Hallo allemaal,
ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.
Anderhalve week gelden kreeg ik foutmeldingen van het type STOP77. [[[(Kernel-stack-inpage-error). Aan de parameters (1e/2e/3e= 0) te zien zou het aan de hardware kunnen liggen]]] Electrisch tikje, bevroren scherm en dan een blauw scherm met witte waarschuwing.
Bij opnieuw opstarten herkende en deed-ie niks meer. En ik kwam zelfs niet meer in de BIOS, kon niet booten vanaf een diskette en ook niet van de CD-romspeler.
Na een paar dagen, weer opgestart en toen herkende die ineens wel alles.
Heb XP home opnieuw geïnstalleerd, maar kreeg toen weer diezelfde STOP77melding
Heb alle kabels goed aangedrukt en binnenkant schoongemaakt.
Dat leek te helpen. eindelijk herkende die weer mijn DVDspeler en mijn plextor.
Maar de vreugde was helaas van korte duur.
Mijn computer herkent op dit moment soms wel en soms niet mijn CD-r speler en mijn plextor-brander. Ze zitten allebij op de secondary master. Al een jaar, nooit problemen mee gehad: de plexwriter op de master en de cd-rom op de slave)
Meestal worden ze wel herkent na het opstarten, maar ze vallen snel weg.
Nu ook, terwijl ik Norton 2004 aan het installeren ben (er bleken geen virussen op te zitten overigens) wordt -ie niet meer herkent (zo'n 10 minuten na het opstarten). Het laadje krijg ik ook niet open, geen stroom dus. Mijn fans doen het wel gewoon.
Waar zou nu het aan kunnen liggen en hoe kan ik dit nu het beste oplossen?
Moet ik nieuwe spelers kopen, een nieuwe fan of nieuwe bekabeling of zou het ergens anders aan liggen (de bios ofzo?) Ik heb een AMD Athlon 1150 (?) Mhz. Ik heb ook een stopcontact tegen 'overstroming', maar heel toevallig is van mijn andere, onafhankelijke (en totaal andere computer) die avond dat problemen begonnen de voeding doorgebrand....
Iedere hulp of suggestie is heel erg welkom!
Bij voorbaat dank,
Nidi
ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.
Anderhalve week gelden kreeg ik foutmeldingen van het type STOP77. [[[(Kernel-stack-inpage-error). Aan de parameters (1e/2e/3e= 0) te zien zou het aan de hardware kunnen liggen]]] Electrisch tikje, bevroren scherm en dan een blauw scherm met witte waarschuwing.
Bij opnieuw opstarten herkende en deed-ie niks meer. En ik kwam zelfs niet meer in de BIOS, kon niet booten vanaf een diskette en ook niet van de CD-romspeler.
Na een paar dagen, weer opgestart en toen herkende die ineens wel alles.
Heb XP home opnieuw geïnstalleerd, maar kreeg toen weer diezelfde STOP77melding
Heb alle kabels goed aangedrukt en binnenkant schoongemaakt.
Dat leek te helpen. eindelijk herkende die weer mijn DVDspeler en mijn plextor.
Maar de vreugde was helaas van korte duur.
Mijn computer herkent op dit moment soms wel en soms niet mijn CD-r speler en mijn plextor-brander. Ze zitten allebij op de secondary master. Al een jaar, nooit problemen mee gehad: de plexwriter op de master en de cd-rom op de slave)
Meestal worden ze wel herkent na het opstarten, maar ze vallen snel weg.
Nu ook, terwijl ik Norton 2004 aan het installeren ben (er bleken geen virussen op te zitten overigens) wordt -ie niet meer herkent (zo'n 10 minuten na het opstarten). Het laadje krijg ik ook niet open, geen stroom dus. Mijn fans doen het wel gewoon.
Waar zou nu het aan kunnen liggen en hoe kan ik dit nu het beste oplossen?
Moet ik nieuwe spelers kopen, een nieuwe fan of nieuwe bekabeling of zou het ergens anders aan liggen (de bios ofzo?) Ik heb een AMD Athlon 1150 (?) Mhz. Ik heb ook een stopcontact tegen 'overstroming', maar heel toevallig is van mijn andere, onafhankelijke (en totaal andere computer) die avond dat problemen begonnen de voeding doorgebrand....
Iedere hulp of suggestie is heel erg welkom!
Bij voorbaat dank,
Nidi