Toon posts:

[UT] Wazige kleuren/textures/letters in-game

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik zit met een probleem.
Als ik UT speel, wat ik heel leuk vind ook al bak ik er niks van, is me beeld verneukt.
Op sommige (willekeurige) plekken zitten rode en groene vlekken.
Alle textures zijn heel raar verschoven, en alle letters ook, zodat je niks meer kan lezen.
Ik heb in de search gekeken, maar blijkbaar heeft niemand ooit het zelfde probleem gehad.
Ik vind het heel raar.
Heeft het zin om UT opnieuw te installeren? Of ligt het aan de drivers van de videokaart ofzo?
Het gaat hier trouwens om de klassieke UT, geen 2003 dus, zonder mod's.
Kan iemand me misschien helpen?

Ps. Ik zal zo eens wat plaatjes uploaden, misschien dat het dan duidelijker wordt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11
Aangezien jij de enige bent met dit probleem (;)) zul je zelf uit moeten vinden of het zin heeft om het spel opnieuw te installeren.

Als je dit probleem niet hebt bij andere spellen is het verstandig om UT opnieuw te installeren, een patch eroverheen gooien wil soms ook nog wel eens helpen.
Heb je dit probleem echter wel bij andere spellen, dan zou ik het eerder bij je videokaart(drivers) zoeken. Probeer daar de nieuwste voor en als je die al hebt wat oudere versies. Helpt dat niet, probeer dan andere drivers, bijvoorbeeld moederborddrivers. Werkt dat óók niet? Dan zou ik eens kijken of je geen hitteprobleem hebt, want als je videokaart te heet wordt kan ie gek gaan doen, waardoor je dit soort effecten krijgt.

The devil is in the details.

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 23:36

switchboy

-ruimte te huur-

Probeer eens te switchen tussen je de 3d in unreal tournament (safe mode van ut en dan change 3d device klikken). :)
Nieuwe drivers willen ook mybe nog helpen ;)

heb je misschien nog wat meer info, zodat we je beter kunnen helpen?

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb wat plaatjes kunnen uploaden om het wat duidelijker te maken.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/shot0035.JPG
^Dit ben ik in me zelfgemaakte lvl. Je ziet hier goed de wazige kleuren.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/shot0036.JPG
^Weer die rare kleuren op de deur. Ik heb gebruik gemaakt van standaard textures, dus als het goed is kun je ze herkennen en weet je dat dat niet hoort.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/shot0037.JPG
^Bijna het zelfde plaatje. Rechtsboven bij de autocannon zie je ook wat blauw. Dat hoort dus ook niet.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/shot0039.JPG
^Hier zit ik in het kasteel. Ook weer die rare kleurtjes.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/kevertjeonline/shot0040.JPG
^Dat rooie hoort niet. hier kun je goed zien dat me hud zo 'verschoven' zit.

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

Gebruik je open GL?

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat?

Btw. Ik heb 16bit kleuren, resolutie= 800x600

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 15:45 ]

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

heb je mijn suggestie al geprobeert?
switchboy schreef op 17 december 2003 @ 20:34:
Probeer eens te switchen tussen je de 3d in unreal tournament (safe mode van ut en dan change 3d device klikken). :)
Nieuwe drivers willen ook mybe nog helpen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb dat met 3d divices gedaan. Alleen is alles nu donker, zelfs als de brightnes op z'n hoogst staat.
En ik heb ook het idee dat de textures nog niet goed zijn, of me beeld hapert een beetje. Anyway, het speelt nog niet echt fijn.

edit:
En owjah, UT heeft wel altijd goed gedraaid met deze drivers, dus ik snap niet waarom het beter ga als ik ze verander.
Tenzij me broer er weer eens aan heeft gezeten....
Ik zal het hem eens navragen...

[ Voor 156% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 08:22 ]

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 14:03

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zo maar een gekke vraag maar met welke hardware speel je het spel en welke drivers (versie-nummer, beta of niet?) En heb je die errors ook in standaard mappen?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben achter nog een probleem gekomen, me beeld hapert dus wel. om de een of andere reden is me fps ineens stinkend laag. Hoewel, ik heb bij me beeldschermopties gekeken, en daar heb ik toch wel degelijk een vernieuwingsfrequentie van 75 hertz.
Iemand een idee hoe dit kan?

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-02 15:35
windows XP heeft een framelock, met een tooltje kan je deze omzeilen en het gewenste aantal Hz voor je beeldscherm instellen. (Moet natuurlijk je beeldscherm het wel aankunnen). Een andere optie is om VSync uit te schakelen.

Overigens vindt ik het erg rare problemen die je hebt, misschien niet helemaal legale versie?

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een legale versie van UT.
En het is het enige spel dat zo'n lage fps heeft. En eerder deed ie dat nooit. Dus ik snap niet waarom ik een tooltje nodig heb om een framelock te omzeilen.
En wat is VSync?

• switchboy

switchboy

-ruimte te huur-

Heb je al een reinstall geprobeerd?
En met welke video mode speel je nu? probeer open GL of software eens. (moet je misschien wel het 2de bolletje onderin aanklikken...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stforum/3d.jpg

offtopic:
srry voor de layout

[ Voor 45% gewijzigd door switchboy op 23-12-2003 13:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
-negeer deze post-

[ Voor 165% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 19:40 ]

Pagina: 1