Toon posts:

[XP] compu herkent de cd-r niet meer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.

Anderhalve week gelden kreeg ik foutmeldingen van het type STOP77. [[[(Kernel-stack-inpage-error). Aan de parameters (1e/2e/3e= 0) te zien zou het aan de hardware kunnen liggen]]] Electrisch tikje, bevroren scherm en dan een blauw scherm met witte waarschuwing.

Bij opnieuw opstarten herkende en deed-ie niks meer. En ik kwam zelfs niet meer in de BIOS, kon niet booten vanaf een diskette en ook niet van de CD-romspeler.

Na een paar dagen, weer opgestart en toen herkende die ineens wel alles.

Heb XP home opnieuw geïnstalleerd, maar kreeg toen weer diezelfde STOP77melding

Heb alle kabels goed aangedrukt en binnenkant schoongemaakt.
Dat leek te helpen. eindelijk herkende die weer mijn DVDspeler en mijn plextor.
Maar de vreugde was helaas van korte duur.

Mijn computer herkent op dit moment soms wel en soms niet mijn CD-r speler en mijn plextor-brander. Ze zitten allebij op de secondary master. Al een jaar, nooit problemen mee gehad: de plexwriter op de master en de cd-rom op de slave)

Meestal worden ze wel herkent na het opstarten, maar ze vallen snel weg.
Nu ook, terwijl ik Norton 2004 aan het installeren ben (er bleken geen virussen op te zitten overigens) wordt -ie niet meer herkent (zo'n 10 minuten na het opstarten). Het laadje krijg ik ook niet open, geen stroom dus. Mijn fans doen het wel gewoon.

Waar zou nu het aan kunnen liggen en hoe kan ik dit nu het beste oplossen?
Moet ik nieuwe spelers kopen, een nieuwe fan of nieuwe bekabeling of zou het ergens anders aan liggen (de bios ofzo?) Ik heb een AMD Athlon 1150 (?) Mhz. Ik heb ook een stopcontact tegen 'overstroming', maar heel toevallig is van mijn andere, onafhankelijke (en totaal andere computer) die avond dat problemen begonnen de voeding doorgebrand....

Iedere hulp of suggestie is heel erg welkom!
Bij voorbaat dank,

Nidi

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ze zitten allebij op de secondary master.
ik neem aan dat je hier IDE-1 mee bedoeld (IDE-0 is 1e kanaal) :)

Heb je al geprobeerd met behulp van de BSOD en Windows XP en 2000 BSOD guide te kijken waar het probleem kan liggen? :)

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoelde eigenlijk te zeggen, als secondary master en als secondary slave. val ik onmiddelijk als digibeet door de mand... :/

Ben nu aan het wachten tot die guide in beeld komt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link!
Jammergenoeg kom ik er niet uit.

De blauwe stop die ik kreeg is 0x00000077 en dat is een KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR
mijn parameters zijn de volgende:

0XC000000E
0XC000000E
0X00000000
0X00723000

Volgens de guide zou gelden:

"Als zowel de eerste als de derde parameter nul zijn, zijn de vier parameters als volgt gedefinieerd:

0 (nul)
PTE-waarde (Page Table Entry) op het moment van de fout
0 (nul)
Adres van signatuur in kernelstack"

en tevens:

"...Als de eerste en tweede parameter gelijk zijn aan 0, is er geen stacksignatuur aangetroffen in de kernelstack. Dit wordt veroorzaakt door een defect in de hardware...."

Dus dat BIOS idee kan ik uit mijn hoofd zetten, maar
waar zou het dan aan kunnen liggen?. (ook geen virus aangetroffen door NORTON)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je aangeeft dat zelf het laatje niet meer open gaat - en dat je vermoed dat er geen stroom opstaat, zou het mischien gemakkelijkste zijn om te kijken ofdat je het zelfde probleem hebt als je geen OS laad.

Oftewel - probeer eens je CMOS Setup in te gaan, en kijk eens ofdat je dan na 15 of 20 minuten hetzelfde probleem hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Beetje rare vraag wellicht hier op tweakers.net, maar
hoe pleeg je een CMOS-setup?
Ik heb al gezocht her en der (google en hier) maar iedereen schijnt te weten wat dat is. Is het hetzelfde als opstarten en dan delete indrukken? (DEL->SETUP)

En vervolgens dus afwachten?
Alvast bedankt voor het antwoord!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 21:35
Ja door op Del te drukken tijdens het opstarten kom je in de BIOS terecht.
In de bios zelf heb je de CMOS-setup.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de CMOS tip geprobeerd, maar weet niet hoe ik de uitkomst moet interpreteren.

In de CMOS-setup blijft de cd-rom en de writer gewoon zichtbaar zolang ik niks doe (heeft wel een uur zo gestaan).
Maar als ik de parameters van die apparaten laat autodetecteren vindt-ie niks (blijft zoeken tot-ik op escape druk na een hele tijd en dan staat er : NOT INSTALLED )

Dat wil dan waarschijnlijk zeggen dat het probleem niet bij Windows ligt, maar bij de hardware....?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 00:20:
Ik heb de CMOS tip geprobeerd, maar weet niet hoe ik de uitkomst moet interpreteren.

In de CMOS-setup blijft de cd-rom en de writer gewoon zichtbaar zolang ik niks doe (heeft wel een uur zo gestaan).
Maar als ik de parameters van die apparaten laat autodetecteren vindt-ie niks (blijft zoeken tot-ik op escape druk na een hele tijd en dan staat er : NOT INSTALLED )

Dat wil dan waarschijnlijk zeggen dat het probleem niet bij Windows ligt, maar bij de hardware....?
Het kan zijn de drive dus gewoon dood is, dat kan vandaag de dag nog gebeuren. Ik weet niet hoelang geleden je heb gekocht hebt, maar afhankelijk van de branduren ( hoevaak/lang hij gebrandt heeft ) kun je redelijk bepalen of het gewoon ouderdom is.

Andere mogelijkheid is je voeding, dat je voeding op instorten staat en de stroom dus fout ge-reguleert word. Zelf heb ik nog een Chieftec 360W laatste vervangen door een Enermax 353W omdat tijdens gamen mijn drives begonnen te "tikken"

Wat zoveel betekent dat de stroom naar de drivers onregelmatig wordt, niet gek aangezien mijn pc vol met zuipende hardware zit en de laatste aanwinst ( een tweedehands Radeon 9500 Pro met dus externe stroomaansluiting ) echt wat van een voeding vraagt.

Nu heb ik geen problemen meer, en slechte voedingen... of goede maar overstreste voedingen kunnen de pest zijn voor je hardware! ( een aangezien is dus een Plextor PX708A heb neem ik geen kansen hiermee )

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Ja, er is toch wel meer aan de hand dan slechte kabels geloof ik.

Ik rol nu van het ene blauwe scherm in het andere.
En niet alleen maar de STOP77, ook andere voor mij nieuwe STOPS (de 0x0000006 en de 0x0000000ED)

Hij tikt nu trouwens al voordat windows is opgestart.

Verder kan ik ook de BIOS niet meer in, niets werkt, ESC niet, F8 niet en DEL niet. Dat beb ik deze week al eerder gehad.

Zit nu in een vieze cirkel:

n.l.: opstarten, blijft na de HDD herkenning haken, krijg scherm met opstartmogelijkheden (veilig modus etc.) Maar geen van deze doet het, computer herstart automatisch enzovoort. enzovoort.

Ik doe eigenlijk niet zo veel, hoewel hij voor het eerst echt raar ging doen toen ik in Adobe m.b.v. Automate een webpagina met zo', 30 foto's liet maken en daarna deze ook probeerde te uploaden. Dat laatste is nooit gelukt.

Het is allemaal nog geen jaar oud. Moederbord is een K7S5a en dus iets van AMD Athlon, en een western digital 40 Gig schijf. Niet heel up to date, maar op zich nog niet erg lang gebruikt.

Nou ja, laat mijn compu maar even rusten, anders raakt-ie (en ik) helemaal burnt-out.

Bedenkt i.i.g. voor de reacties en als iemand nog een tip heeft, hoor ik het graag!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja de voeding zal al in de kast. Heet iets van Jou, Jye Electronic CO. LTD en kan maximaal 300 Watt aan.
Pagina: 1