[LJ 5L] Dubbelzijdig geeft vlekken

Pagina: 1
Acties:

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag de HP LaserJet 5L (***edit***) Ben er erg tevreden over, beter dan de HP Deskjet 640C die ik had.

Nu 1 probleem waar ik tegenaan loop, als ik dubbelzijdig print (dus printen, papier er weer indoen en nogmaals printen) loopt de toner uit, geeft vlekken. Klontert.

Ik laat het papier ongeveer een minuutje afkoelen, moet toch lang genoeg zijn lijkt mij...

[ Voor 9% gewijzigd door WieMie op 17-12-2003 20:53 . Reden: mag volgens mij toch niet volgens policy... V&A dan maar :P ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

WieMie schreef op 17 december 2003 @ 20:53:
Ik heb sinds vandaag de HP LaserJet 5L (***edit***) Ben er erg tevreden over, beter dan de HP Deskjet 640C die ik had.

Nu 1 probleem waar ik tegenaan loop, als ik dubbelzijdig print (dus printen, papier er weer indoen en nogmaals printen) loopt de toner uit, geeft vlekken. Klontert.

Ik laat het papier ongeveer een minuutje afkoelen, moet toch lang genoeg zijn lijkt mij...
De Dj600 serie was een ramp en de LJ5L (6L iets minder) ook.
Je had het (bijna) niet slechter kunnen treffen...

Hoe ziet de drumkit eruit, de toner rol (die groene) en de fuser unit?
Fuserunit reinigen (eerst laten afkoelen!!!), drumkit reinigen en met antistatisch, pluisvrije doek de groene rol van de toner.

We have just one world, but we live in different ones...

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Klinkt als of de printer intern smerig is.. (de verwarmings rollen)

Schoon maken:

Hier voor adviseert hp het volgende te doen
Print een 5 tal zeer zwarte paginas, draai deze om en stop ze weer in de printer, print weer 5 zeer zwarte paginas

Mogelijk dient deze handeling enkele malen te worden uit gevoert

[ Voor 5% gewijzigd door hessel|IA op 17-12-2003 21:02 ]

Grutte Pier fansels

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

De verwarmingsrollen=fuser unit.
ALs de printer is afgekoeld VOORZICHTIG met stofzuiger (liever met perslucht) het zaakje schoonmaken.

Dan het advies van Hessel uitvoeren (kan geen kwaad).

We have just one world, but we live in different ones...