Toon posts:

Packard Bell schakelt zichzelf in

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hai, ik zit nu bij familie, en hun hebben een Packard Bell computer, sinds ze kabel hebben van Chello, schakelt de pc zichzelf in, als de computer uitgeschakeld is activeert deze zichzelf na ongeveer 2 uur, als de netwerk kabel eruit is gebeurt dit niet? Iemand enig ID hoe dit kan?
en kun je met een Packard ook in de bios? misschien dat daar een timer staat? ik weet alleen niet hoe ik in de bios kom.

greetz

Verwijderd

wake on lan? Bij een dell kan je in de bios, dus wellicht daar ook wel.

Proberen zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom ik in de bios want je ziet geen begin scherm zoals met gewone computers, alleen het packard bell logo. Maar wat is wake up lan en hoe schakel je dit uit??

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 21:16:
hoe kom ik in de bios want je ziet geen begin scherm zoals met gewone computers, alleen het packard bell logo. Maar wat is wake up lan en hoe schakel je dit uit??
Wake up lan is een optie die ervoor zorgt dat een pc opstart op het moment dat er een speciaaal pakje door de modem/ nic wordt gestuurd :)

De bios kom je meestel wel in door gewoon op esc/ del/ f1/ ins te blijven leunen :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
ok verlos me van de vraag en vertel me hoezet ik wake up lan uit!! :D

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
door het uit te zetten in de bios.. en hoe je daar inkomt zie post van atlos

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Er is je nu al een paar keer een oplossing gegeven. Ga even in het bios kijken. Daar kan je de optie wake up lan waarschijnlijk uitzetten en ben je van de problemen af. Zo niet kan je hier vertellen wat er niet lukt/werkt

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 21:16:
Lees de handleiding...?
Iets anders kan ik bijna niet adviseren, diverse merken hebben verschillende toetsen combinaties hier voor.
Is het een HP/Compaq Evo? Dan F10...

[ Voor 21% gewijzigd door Nulnulnix op 17-12-2003 21:24 ]

We have just one world, but we live in different ones...

• Vigi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-08 10:57
je komt dus in bios zoals hierboven staat
dan staat wake on lan onder een aparte categorie, iets met het woordje 'power' ofzo

Real eyes, Real lies, Realize

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 21:19:
ok verlos me van de vraag en vertel me hoezet ik wake up lan uit!! :D
Ook dat moet in je manual staan...
Normaliter zul je het vinden onder power management.

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

ga anders naar Packard Bell forum ... ze hebben een speciaal forum voor al die vragen... misschien staat het erbij anders start een nieuw thread.

Verwijderd

Topicstarter
boekje was er niet meer, tjah tis niet mijn computer in de bios vond ik het volgende

resume on lan/ping

dit stond onder power management,

is dit het? nogmaals het is mijn pc niet dus wil hem niet mollen? bedankt voor de hulp iig

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 21:33 ]

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:38

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Meestal is het bij een packard bell de F2 toets om de bios in te komen :)

Je kan anders het wol kabeltje eruit halen, als die er in zit.

Tweakers Discord

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 13:16
spir ja dat is et

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 21:28:
boekje was er niet meer, tjah tis niet mijn computer in de bios vond ik het volgende

resume on lan/ping

dit stond onder power management,

is dit het? nogmaals het is mijn pc niet dus wil hem niet mollen? bedankt voor de hulp iig
dat is het waarschijnlijk ja..
Met zulke instellingen verniel je echt geen pc hoor, zolang je maar van voltages en clock speeds afblijft (die staan vaak onder advanced o.i.d., doen fabrikanten niet voor niets ;) )

Verwijderd

Topicstarter
tjah vaker goede bedoelingen gehad en slechte resultaten:) zegt nix over mij overigens hehe ik ga ff checken

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Verkort:
- doe zelf de moeite voordat je post
- lees de relevante subforum FAQs en policies door
- in PMG betekent dat dat we vooral geinteresseerd zijn in wat voor mobo je hebt en hoe je BIOS instellingen staan. Dat het een Packard Bell is boeit verder vrijwel niet, behalve dat je F2 ipv Del moet gebruiken om in BIOS te komen, maar dat had je met een search of Google ook in een minuut gevonden. Helaas meld je niets over je moederbord in je topicstart...

Inhoudelijk:
F2 om in BIOS te komen, wat de opties zijn hangt grotendeels af van welk mobo het is, maar idd zijn WOL (onwaarschijnlijk dat het hieraan ligt, vooral omdat het ook zonder LAN verbinding boot) en een timer vaak opties. Als het een timer is in BIOS (wat vrij waarschijnlijk klinkt), heeft iemand in BIOS zitten klooien.

Andere optie (minder waarschijnlijk maar makkelijk om uit te sluiten):
Problemen met aardelekstroom indie de PC ongeaard aangesloten is. Sluit om dit uit te sluiten je bak aan op een geaard stopcontact en kijk of het voorbij gaat. Zo niet (of als het al aan een geaard stopcontact hangt) ligt het aan iets anders, maar zo ja kun je je zo veel werk besparen.

Maar goed, je hebt gezien je topicstart duidelijk niet veel werk hier al ingestoken- begin daar eens mee :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.