Toon posts:

[Compaq DeskPro EP6400] Bios beeps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Compaq DeskPro EP6400 staan die bij het opstarten een zevental pieptonen geeft. Onderstaand een klein idee:

-.-. -..

- = lang
. = kort

HP wist het me niet duidelijk te vertellen, en op diverse sites heb ik kunnen vinden dat het aan de videokaart ligt. Maar...als ik die vervang blijft het probleem. Ik heb ook een tweede Deskpro (tegelijk gekocht) en raar maar waar heeft die hetzelfde probleem als de eerste. Beide PC's geprobeerd met twee videokaarten. Hij start heel af en toe wel, maar meestal niet... Kan iemand bevestigen dat dit héél toevallig aan deze twee moederborden ligt?

Verwijderd

ik denk dat je mobo's idd aan scheit zijn

Verwijderd

The AGP video card is faulty. Reseat the card or replace it outright. This beep pertains to Compaq Deskpro systems
bron: http://bioscentral.com/beepcodes/compaqbeep.htm
Google: Compaq bios beeps 1ste hit

Als je probleem blijft bestaan met een andere videokaart kan:
- je mobo kapot zijn > vervangen
- je mobo verkeerd in de kast gemonteerd is > beter monteren/isoleren
- je AGP slot te weinig spanning krijgen > andere voeding
- je een powerconnector van het mobo/videokaart vergeten bent aan te sluiten
- omdat je biosinstellingen conflicteren
- omdat je AGP(/FSB) snelheid te hoog staat
- omdat je videokaart niet ondersteund wordt door je mobo

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 08:02 ]

Verwijderd

Hier op de zaak heb ik ook eens zo'n geval gehad met een Deskpro EP. Ik heb daar toen een videokaartje uit een andere PC ingezet en toen deed hij het weer. De "defecte" videokaart heb ik daarna in de donor-PC gezet en deze was toen ook weer OK. :?

Ik heb het er toen verder maar bij gelaten. Je zou nog kunnen proberen om een nieuwe RomPaq te downloaden bij HP/Compaq.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

probeer het eens met een pci-videokaart.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Nee ik weet wat het is.

Je hebt het bovennatuurlijke ontdekt en je computer probeert in morsen met je te communiceren. :+

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-03 12:06
HAHA ;)

Misschien hebben die mobo's wel een conflict met een radio piraat die in morse met iemand in de buurt zit te ouwehoeren. Vandaar dat ie soms wel opstart, dan is er namelijk radio stilte!

Verwijderd

bij de EP serie is het wel een bekende bug dat de videokaartjes ( matrox G100 en G200 ) de bios spontaan kwijt zijn..
Oplossing is een pci kaartje plaatsen en de bios update van de matrox site halen en het kaartje flashen..

reset de bios ( mainbord ) wel even voordat je begint.. zou moeten werken..

suc6

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 10:56 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:51
Deze serie had grote problemen met de video kaart. Welke lampjes gaan er branden op de keyboard. Hier gaat ook iets knipperen van numlock, scroll lock of capslock. Kan ook je heugen zijn. maar ga er maar van uit dat het je video kaart is. De BIOS van deze sloegen nog al eens "vast". Je kon ze weer unlocken met een PCI videokaart en een programmatje.
Laat even weten welke lampjes gaan knipperen op je keyboard, als het die error dan je videokaart is, dan zoek ik het document even voor je op.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:25
Ik heb zelf ook een compaq deskpro EN in dienst :). Je moet denk ik een Ati rage pro pakken, die zal die waarschijnlijk wel slikken. De pc is nogal kieskeurig kwa videokaarten.

• Erwin_F
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03-2025

Erwin_F

hoi

ik heb exact hetzelfde probleem op de compaq site staat er ook wat van beschreven

http://h18007.www1.hp.com...ro/us/download/10375.html

" Fixes
Corrects an issue with determining which Matrox video card is inserted. In some cases, the wrong video card was identified preventing some cards from functioning properly.
"

ik zal nu proberen de bios te flashen want heb hier 2 van die EP pc's staan die niet werken

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op 18 december 2003 @ 20:42:
Deze serie had grote problemen met de video kaart. Welke lampjes gaan er branden op de keyboard. Hier gaat ook iets knipperen van numlock, scroll lock of capslock. Kan ook je heugen zijn. maar ga er maar van uit dat het je video kaart is. De BIOS van deze sloegen nog al eens "vast". Je kon ze weer unlocken met een PCI videokaart en een programmatje.
Laat even weten welke lampjes gaan knipperen op je keyboard, als het die error dan je videokaart is, dan zoek ik het document even voor je op.
[quote][b][message=19526663,noline]Rolfie schreef op 18 december 2003 @ 20:42

Hee geweldig! Bedankt voor alle replies jongens. Volgens mij is het het num-lock lampje, weet het niet zeker want op dit moment ben ik ergens anders. Je hoort het nog! Ik ga in ieder geval even de bios flashen.

• Erwin_F
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-03-2025

Erwin_F

hoi

Termi schreef op 19 december 2003 @ 00:22:
Ik heb zelf ook een compaq deskpro EN in dienst :). Je moet denk ik een Ati rage pro pakken, die zal die waarschijnlijk wel slikken. De pc is nogal kieskeurig kwa videokaarten.
Dat van die rage pro is wel waar iig ik heb em net in het systeem gedrukt en hij doet het :| heel vreemd...
Pagina: 1