Toon posts:

Netwerk met Zyxel Prestige 650H

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag al men zooi aangesloten voor Tiscali ADSL met het bovenstaande modem/router/switch (val me niet aan op de termen heb er té weinig verstand van) geval.

Er staan 2 PCs aangesloten op de Zyxel en inmiddels heb ik het internet op beide PCs aan de praat, maar het netwerk geeft nogal wat problemen.

Ik heb beide PCs een ander ip gegeven (te weten 192.168.1.33 en 192.168.1.34) en dezelfde Gateway. NETBIOS via TCP/IP (term die ik vaak langs zag komen in de search) staat geinstalleerd.
Ik heb een aantal mappen op beide XP machines gedeeld, maar kan deze vanaf beide PCs niet benaderen.

Ik heb de search geprobeerd en misschien staat er zelfs wel wat in, maar ik heb advies nodig voor precies deze situatie, omdat ik er te weinig verstand van heb om alle termen uit elkaar te houden.

(n00b uitleg gewenst dus ;))

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je nou gewoon de zyxel als dhcp laat werken dan staat alles altijd goed.

Als je deze link volgt staat er uitgelegt hoe je em naar een router kan zetten en dhcp server.
Ik heb het hier ook en tot nu toe geen probs.

Verwijderd

Topicstarter
Die link ging mijn n00b kennis te boven...

Dus ben toch maar weer even aan het klooien geslagen en het is me uiteindelijk gelukt. Gewoon auto IP-adres verkrijgen en ook DNS. NETBIOS op standaard (zijn drie instellingen: aan, uit en standaard) en dan werkt het :D

Bedankt Tiscali voor het vermelden in de handleiding, dat ik NETBIOS moet uitzetten....
Noemen ze dit om het maken van een netwerkje tegen te gaan of omdat het ook consequenties heeft voor de performance?

• geforce5_guy
  • Niet online
Ik vond die links anders wel erg duidelijk. Gewoon veranderen wat dik gedrukt staat en dan is het voor elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
Kan me voorstellen dat andere mensen het heel handig vinden idd, maar ik kon die verbinding nie eens tot stand brengen. Kwam dus nie in dat menu waar je heel makkelijk alles kon veranderen :)

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 18:05:
Kan me voorstellen dat andere mensen het heel handig vinden idd, maar ik kon die verbinding nie eens tot stand brengen. Kwam dus nie in dat menu waar je heel makkelijk alles kon veranderen :)
Met het programma putty kan je heel makkelijk een telnet verbinding opstarten en dan gewoon de opdrachten volgend en klaar is kees.
Pagina: 1