Toon posts:

3D scanner, conrad. Waar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

_/-\o_

Enkele jaren geleden 3 of 4, meschien meer ik weet het niet zeker. Stond op de voorzijde van een Conrad catalogus of magazine een heuse 3D scanner!.
Dit geintje koste iets van 400P Piek!. 200 Euro. Koopje!

Het apparaatje scande een voorwerp op een rond draaiend plateautje in, mbv twee camera's en een l.a.s.e.r als referentie punt.

Nu nergens meer te vinden voor deze prijs |:( . of toch wel, weet iemand op het beste techforum van het land deze nog te vinden voor mij?. Of heeft deze meschien, en wil het verkopen of ruilen?

Ik dank U bijvoorbaat

mzzls

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Klopt, ik vond 'm ook heel interessant.
Misschien eens met Conrad bellen, wie weet kunnen ze je aan een leverancier helpen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
had al een emailtje gestuurd, maar ik zal eens bellen. Proberen om wat meer te weten te komen.

Iemand nog eentje over? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 22:07 ]

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Hoe zit het eigenlijk met dit aparaat? Voor 200 euro kan het nooit echt wat wezen zou je zeggen... Maar als het zou werken zou het echt super gaaf zijn! Op het internet kan ik helaas geen review meer vinden van dit aparaat. Heeft iemand er ervaring mee?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misschien moet je eens contact opnemen met Spiral Scratch? Die schijnen een goedkoper scanner ontwikkeld te hebben.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb met die conrad scanner en een profi laser scanner gewerkt (10000+ euri). Laat ik maar zeggen, het prijsverschil is gerechtvaardigd. :)

Maar voor de prijs deed die Conrad het nog aardig. Alleen continu gezeik. Te veel omgevingslicht, gare software, raar doen.

Die profi was natuurlijk helemaal vet.

Maar dat is al weer een paar jaar terug, en de ontwikkelingen gaan rap.

[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 05-06-2006 23:40 ]

specs

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:41
Een jaar geleden werd er hier ook al om gevraagd, ik heb toen naar ebay verwezen en laat er nu al weer een te koop staan op ebay

• LLEEDD
gladiool schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:38:
Ik heb met die conrad scanner en een profi laser scanner gewerkt (10000+ euri). Laat ik maar zeggen, het prijsverschil is gerechtvaardigd. :)

Maar voor de prijs deed die Conrad het nog aardig. Alleen continu gezeik. Te veel omgevingslicht, gare software, raar doen.

Die profi was natuurlijk helemaal vet.

Maar dat is al weer een paar jaar terug, en de ontwikkelingen gaan rap.
Het omgevingslicht is wel te verhelpen daar het aparaatje in de kast met een lamp te zetten. Had ook ergens gelezen dat het aparaatje alleen echt goed werkte met witte objecten. Wat bedoel je verder met raar doen? Hoe gedetaileerd waren de 3d modellen die je eruit kreeg?

• maratropa
  • Niet online
-Wij zette inderdaad ook een of ander ding over het geheel heen.
-We verfden alles wat we inscannden wit inderdaad, voor het contrast
-raar; als in , soms reageerde de software icm de hardware raar, als in niet starten enzo, maar dat is misschien verholpen. Ook weet ik dit niet zo goed meer.
-De modellen die er uit kwamen waren niet super, maar volgens mij kon de resolutie nog hoger, alleen duurde het dan nog langer, en we vonden het al zo traag.

Ik zal straks even zoeken naar een plaatje als ik die nog heb.

specs

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-02 22:06
-NMe- schreef op maandag 05 juni 2006 @ 23:36:
Misschien moet je eens contact opnemen met Spiral Scratch?
Lijkt wel de techniek die ze op de playstation2 gebruiken. Voor bepaalde spelletjes dat je met je handen objecten moet meppen.

• LLEEDD
gladiool schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 00:08:
-raar; als in , soms reageerde de software icm de hardware raar, als in niet starten enzo, maar dat is misschien verholpen. Ook weet ik dit niet zo goed meer.
-De modellen die er uit kwamen waren niet super, maar volgens mij kon de resolutie nog hoger, alleen duurde het dan nog langer, en we vonden het al zo traag.

ok gaaf ben benieuwd naar de prestaties.
Hoe lang duurde het dan ongeveer?

• LLEEDD
gladiool schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 00:08:

heb je de plaatjes nog kunnen vinden? Ben wel benieuwd!

• maratropa
  • Niet online
sorry ik heb gechecked, ze zijn een keer verwijderd.

specs

Pagina: 1