[XP] lichtblauw scherm na schijf klonen.

Pagina: 1
Acties:

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 18:31
ik heb een nieuwe WD Raptor 74 gig SATA.
nu wil ik mijn oude primaire schijf (maxtor 40gig PATA) vervangen voor de raptor.

om dit te doen heb ik norton Ghost geinstalleerd en de funktie Clone schijf gebruikt. Het clonen verloopt verder goed zonder fouten.
Als ik daarna windows met de raptor opstart opstart blijft hij hangen net voordat hij naar mijn bureaublad gaat.
En krijg ik een licht blauw scherm te zien met een windows logo en me muis cursor en verder laad hij niet :(

ik heb het daarna nog een keer geprobeerd en beide keren mislukte het.
beide schijven zijn NTFS maar ik heb ze later allebei naar fat 32 geconverteerd en toen nog eens geprobeerd maar ook dat gaf hetzelfde resultaat

weet iemand een oplossing?, of heeft iemand dit vaker meegemaakt?

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welk OS gaat het hier over?
Taskmgr al eens opgevraagd (ctrl+alt+del) ?
Lukt dat wel? Staat daar 'sysu.exe' tussen? Als je handmatig 'explorer' start vanuit je taskmanager, werkt dat wel ?

• joostve
elevator schreef op 17 december 2003 @ 22:11:
Welk OS gaat het hier over?
Taskmgr al eens opgevraagd (ctrl+alt+del) ?
Lukt dat wel? Staat daar 'sysu.exe' tussen? Als je handmatig 'explorer' start vanuit je taskmanager, werkt dat wel ?
ja sorry het gaat over windows xp
nee de computer reageert nergens meer op nadat hij gestopt is
alleen de reset knop werkt nog

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Werkt het in Safe Mode wel? En als je zegt reageert nergens meer op. Ook niet op de mouse bewegingen ?

• joostve
elevator schreef op 17 december 2003 @ 22:45:
Werkt het in Safe Mode wel? En als je zegt reageert nergens meer op. Ook niet op de mouse bewegingen ?
save mode heb ik niet geprobeerd ( ga ik zo eens proberen)
ja de muis beweegd wel

Verwijderd

Ligt denk ik aan Ghost(wellicht icm. NTFS-versie van XP), kloon ook af en toe een HD met Ghost, de ene keer werkt het wel goed, de andere keer niet en blijft ie bv. hangen op het welkoms-scherm

• joostve
ook in safe mode krijg ik precies hetzelfde
zie hier
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/blauwscherm.jpg

• joostve
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 22:49:
Ligt denk ik aan Ghost(wellicht icm. NTFS-versie van XP), kloon ook af en toe een HD met Ghost, de ene keer werkt het wel goed, de andere keer niet en blijft ie bv. hangen op het welkoms-scherm
oh dan zou ik het misschien toch nog eens moeten proberen (wie niet waagt wie niet wint :) )
anders ga ik gewoon eerst een image maken en zet ik die op die raptor terug, misschien helpt dat :O

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Je gaat ook van PATA naar SATA, dus dat zijn op je mobo ook andere connectoren voor de HD ?
Dan kan ik begrijpen dat het mis kan gaan, omdat windows vaak directe calls naar een controller maakt die is geinstalleerd etc..

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• joostve
momania schreef op 17 december 2003 @ 23:01:
Je gaat ook van PATA naar SATA, dus dat zijn op je mobo ook andere connectoren voor de HD ?
Dan kan ik begrijpen dat het mis kan gaan, omdat windows vaak directe calls naar een controller maakt die is geinstalleerd etc..
ja klopt
ja wie weet is dat het ja, zit wel een goede logica in.

het is opzich geen ramp dat het niet werkt maar ik heb geen zin om xp en die tig programma's weer opnieuw te moeten installeren en in te stellen, save games opslaan, drivers installeren :) je kent het wel

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

joostve schreef op 17 december 2003 @ 23:05:
[...]

ja klopt
ja wie weet is dat het ja, zit wel een goede logica in.
Dat is het dan denk ik.
Je hebt natuurlijk wel dezelfde mobo nog steeds, maar omdat je van controller veranderd, verander je voor windows dus wel degelijk de hardware.

Windows maakt nu calls naar een schijf via een specifieke controller en daar hangt nu geen schijf meer aan.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• joostve
momania schreef op 17 december 2003 @ 23:19:
[...]

Dat is het dan denk ik.
Je hebt natuurlijk wel dezelfde mobo nog steeds, maar omdat je van controller veranderd, verander je voor windows dus wel degelijk de hardware.

Windows maakt nu calls naar een schijf via een specifieke controller en daar hangt nu geen schijf meer aan.
Bedankt iig _/-\o_
morgen maar eens aan een nieuwe windows installatie beginnen.

Pagina: 1