Toon posts:

ZIPdrive 100 intern sqsi probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De sqsi kaart zit in me PC, alles aangesloten en PC opgestart. De sqsi kaart wordt gevonden en de IOMEGA ZIP DRIVE ook, standaard XP pro drivers.

Ik ziet nu een removable drive staan maar zodra ik erop klik krijg ik de melding "Insert disk in the drive". Er zit toch echt een disk in en heb meerder disks geprobeerd, ook die ik zelf nog had maar geen resultaat en krijg steeds de melding. Vervolgens naar de site van iomega gegaan en daar iomegaware gedownload en geinstallleerd. De zip drive heeft nu wel een mooi icoontje gekregen maar krijg nogsteeds dezelfde melding. Ben ook al aan de gang geweest met de jumpers op ZIP drive kaart maar nogsteeds hetzelfde probleem.

Als ik een zip 100 disk in de drive doe dan knippert hij eerst snel. Dan daarna knippert hij langzaam (lampje knippert om de seconde)

Kan iemand mij helpen?

Tnx!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

ruikt naar een defecte ZIP drive als je het mij vraagt.....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

dit heeft ook met de removable storage service te maken.
is die ook gestart ?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe start ik deze service? Ik gebruik Windows XP pro.

Ik heb totaal geen weet van deze service.

Tnx

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Ik begrijp uit je verhaal dat als je er een Zip schijfje in doet, dat het lampje constant blijft knipperen? Aangezien je al meerdere disks geprobeerd hebt, kun je ervan uitgaan, dat de drive defect is. Lampje moet normaal gesproken inderdaad even kort knipperen en daarna, zodra de schijf geladen is, gewoon aan blijven. Totdat er gelezen of geschreven wordt dan toch.

Lijkt er gewoon op dat de Zip drive probeert om de disks te lezen, maar hij herkent ze niet. Kapotte drive dus :/

• themodfather
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:38

themodfather

J.C.B.

koop of leen een scsi zip drive 100 en kijk of je het probleem houdt het zou misschien ook de scsi kaart kunnen zijn of heb je daar nog meer apparaten aanhangen?? zo ja probeer het eens met alleen de zip drive

BTW het is scsi en niet sqsi

The ModFather

Verwijderd

gebeurt dat knipperen ook onder dos als je een disk laadt ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het in meerdere PC's geprobeerd met twee verschillende kaarten ook.

Het knipperen gebeurt ook in DOS. EN ook als ik geen sqsi aansluit maar alleen stroom.

Ik denk ook echt dat ie stuk is. Balen
Pagina: 1