Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Powerbeast casemod

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Nu mijn casemodje eindelijk afgewerkt is wordt het tijd om het hier neer te zetten dacht ik zo :9

Wat heb ik allemaal gemod :
-Blauw neonlicht onderaan de case
Gekocht in een autoshop. Had 12V aansluiting voor cigarettenaansteker die ik heb moeten ombouwen

-Blacklight links verticaal
Geeft effect op : PCI-kaarten , RAM-latjes en CPU-koeler die ik behandeld heb met een markeer stift :+

-Window
3mm plexiglas met een overflow aan schroefjes.

-Groot logo aan rechterkant
Zelfgemaakt logo (like it or not) op sticker dat mijn nick moet voorstellen. Meer als decoratief en herkennings object dan betekenis

-Baybus voor : Neonlamp , blacklight en power
Ik heb gekozen voor dikke , stevige schakelaars omdat ze goed passen bij de screwoverflow. De power en activity led zitten achter de rode pijlen (de pijltjes geven ook weer het stevige , industriele weer)

-Front-left USB uitgangen voor memorystick
Ik had nog geen front-aansluitingen dus hebben ik die even zelf gemaakt

-Sprayjob : Groen metallic + zwart
Overal zie je metallic blauw en zilver enzo , maar nergens groen. Hier mijn counter-attack. Het zwart geeft een mooi contrast met het groen imo :P
Gespoten volgens GoT tutorial

-Keyboard mod : Groen metallic + zwart overlopend
Het zwart loopt over in het groen. Ik heb persé niet alle keys opgespoten omdat dat minder practisch is qua typen (spatiebalk typt al anders nu ;) )

-IDE-kabels geplooid
Ipv het riskante "cablerounding" heb ik zelf de kabels geplooid
Hier voor mijn kleine tutorial

-Spiralwrap rond kabels + opgeruimd
Alle ongebruikte kabels weggewerkt : langs voeding gestoken , bijeengebonden , verwijderd ...

-DVD + Writer stealth
Na een mislukte spray op mijn stealthplaatjes heb ik het nog maar eens geprobeerd , met meer succes dit maal.

Ook nog :
Pagina met alle fotos
Divx video'ke met de drive-stealths

Foto's :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/powerbeast-Case_old.jpg
^^ Zo was mijn kast een dik half jaar geleden

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/powerbeast-Case_frontv2.jpg
^^ Vooraanzicht

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/powerbeast-Case_full.jpg
^^ Zijkant met logo

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/powerbeast-Case_side.jpg
^^ Linkerzijkant met neonlicht (blacklight zie je toch niet op de fotos)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/powerbeast-Keyboard_side.jpg
^^ Mijn opgespoten toetsenbord

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/powerbeast-Baybus.jpg
^^ De baybus (3de schakelaar is ongebruikt)

Voor vragen en opmerkingen , hieronder is plaats :p
:9

Edits : Werken aan opmaak :X

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 18:11 . Reden: modedit: thumbs ipv img= resizes ]

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-11 23:41
Mooi gedaan :)
Vind die oneffenheid in de kleur wel mooi :) past ook goed bij je window.
die pijltjes in je baybus zijn ook wel leuk :) wat geven die btw aan?

keyboard is ook wel leuk alleen jammer dat je de toetsen niet hebt mee genomen.

[ Voor 21% gewijzigd door LordMithril op 17-12-2003 17:48 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

• Exe-cuter
rbrandt schreef op 17 december 2003 @ 17:47:
Klinkt goed, maar ik zie alleen kruisjes
Die zouden toch moeten werken hoor :|
Lord_Mithril schreef op 17 december 2003 @ 17:47:
Mooi gedaan :)
Vind die oneffenheid in de kleur wel mooi :) past ook goed bij je window.
die pijltjes in je baybus zijn ook wel leuk :) wat geven die btw aan?
Staat bij de baybus uitleg : In de bovenste zit mijn powerled , in de onderste de activityled.:)

Verwijderd

snap er niks van, die linkjes doen het hier ook niet, toch gisteren iets niet goed gedaan met xp installeren

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
leuke mod hoor, ik vind vooral het window wel orgineel, ben alleen niet echt fan van die groene kleur maar dat is natuurlijk persoonlijk

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-11 08:14
Mooie mod vooral dat tb

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Verwijderd

Leuke mod,

Vind alleen die "overflow" aan schroefjes bij je window niet mooi :).

Maar 't toetsenbord vind ik persoonlijk erg gaaf, wilde ik zelf ook gaan doen alleen dan met zwart/metallic :Y)

Verder cool gedaan

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
heel vet, Aopen HQ45 de hulk editie? ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Mooie mod, vindt die "overflow"aan schroefjes er wel bij passen 8)

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:17
hehe Coowl ... nu je monitor nog ;)

• Kawaii
  • Niet online
Heb je dat horizontale stukje metaal van je window er nou later weer opgeplakt of niet? Dat is het enigste wat ik namelijk minder mooi vind

Misschien je monitor ook nog een bijpassend kleurtje geven?
offtopic:
Damn net te laat

[ Voor 9% gewijzigd door Kawaii op 17-12-2003 19:15 ]

Verwijderd

Ik vind het een zeer coole mod.
Knap dat je ook het diskettestation in de zelfde kleur hebt gemaakt. En de gestealth'de cd drives zijn ook mooi gelukt.
Wel geinig trouwens dat je usb ingang aan de zijkant van de voorkant zit.
overflow aan schroefjes ook mooi. Toetsenbord ook. Alleen jammer van de knopjes maarja. Je kan niet alles hebben.
Ga je nu ook je monitor zo spuiten?

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 00:36

Mx-KAEY

Mx-KÆY

(jarig!)
ik vinnem wel leuk en er zit duidelijk hard werk in... maar het is niet mijn persoonlijke smaak maar hijs wel kewl! :+) hij heeft wel wat!

-- Mx-Generætion --

• Exe-cuter
Kawaii schreef op 17 december 2003 @ 19:13:
Heb je dat horizontale stukje metaal van je window er nou later weer opgeplakt of niet? Dat is het enigste wat ik namelijk minder mooi vind
Dat heb ik er idd achteraf terug bijgeplakt en het valt nog op ook :/ Achteraf gezien bleek het uitzagen toch geen probleem te zijn dus had ik het er beter opgelaten. Achja dat weet ik voor een volgende mod.
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 19:15:
Ik vind het een zeer coole mod.
Knap dat je ook het diskettestation in de zelfde kleur hebt gemaakt. En de gestealth'de cd drives zijn ook mooi gelukt.
Wel geinig trouwens dat je usb ingang aan de zijkant van de voorkant zit.
overflow aan schroefjes ook mooi. Toetsenbord ook. Alleen jammer van de knopjes maarja. Je kan niet alles hebben.
Ga je nu ook je monitor zo spuiten?
Die zijkant is er eigenlijk perfect voor te gebruiken ja , en het valt minder op. Mijn monitor ga ik wsl niet spuiten omdat ik in de (nabije) toekomst een tft-scherm ga halen en ik niet verwacht dat eventuele kopers hier blij mee zijn :*)
Orion84 schreef op 17 december 2003 @ 19:58:
mooi gedaan, ik vind persoonlijk alleen de hoeveelheid schroefjes, boutjes whatever rond je window een beetje overdone, zeker omdat ze toch nie helemaal perfect uitgelijnd lijken te zijn. (dat valt meer op omdat et er zo veel zijn). Maar ondaks dat toh een geslaagde CaseMod.
Het lijkt idd alsof die schroefjes niet uitgelijnd zijn , maar ik heb er net een lat tegengehouden en geen enkele verkeerde kunnen vinden. Zo gewoon valt het ook niet op iig. (foei kromme foto :> )

[ Voor 20% gewijzigd door Exe-cuter op 17-12-2003 20:01 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

mooi gedaan, ik vind persoonlijk alleen de hoeveelheid schroefjes, boutjes whatever rond je window een beetje overdone, zeker omdat ze toch nie helemaal perfect uitgelijnd lijken te zijn. (dat valt meer op omdat et er zo veel zijn). Maar ondaks dat toh een geslaagde CaseMod.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:57
je moet er van houden, het ziet er iig apart uit :)
je logo vind ik wel origineel, zelf ontworpen?
en je window, zit die vast met schroefjes of zijn dat allemaal popnagels? (best veel iig)

• Exe-cuter
Logo heb ik idd zelf ontworpen :) . Mijn window zit helemaal vast met inox moertjes en boutjes , niks gefake. Wel veel werk om dat allemaal vast te draaien ! (wie wil ze tellen ? :p )

Verwijderd

/me agrees

kvind hem best netjes gedaan, hij heeft een beetje "groffe army style" (uhhh bestaat dat? : P ), die schroeven vooral en gen effen kleur maar beetje donker en dan weer licht. Het toetsenbord vind ik persoonlijk ook errug vet gedaan, ik was ookal van plan om de mijne te spuiten :) .
Tis ook weer iets anders dan dat blauw en groen :P (NOFI!)

Oja!
T knopje bij je floppy r0x :Y)

Verwijderd

38 Schroefjes :)

Verder erg mooi gedaan, maar het lijkt alsof je ccfl alleen maar een beetje onder in de kast schijnt. Ik had er ook nog een bovenin gezet :Y)

Verwijderd

ik vind t' een beetje een vies kleurtje...

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 17:06

megaleo

Special member

Best leuk gedaan. Maar toch vind ik hem een beetje standaard.
En het kleurtje vind ik ook niet echt te gek. Maarja, das mijn mening.
Ik vind je window daarentegen wel heel gaaf. Komt door al die schroefjes. Dat geeft het wel iets "stoers"!

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10 11:28
Vind de kleur persoonlijk niet helemaal geweldig, maar idd wel vernieuwend.........de schroeven hebben voor mij iets van een over-kill !

De stealth vind ik altijd kwl, kabels zijn aardig weggewerkt en de baybus vind ik wel lachen, zeker met die pijltjes......al met al kwlé mod ! :thumbsup

Dont work hard, just party!

Verwijderd

Mooi gespoten TB, ik vind de kleuroverloop naar het numerieke gedeelte vooral strak. Het logo op de zijkant van je case staat dr ook prima op _/-\o_

Verwijderd

Ben niet zo`n fan van groen, maar toch leuk gedaan. :)

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:05
Erg leuke mod :)

De kleur en de vorm van je window zijn orgineel, niet zo standard en dat vind ik altijd wel okay ;)

Ook vind ik je tobo mod erg goed gelukt!

Heb je trouwens ook een plaatje van je verlichting in het donker :?

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

offtopic:
Lekker ik heb diezelfde modem (zie die groene kabel voor je pc door slingeren? :X )
Speedtouch Home USB? ;) Ga nu niet zeggen dat je Skynet ADSL hebt O-)

ontopic:
Wel leuke case, maar mss wat overdreven met die afgeronde boutjes aan de zijkant?
mayb binnenkort nogges een foto van mijn casemod...

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

Verwijderd

fix effe een ethernet modem man :9

verde rleuke mod :)

• Exe-cuter
kwaza schreef op 18 december 2003 @ 15:44:
offtopic:
Lekker ik heb diezelfde modem (zie die groene kabel voor je pc door slingeren? :X )
Speedtouch Home USB? ;) Ga nu niet zeggen dat je Skynet ADSL hebt O-)
Het is een blauwe kabel van de Alcatel Speedtouch USB op Skynet ADSL ja B)

Op aanvraag de foto's in het donker (vond je ook op die site in TS , maar deze zijn nieuwer :P) Ik heb de modem in de voorste USB moeten steken omdat mijn aansluitingen vanachter een dik jaar geleden geraakt zijn door de bliksem , waardoor ik zeer onstabiele verbinding heb en de modem telkens uitvalt. Voor printer enzo is het wel nog goed te gebruiken 8)7
Die onderste is dus met enkel de blacklight wat dus niks weergeeft op een foto :'( (enkel zo'n 5 cm bandje op mijn grafische kaart) :

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/executer/case_donker.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/executer/case_blacklight.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Exe-cuter op 18-12-2003 16:56 . Reden: update ]

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Hey, wat je om je power connectors heb ik ook in me kast...
Zal nog eens pic's posten :)

Heb er alleen een glowwire bij'in gedraait...

Zit er cool uit.

Edit:
Pics staan in kleine mods topic

[ Voor 31% gewijzigd door []InTeR[] op 19-12-2003 13:59 ]

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 18:46

Woohooo

Smilie, James Smilie

ah leuk met die kleuren :)

toevallig ben ik ook met een HQ08 (High Tower dan) bezig
ben bijna klaar dr mee...

• Ghannes
  • Laatst online: 13:19
die usb's aan de zijkant is wel een goede oplossing :)
Maar je had ook zo'n ding kunnen kopen waarmee je dat in kan bouwen 8)7

• Kawaii
  • Niet online
Ghannes schreef op 19 december 2003 @ 13:40:
Dat had de TS kunnen doen ja, maar het is toch veel leuker om het zelf te maken?

• Exe-cuter
Ghannes schreef op 19 december 2003 @ 13:40:
Ik weet niet juist wat je bedoeld , maar ik heb een aansluiting voor aan de achterkant van je case genomen , het ijzeren plaatje eraf geschroeft en vervolgens de 2 losse aansluitingen in mijn kast geschroeft. De draadjes heb ik wel nog moeten verlengen omdat die 5cm te kort bleken.
Pagina: 1