Toon posts:

[WORD 97] Voettekst probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een formulier gemaakt in Word, als het document geopend wordt krijgt de gebruiker een form voor zijn neus waar ie een aantal dingen invult. Onder andere een versienummer. Nu wil ik in de voet van het document een regel plaatsen "Versie x gemaakt d.d.: dd-mm-yyyy" Ik heb in de voet een bookmark gezet welke ik selecteer en daarna vervolgens de bovenstaande string in de voet plaats. So far, so good.

Echter, als de gebruiker het document op een ander tijdstip veranderd moet bovengenoemde string ook geupdate worden. Ik krijg dit niet voor elkaar. Ik probeer de bestaande tekst te verwijderen en een nieuwe erin te zetten maar dat lukt niet (sentences.delete of characters.delete geven niet het gewenste resultaat).

Ik denk dat ik voor een te moeilijke oplossing aan het kiezen ben, heeft iemand een beter idee?

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Custom document properties!

Je kan bij File->Properties en dan het custom tabblad je eigen document properties toevoegen.
Deze kan je dan overal (en meerdere keren) in je document laten weergeven via Fieldcodes.

Dit doe je door op de gewenste plek in je document te gaan staan, dan Insert->Field en dan de categorie Document Information en de veldnaam "DocProperty" te kiezen en dan daarachter in de textbox de naam van de gewenste zelfgemaakte property in te vullen.

Deze kan je dan ook in VBA zetten via bijvoorbeeld ActiveDocument.CustomDocumentProperties("<propertynaam>").Value

De veldcodes moeten dan echter wel weer ververst worden anders zijn ze wel gewijzigd maar worden de oude waardes nog getoond in het formulier, dit kan in de footer via de code:
code:
1
2
3
    ActiveWindow.ActivePane.View.SeekView = wdSeekCurrentPageFooter
    Selection.WholeStory
    Selection.Fields.Update

In de eerste regel zet je de view zo dat je in de header zit, in de tweede regel selecteer je alles en in de derde regel update je alle veldwaardes.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik proberen,

Bedankt