Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

GSM kleurenschermpjes : Deadpixel policy ?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De schermpjes worden steeds groter en mooier maar hoe zit het met dooie, verkleurde pixels bij aanschaf van een nieuwe GSM ?

Ik had net een Nokia 6600 gekocht (toevallig de laatste en bescherm plastic was geopend geweest ). Nadat het administratieve werk was doorgevoerd, heb ik het toestel gecontroleerd en niet geaccepteerd.

Vraag :
Bestaan er net als bij sommige TFT/LCD fabrikanten een Deadpixel policy voor GSM kleuren schermpjes. voorbeeld : binnen 1 jaar meer dan 3 dooie pixels krijg je een vervanging?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 20:17 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:35

Korakal

Up up up!

Kun je alsjeblieft je startpost wat verduidelijken (met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop)?

Wat is precies je vraag/discussiepunt?

Verwijderd

Ik zit met dezelfde vraag....

Heb vandaag ook een Nokia 6600 gekocht.. In de winkel gechecked..
Schermpje zag er gaaf uit en geen dode pixel(s) te zien... Door de wiite wallpaper achtergrond van T-Mobile....

Echter nu net ('savonds) andere wallpaper op mijn mobiel gezet en verrek ik zie tot mijn schrik dat er tenminste 3 pixels groen blijven knipperen.

Als ik in menu's met witte achtergrond zit dan zie je niets en als je met een andere kleur (zwart, rood etc) zit dan knipperen ze groen...

Weet iemand hoe dit zit met de garantie en vervanging bij dit soort defecten?

PS. toestel is nu 12 uur oud en heb hem gekocht bij Belcompany...

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als jullie hem maar net hebben dan gewoon meteen terug naar de winkel :)

Over langere termijn zou ik niet weten, maar ik denk dat het wel in het gewone garantietermijn van het mobieltje valt.

Dus ongeveer een jaar ...

Tweakers Discord

Verwijderd

Voor een laptopscherm is drie dode pixels meestal het maximum, dus het zou me verbazen als je als consument 3 dode pixels moet accepteren op een scherm dat 10 keer zo klein is. Bij laptops zit volgens mij altijd wel een appendix in de manual over dode pixels, ik neem aan omdat ze anders een laptop met dode pixels wel moeten vervangen. Dus als er in je handleiding van je gsm niets over instaat, zou je hem toch gewoon moeten kunnen vervangen?

Verwijderd

Vandaag langsgeweest bij Belcompany, Hun zagen de dode pixels en stelde zelf voor om het toestel om te ruilen...

Dat noem ik nou nog een services _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Nokia 6600 met 1 defecte pixel maar ik heb er geen last van (zit namenlijk in het klokje verwerkt) en heb er dus ook niets mee gedaan, als je het meteen ziet dan zou ik als ik jullie was meteen terug gaan (binnen de omruil termijn, meestal is dat 8 dagen) en dan moeten ze hem wel omruilen omdat het een zogenaamde ''DOA'' is. (Dead On Arrival)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 10:10 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Maak je borst maar nat bij T-Mobile, service komt niet voor in hun woordenboek.
Eenmaal het toestel geaccepteerd, is pech hebben.
Je moet echt enorm veel zeuren en boos worden willen ze iets voor je doen.
'Schrijf maar een klachtenbrief' is waar ze bijna gelijk mee aankomen. :(

Mogelijk dat de winkel waar je hem gekocht hebt meer voor je kan betekenen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

_bas_ schreef op 22 januari 2004 @ 11:42:
Maak je borst maar nat bij T-Mobile, service komt niet voor in hun woordenboek.
Eenmaal het toestel geaccepteerd, is pech hebben.
Je moet echt enorm veel zeuren en boos worden willen ze iets voor je doen.
'Schrijf maar een klachtenbrief' is waar ze bijna gelijk mee aankomen. :(

Mogelijk dat de winkel waar je hem gekocht hebt meer voor je kan betekenen.
Dit is dus echt een geval waarom ik nooit maar dan ook nooit een telefoon via een provider zelf of via internet zal bestellen.
Als er iets gebeurt dan sla je je zelf hard voor je kop! 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 19:41 ]

Pagina: 1