet meer gebruiken. Alle mensen die erin stonden, staan ook in mijn andere 2 accounts

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:33

Puck

EINDBAAS.org

A serious bug in MSN Messenger was reported to me by Destructivechild creator British Nimrod. Upon changing his intelligent chatbot's email address to the rather lengthy destructivechild@destructivechild.com, he noticed that a lot of people were suddenly knocked offline for an unknown reason. Further investigation revealed that contacts with email addresses of 26 characters or more are causing automatical sign outs on MSN Messenger 6.1 when logging on or changing their nickname. We believe this bug remains until Microsoft modifies the MSN protocol.
Misschien heb je er wat aan?

Hoelang is je emailadres ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 22-12-2003 22:18 ]

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

ik heb sinds kort ook een probleem en meer mensen uit me lijst hebben er last van;

je opent msn en je meldt je aan
aanmelden lukt en je ziet heel ff je lijst
dan ben je ineens afgemeld

Als ik het dan nog een keer probeer krijg ik weer hetzelfde probleem, maar als ik ff taak beeindig en dan weer start doetie het weer.

wie heeft er hie rnog meer last van?

Ik heb al 3 msn 6.1xxx versies geprobeerd

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

thotha, dit is een heel ander probleem. Kan je beter plaatsen in Het Grote MSN Messenger Topic (deel 2) of maak even een eigen topic aan.

• randje
  • Niet online
hoelang mijn email adres is?
randymijnachternaamistelangdusdiedoeiknietinmijnadres@hotmail.com :P

dus het is idd die bug. Thx puck, nu weet ik het iig zeker :)

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Whahahahaha dat adres :D

is het in ieder geval duidelijk wat het nou is :P

Pagina: 1