44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
DVD-RAM is toch altijd in omhulsel?
Da's toch een standaard van, euhm, Panasonic als ik me niet vergis?
Da's toch een standaard van, euhm, Panasonic als ik me niet vergis?
jep, maar je hebt ze inmiddels ook al zonder dat hoesje.
Weer wat geleerd!Thorne schreef op 17 december 2003 @ 20:22:
jep, maar je hebt ze inmiddels ook al zonder dat hoesje.
Maar je hoort bijna niets over die standaard, waarom zou je dat willen gebruiken?
Je kan ook de DVD-RAMs in een caddy (zo heet zo'n hoesje) gebruiken door het schijfje uit de caddy te halen en in je LG te doen, zo simpel is het
Heb gehoord dat het nog al een behoolijk betrouwbaar medium is. Ik wil ze graag gerbuiken om backup's te maken. Het schijnt dat je ze als een soort diskette kunt gebruiken. Als je dan bijvb met vidomontage bezig bent kun je zo een stuk er tussen uit halen en er weer een ander stuk tussen zetten. Maja moet ik eerst effe weten welke schijven dat nou zijn.
http://www.backoffice.be/....asp?artid=701257&lang=nl
Denk dat dit 1 is of niet? Je kunt ze duz in zo'n wit hoesje douwen
Ja, dit is een duidelijk voorbeeld: je kan hem in de caddy gebruiken voor de originele spelers of recorders, en eruit halen voor o.a. jouw LG drive.Appie Heijn schreef op 17 december 2003 @ 20:35:
http://www.backoffice.be/....asp?artid=701257&lang=nl
Ok bedankt voor de verduidelijkingLekkere Kwal schreef op 17 december 2003 @ 21:02:
[...]
Ja, dit is een duidelijk voorbeeld: je kan hem in de caddy gebruiken voor de originele spelers of recorders, en eruit halen voor o.a. jouw LG drive.
Wie zegt dat? En waar wordt het op gebaseerd?Appie Heijn schreef op 17 december 2003 @ 21:05:
[...]
Ok bedankt voor de verduidelijkingValt me nog nix tegen die prijs. Zijn stukken betrouwbaarder dan dvd +/- RW zeggen ze
Ik denk namelijk dat ze die betrouwbaarheid hoger vinden omdat er een bescherming omheen zit, maar als jij de versie zonder bescherming gebruikt zit er volgens mij weinig extra voordeel meer aan...
Beetje zoals bij Minidisc, zoals je zelf al aanhaalde...
Naja op internet ben ik het een aantal x'ren tegengekomen. Weet uit ervaring dat cd-rw ook niet echt super betrouwbaar zijn. Weet niet wat het technische verschil tussen dvd-rw en dvd-ram is. En voor de geïntresseerden heb ik nog effe wat gevonden teksten hieronder gepastDkF schreef op 17 december 2003 @ 22:45:
[...]
Wie zegt dat? En waar wordt het op gebaseerd?
Ik denk namelijk dat ze die betrouwbaarheid hoger vinden omdat er een bescherming omheen zit, maar als jij de versie zonder bescherming gebruikt zit er volgens mij weinig extra voordeel meer aan...
Beetje zoals bij Minidisc, zoals je zelf al aanhaalde...
Ik citeer:
Wat is DVD-Ram
Er wordt gebruik gemaakt van caddy's. Een caddy is een bakje waar de DVD ingedaan moet worden voordat hij de DVD speler in geschoven kan worden. De disk in de Versie 1.0 standaard kan niet verwijderd worden, in de Versie 2.0 kan dat wel. De DVD-Ram kan ongeveer 100000 keer herschreven worden en wordt geacht de gedurende 30 jaar goed te kunnen werken.
In tegenstelling tot de CD kent de DVD verschillende standaarden. Namelijk DVD-RAM, DVD- en DVD+. De DVD-RAM is voor professionele dataopslag en kan niet tot de consumentenmarkt worden gerekend. Het is dan ook niet mogelijk DVD-RAMschijfjes in een gewone DVD speler af te spelen. DVD- en DVD+ kunnen wel tot de consumentenmarkt worden gerekend.
Veelzijdige en betrouwbare gegevensdragers
DVD-RAM gegevensdragers zijn veelzijdig en betrouwbaar. Alle gegevens die opgeslagen zijn op DVD-RAM gegevensdragers zijn op dezelfde manier toegankelijk als bij een hard drive, met drag-and-drop mogelijkheden.Daarnaast zijn DVD-RAM gegevensdragers zeer duurzaam, maken ze weinig geluid en liggen ze stabiel in de drive. U kunt deze gegevensdragers duizenden keren herschrijven en uitlezen. U kunt kiezen tussen de eenzijdige verwisselbare gegevensdrager van 4,7 GB (type II), de tweezijdige niet-verwisselbare gegevensdrager van 9,4 GB (type I) en de tweezijdige verwisselbare gegevensdrager van 9.4 GB (type 4).
Eigenschappen van DVD-RAM gegevensdragers:
Opslagcapaciteit van 2,6GB tot 9,4GB, afhankelijk van het type
Herschrijfbaar tot 100,000 keer
Heldere en nauwkeurige opnamekwaliteit
Hoge opnamesnelheid
Grote capaciteit voor gegevensoverdracht
Verwachte levensduur van meer dan 100 jaar
Krachtige toepassingen:
Gecombineerde opslag van muziek, video en gegevens
Overbrengen van videobestanden en grote gegevensbestanden
Downloaden van grote bestanden vanaf het internet
Enorme capaciteit voor archivering en back-ups