[winXP] Adminaccount verwijdern?

Pagina: 1
Acties:

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

Topicstarter
Een vriendin van me heeft het weer eens voormekaar gekregen een vage probleem te krijgen namelijk:

Ze starte haar pc op. zegt windows opeens dat haar account beschadigd is. Ze is dus gedwongen om inteloggen in guest. Nou is het probleem dan guest nix kan.
Mijn vraag: hoe kan ik admin herstellen? of verwijderen en een nieuwe admin erop...(ik heb al veilige modus geprobeerd) Ik hoop dat iemand antwoord hierop weet. Heb al een tijdje zitten te zoeken maar der is blijkbaar nog niet zoeen probleem voorgekomen...

En kom a.u.b niet met een antwoord van formateren.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan je met die guest-user niet terug naar een bepaald tijdstip?

Tip: maak altijd een apart account aan, zodat het administrator-account niet misbruikt kan worden (ook als het jouw PC niet is).

[ Voor 52% gewijzigd door pven op 17-12-2003 19:51 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
twee keer ctrl-alt-del indrukken en met Administrator inloggen

Meestal is 't bij een standaard windows XP install zonder password

https://discord.com/invite/tweakers

• fly

fly

Live Is Just.........

Topicstarter
redfoxert schreef op 17 december 2003 @ 19:51:
twee keer ctrl-alt-del indrukken en met Administrator inloggen

Meestal is 't bij een standaard windows XP install zonder password
kan juist niet inloggen op admin... Die is beschadigd

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als het Windows XP Home Edition is, werkt inloggen als Administrator niet.

Administrator login werkt alleen in Safe mode, dus computer eerst in Safe mode opstarten (ram paar keer op F8 toets bij opstarten, na BIOS scherm)

• fly

fly

Live Is Just.........

Topicstarter
akimosan schreef op 17 december 2003 @ 19:59:
Als het Windows XP Home Edition is, werkt inloggen als Administrator niet.

Administrator login werkt alleen in Safe mode, dus computer eerst in Safe mode opstarten (ram paar keer op F8 toets bij opstarten, na BIOS scherm)
het is winxp prof

Verwijderd

kan je in veilige modus naar start/configuratiescherm/systeembeheer
dan naar computerbeheer/lokale gebruikers en groepen links in beeld
die openen en met de rechtermuisknop klikken op gebruikers en een nieuwe account aanmaken. (ook eventueel verwijderen)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Als zij met een nieuw aangemaakt account inlogt staat Administrator er ook nog gewoon op en is hier waarschijnlijk nog nooit mee ingelogt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Helaas kom ik nog wel eens pre-installed Windows XP bakkies tegen die nog automagisch inloggen als administrator en alleen een gewijzigde naam hebben..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• basketje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05-2023
Windows opnieuw installeren is een optie

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:47
bij win XP prof heb je 2 admin accounts :) 1 administrator en eentje die je zelf een naam mag geven, van die 2de kan je ook geen rechten afnemen. je hebt dus in principe 3 accounts als je het goed doet: administrator, account met admin rechten, account zonder rechten

edit: tenminste zo is dat bij mij ongeveer, ik heb alleen het account zonder echten achterwege gelaten, het account met rechten heb je tijdens de installatie in moeten vullen

[ Voor 25% gewijzigd door MewBie op 17-12-2003 23:52 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MewBie schreef op 17 december 2003 @ 23:50:
bij win XP prof heb je 2 admin accounts :) 1 administrator en eentje die je zelf een naam mag geven, van die 2de kan je ook geen rechten afnemen. je hebt dus in principe 3 accounts als je het goed doet: administrator, account met admin rechten, account zonder rechten

edit: tenminste zo is dat bij mij ongeveer, ik heb alleen het account zonder echten achterwege gelaten, het account met rechten heb je tijdens de installatie in moeten vullen
Een account zonder veel rechten is in Windows voor een beetje een intelligente gebruiker in de praktijk alleen maar lastig.

Als er niet-eigenaars van de computer gaan inloggen, is een beperkt account juist een uitkomst.

Expanding the inexpandable

• hazelip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 14:42
Probeer eens iets met "ERD Commander" te doen (geen standaard onderdeel van windows nee, is van Winternals). Daarmee kan je o.a. wachtwoorden herstellen. Mocht het admin account er toch nog zijn terwijl je gewoon het pwd niet weet omdat die nooit gebruikt is, dan kan de "locksmith" functie het pwd herstellen...
Pagina: 1