Toon posts:

[PHP] link probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met een CMS systeem vanuit een Mysql database, met natuurlijk een invoerveld, een soort editor als van Hotmail.
Nu gaat het vanzelf al zo (weet niet hoe dat komt) dat als jij www.google.nl intikt, dat ie er dan een link van maakt. Heel leuk natuurlijk. Hij zet er voor Http:// en de A href code.
Ook heb je de functie dat je een javascript window krijgt met invoervak. dan plaatst ie er zowiezo een link in. ook als is het geen herkenbare link als www.blablabla.nl maar bijvoorbeeld Klik hier.

Nu het probleem, als ik een interne link wil maken, dus index.php?id=10 ofzo (dit voer ik in in me javascript) en klik op opslaan, dan zie ik bij het uitproberen dat ie de code heeft vervangen door "<A href="http://localhost/public/index.php?id=2">intern link</A>"

Het hele pad er dus bij.

Hoe zet ik dit uit/voorkom ik dit?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Door een regular expressions te gebruiken en kijken of er een domeinnaam voorkomt in de link. Verder kan je de domeinnaam in de link controleren met de 'echte' domeinnaam; is deze hetzelfde, dan heb je een interne link.

Verder heb ik zo m'n twijfels of je hebt zelf hebt gemaakt; dat CMS. Zo niet: Mail anders de maker, deze kan je een perfecte uitleg geven over de werking. Wij kunnen hier alleen maar gissen.

[ Voor 36% gewijzigd door gorgi_19 op 17-12-2003 20:43 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05 23:58

Guldan

Thee-Nerd

tjah en anders zou een string replace kunnen doen..

dat je net zoals bij phpbb2
code:
1
[URL]www.google.nl[/URL]
moet typen.

edit, man eerst typ ik het verkeerd en daarna crasht me inet ook nog eens. :( :(

[ Voor 30% gewijzigd door Guldan op 17-12-2003 22:02 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 17 december 2003 @ 20:42:
Verder heb ik zo m'n twijfels of je hebt zelf hebt gemaakt; dat CMS. Zo niet: Mail anders de maker, deze kan je een perfecte uitleg geven over de werking. Wij kunnen hier alleen maar gissen.
Gast, ik kan je verzekeren dat ik het vanaf het begin af aan zelf heb gemaakt.

Maar volgens mij is er iets microsoft achtigs, dat dus regelt dat er automatisch een link komt met http ervoor.
Trouwens ook als je gewoon net als in Word iets selecteerd en drukt Ctrl B dan maakt iet het ook vet, ook iets wat ik niet begrijp zegmaar, ik heb daar een knopje voor gemaakt dat ie het gevraagde vet maakt.

Volgens mij moet het dus ook veel simpeler kunnen dan het adres gaan controleren ofzo.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Gast, in dat geval dan je alsnog de Regular Expression optie gaan uitproberen.

En wat jij wilt is gewoon een editable div
Trouwens ook als je gewoon net als in Word iets selecteerd en drukt Ctrl B dan maakt iet het ook vet, ook iets wat ik niet begrijp zegmaar, ik heb daar een knopje voor gemaakt dat ie het gevraagde vet maakt.
zie http://msdn.microsoft.com...nmshtml/html/createwp.asp

[ Voor 86% gewijzigd door gorgi_19 op 18-12-2003 18:12 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Wat voor invoer veld gebruik je dan? Een gewone textarea doet echt niets met je tekst. Als je het CMS zelf gemaakt hebt dan weet je toch wel waar die code gewijzigd wordt en waarom dit gebreurt? PHP gaat zelf echt geen strings aanpassen zonder dat je dat zelf wilt hoor.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Kan me ook niet voorstellen dat die editor alles 'vanzelf' doet zonder dat je weet waarom die het doet. PHP doet puur wat jij wil dat ie doet en doet niets uit zichzelf.

Heb je een voorbeeld (liefst code)? Dan kunnen we zien wat er precies gebeurd.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
als ik jou was zou ik eens hier kijken

http://msdn.microsoft.com...e/methods/execcommand.asp

microsoft biedt redelijk veel informatie

verder is er ook nog

http://www.devarticles.co...SIWYG_HTML_Editor_Part_1/

suc6

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
Heej bedankt voor die laatste link, daar staat op een gegeven moment beschreven hoe je gebruik maakt van Exec - CreateLink, bij mij was de code iets anders, had ik ergens anders vandaan, maar het is nu opgelost, hij veranderd het niet meer.

Is trouwens een goed verhaal daar ook. :)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 18:07:
[...]
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 15:45:
bij mij was de code iets anders, had ik ergens anders vandaan
|:(

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 18:07:
[...]
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 15:45:
bij mij was de code iets anders, had ik ergens anders vandaan
|:(
tja....... 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 17:22 ]

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Mensen, houdt het ontopic! Het CMS was zelfgemaakt, niet de WYSIWYG-editor.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Mja, levensvatbaarheid laat te wensen over op deze manier.

FYI: clientsided toestanden horen thuis in Webdesign & Graphics

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.