ok het probleem is als volgt ik heb een sitecom router nu in huis staan aangesloten op een kabelmodem nu zegt het programma van sitecom dat er internetconnectie is maar ik kan niets doen wat et internet te maken heeft dus niet mailen icqen msnen of ircen erg raar dus. Ik heb de kabels nagekeken en die doen het allemaal het modem is ook goed en de router komt net uit de doos dus dat lijkt me ook wel in orde. HEt is een11 mps wl 018 router. Ik ben nu al met mijn zus zo'n twee dagen bezig en het lukt echt niet dus ik zou alle hulp kunen gebruiken die er is. het merk van het kabelmodem weet ik niet. plz somebody help me!!
Probeer ten eerste je verhaal te verduidelijken door punten, lege regels e.d. toe te voegen en mooie Nederlandse zinnen te bouwen a.u.b.
Je komt dus wel met je PC aan de router of hoe zie je aan de LEDjes op de router dat je internetverbinding hebt?
Je komt dus wel met je PC aan de router of hoe zie je aan de LEDjes op de router dat je internetverbinding hebt?
Verwijderd
Bij de meeste fabrikanten van routers vindt je op hun site een handleiding specifiek voor de provider die je hebt, check ook of je het juiste ip-adres,
dns en gateway hebt ( eerste 12 letters/cijfers van gateway, moeten gelijk zijn aan je ip- adres ), vergeet ook niet om je ip vrij te geven.
Staat je firewall uit, ook die in XP?
Je kunt ook de helpdesk van de router fabrikant bellen, die kletsen je er wel doorheen.
Sterkte ermee
dns en gateway hebt ( eerste 12 letters/cijfers van gateway, moeten gelijk zijn aan je ip- adres ), vergeet ook niet om je ip vrij te geven.
Staat je firewall uit, ook die in XP?
Je kunt ook de helpdesk van de router fabrikant bellen, die kletsen je er wel doorheen.
Sterkte ermee
... foutje ...
[ Voor 165% gewijzigd door DkF op 17-12-2003 20:53 ]
Ik heb dus gateway dns enz enz enz gecontroleerd maar dit was allemaal correct dit is namelijk ingesteld door het setup programma van de site com router.
Ik heb ook gekeken naar de firewall instellingen in win xp maar die waren ook goed die stond namelijk uit.
Mijn zus die gelukkig aardig wat verstand heeft van computers heeft vanmiddag drie uur met de help desk aan de tel gehangen maar ook dit resulteerde in een grote teleurstelling.
Er werd toen aangeraden een andere router te gaan gebruiken, wel een van sitecom maar een ander type. die hebben we dan nu ook thuis staan maar het lukt dus nog steeds niet. Ik snap het dus echt maar maar in ieder geval al bedankt voor alle hulp.
Ik heb ook gekeken naar de firewall instellingen in win xp maar die waren ook goed die stond namelijk uit.
Mijn zus die gelukkig aardig wat verstand heeft van computers heeft vanmiddag drie uur met de help desk aan de tel gehangen maar ook dit resulteerde in een grote teleurstelling.
Er werd toen aangeraden een andere router te gaan gebruiken, wel een van sitecom maar een ander type. die hebben we dan nu ook thuis staan maar het lukt dus nog steeds niet. Ik snap het dus echt maar maar in ieder geval al bedankt voor alle hulp.
Pagina: 1