Ik heb een 3Com Gigabit NIC (3C2000) kaart, die ik op mijn debian server wou installeren. Na het installeren van de kaart bleek hij de kaart niet te vinden, ook al dacht ik de goede module al geinstalleerd te hebben. Na even verder gezocht te hebben vondt ik drivers op de cd voor linux. Na het volgende te hebben gedaan:
make clean
make install
make load
Ook na deze geinstalleerd te hebben werdt de kaart nog steeds niet gevonden, ook niet gek aangezien make load met een error eindigde. No such device zegt hij.
Toen ik vervolgens een cat /proc/pci deed vondt ik ook geen netwerkkaart in het lijstje of ander apparaat wat het ook maar zou kunnen zijn.
De kaart heb ik op een windows machine getest en werkte perfect. Ook heb ik de ata kaart eruit gehaald en de netwerkkaart op die plaatst gezet. Nu is de netwerkkaart de enige pci kaart die er nog inzit.
In lilo heb ik verder nog acpi=off toegevoegd of te kijken of dit nog wat hielp maar ook niet
Weten jullie misschien waar debian de netwerkkaart helemaal niet vindt
zou het aan de kernel kunnen liggen?
specs:
debian stable
kernel 2.4.23
make clean
make install
make load
Ook na deze geinstalleerd te hebben werdt de kaart nog steeds niet gevonden, ook niet gek aangezien make load met een error eindigde. No such device zegt hij.
Toen ik vervolgens een cat /proc/pci deed vondt ik ook geen netwerkkaart in het lijstje of ander apparaat wat het ook maar zou kunnen zijn.
De kaart heb ik op een windows machine getest en werkte perfect. Ook heb ik de ata kaart eruit gehaald en de netwerkkaart op die plaatst gezet. Nu is de netwerkkaart de enige pci kaart die er nog inzit.
In lilo heb ik verder nog acpi=off toegevoegd of te kijken of dit nog wat hielp maar ook niet
Weten jullie misschien waar debian de netwerkkaart helemaal niet vindt
zou het aan de kernel kunnen liggen?
specs:
debian stable
kernel 2.4.23