Problemen met me boxen door geluidskaart.

Pagina: 1
Acties:

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
Hoi allemaal,

Ik zit hier met een vaag probleem. Ik heb sinds 2 weken terug met onboard geluid "ac 97" vervangen door een sounblaster audigy 2 en heb sindsdien nauwelijks nog bass uit me 5.1 setje ( Js setje van yamaha ). Toen ik deze set nog op me onboard had zitten gaf deze nog een lekkere bas maar sinds ik die audigy 2 heb is dat een heel stuk minder.

Ik heb alles al nagekeken kwa aansluiten maar dat zit echt goed en met de software van die audigy 2 heb ik ook al geprobeerd de bass en het kanaal van de sub woofer hoger te zetten maar dit wil allemaal niets helpen.

Eerst moest ik subwoofer altijd op half zetten anders werdt ik zelf gek nu moet ik hem helemaal opendraaien en me hooft er naast houden om ook maar iets te kunnen horen. Er komt wel geluid vanaf maar tis echt heel zacht :( .

Hebben jullie nog ideeen hierover want ik voel er weinig voor om me boxen te gaan vervangen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Welke Audigy2 drivers gebruik je? En wat is je OS?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• sjekneck
limoentje schreef op 17 december 2003 @ 18:44:
Welke Audigy2 drivers gebruik je? En wat is je OS?
Drivers de nieuwste van creative site ( heb ook de bijgeleverde geprobeerd )
En os is win XP

Verwijderd

Mischien kun je even duidelijk maken hoe alles aangesloten zit ? :) Heb je met bass management gespeeld ? en de subwoofer settings ?

• sjekneck
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 19:01:
Mischien kun je even duidelijk maken hoe alles aangesloten zit ? :) Heb je met bass management gespeeld ? en de subwoofer settings ?
Ok 3 jack lijnen van geluidskaart naar subwoofer ( ingebouwde versterker dus )
Dan 5 boxen op de subwoofer met tulpjes. En ja alle draadjes zitten goed aangesloten heb ze al 10 keer nagelopen en ook al 10 keer een ruis test gedaan om te kijken of het klopte.

Heb net ook al me subwoofer op me reicever getest en daar doet hij nog prima z'n werk met een goed geluid.

Heb ook al me bass settings nagekeken maar dat had ik al vermeld.

Verwijderd

Heb je niet toevallig de sub en de satteliet uitgangen verwisselt ?

• sjekneck
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 02:51:
Heb je niet toevallig de sub en de satteliet uitgangen verwisselt ?
Nee dat is juist het vage alle speakers doen wat ze moeten doen maar die sub blijft vervallen op de 1 of andere manier.

Verwijderd

Ik denk toch dat je hem verkeerd aangesloten hebt. Zoals gezegd op de sateliet uitgangen oid. Die hebben nogal wat zwakker uitgangssignaal. Kan je hem niet via digitaal aansluiten en de sub op je versterker aansluiten via LFE oid?

Ik ben ook van AC97 naar Audigy 2 gegaan (2 ZS). Eerst had ik de sub 75% open staan. Nu is 50% al bijna teveel omdat er standaard al zo'n enorme bas uit komt. ik heb de digitale uitgang gebruikt en aan mijn Pioneer aangesloten. De sub hangt via de LFE aan de versterker.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:01
Als ik het goed heb gaan de center en subwoofer uitgang via dezelfde jackplug, kan het niet zijn dat deze twee omgedraaid zijn ? Soms zitten er ook aparte verloop-kabeltjes bij een speakerset om deze twee om te draaien, en soms zit die functie ook in de drivers van de geluidskaart.

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08 00:06
Helaas is dit een probleem van de Audigy 2 ik spreek uit ervaring :( Die van mij is weer rechtstreeks terug naar de winkel gegaan! Probeer voor de gein eens een dvd af te spelen je zult zien dat je dan wel voldoende bas hebt! Ik ga voor een M-Audio Revolution 7.1! Voor de mensen die mij niet geloven zie: http://uk.europe.creative...thre=13916&foru=51&page=1
14 pagina's met mensen met hetzelfde probleem! En Creative doet niets.

• sjekneck
mdcobra schreef op 18 december 2003 @ 23:00:
Helaas is dit een probleem van de Audigy 2 ik spreek uit ervaring :( Die van mij is weer rechtstreeks terug naar de winkel gegaan! Probeer voor de gein eens een dvd af te spelen je zult zien dat je dan wel voldoende bas hebt! Ik ga voor een M-Audio Revolution 7.1! Voor de mensen die mij niet geloven zie: http://uk.europe.creative...thre=13916&foru=51&page=1
14 pagina's met mensen met hetzelfde probleem! En Creative doet niets.
Nou idd precies wat er in die link staat heb ik dus ook. Ik weet echt heel zeker dat alles goed zit aangesloten want heb niets veranderd van de stap van onboard naar audigy 2 behalve dat ik de stekkers van de onboard naar de audigy 2 heb geplaatst.
Helaas heeft mijn 5.1 set geen digitale ingang dus dat zal niet gaan werken.
Ben wel flink pissed off dat meer mensen hier last van hebben en er niet eens gehoor aan gegegeven wordt.
Heb nu zelf een mail gestuurd naar creative om te horen wat ze er zelf over te zeggen hebben.

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08 00:06
Het enige wat je nog kunt doen is CMMS aanzetten dit helpt iets. Als je nog iets hoort van Creative hou ons dan ff op de hoogte!
Pagina: 1