R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Je kunt beter je FSB verhogen en je MP verlagen. Als hij niet hoger wil dan wordt het tijd je Vcore te verhogen. Als je FSB niet hoger wil (door je PC2700 geheugen bijvoorbeeld) kun je de Vddr verhogen of je timings verlagen.OMD schreef op 17 december 2003 @ 20:19:
Hoi,
Ik heb een amd 2700+ (13.0 x 166) en ik wil hem graag wat hoger hebben heb een goede koeling thermaltake met 2 fans en nog 3 fans in mijn kast. Idle is de proc 39 en stressed 43/44. maar ik kan hem alleen op 13.5 x 166 =2250 zetten. Gaat ik hoger dan kapt het systeem ermee of ik krijg bij het opstarten een beschermingsfout van Windows. Is mijn proc gelocked ofzo???
specs:
-asus a7v8x
-athlon 2700+
- kingston 512mb 333
ik heb deze vraag een tijd geleden al is gesteld alleen toen kreeg ik geen duidelijk antwoord dus ik hoop dat iemand het weet.
Mazzel
Beetje basic dit allemaal. Kijk eens in de FAQ van dit subforum. Lees het eens in een uurtje rustig door en laat het bezakken. Echt alles goed lezen.
gewoon even de FAQ doorlezen, en evt volgen wat erik zegt!
Lijkt me duidelijk - is gewoon faqwerk om de basis van overclocken door te krijgen 
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
Dit topic is gesloten.
![]()