Winamp geen surround met WMA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 22:59
Achter mijn Aldi computer heb ik 4 luidsprekers geplaatst. Met winamp 5 krijg ik met MP3 muziek geluid via alle 4 de luidsprekers. Maar zodra ik een WMA bestand afspeel, doen alleen de front speakers het. Wie weet hoe dit komt? En is er eventueeel een plug-in of instellingswijziging voor?

p.s. ja ik heb gezocht, en me verbaast over hoeveel er is te vinden over winamp en WMA maar dit was er dus nog niet.

[ Voor 1% gewijzigd door Vjenne op 17-12-2003 21:20 . Reden: versie nummer ff vergeten ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik wwet niet waar jij op googled, maar probeer dit eens...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Jester.NL schreef op 18 december 2003 @ 14:41:
Ik wwet niet waar jij op googled, maar probeer dit eens...
Nou dat helpt ook lekker veel :/

Bij die google link van jou vind ik alleen maar een plugin die zogenaamd surround moet geven. Maar dat is niet echt een goede oplossing. Al die andere links hebben niets met dit probleem te maken.

Ik heb hetzelfde ongeveer hetzelfde probleem, mp3 speelt wordt wel goed. Maar bij WMA doen alleen de front speakers het, ook de subwoofer doet niets. Maar als ik WMA in Windows Media player afspeel dan heb ik daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek eens en beetje in de instellingen van de mediaplayer, of speel je daar niet mee af, als je het met winamp afspeelt, dan zou het dus moeten werken, miets het in de wma zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
Ik heb et gevonden, de fout zit in WinAmp 5. Deze oplossing schijnt wel voor meer kwaaltjes te helpen betreft WMA & Winamp 5.

1. In de "Winamp/Plugins/" folder de volgende file verwijderen: "in_wm.dll"
2. Start Winamp
3. Ga naar Preferences -> Plugins -> Input -> Nullsoft DirectShow Decoder -> config
4. Voeg ;WMA toe aan de lijst met extensies

Het heeft bij mij in ieder geval geholpen.

Bron: Winamp forum