Toon posts:

Hoe test ik Linksys WRT54G?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kabelmodem -> WAP/router en dan wireless naar notebook, en via UTP naar PC. Via beide machines internet en ook de router configureren. Resp. 11 en 100 Mb/s.
Ik wil graag een printer en wat bestanden delen.
Het lukt mij niet een thuisnetwerkje tussen PC en notebook te maken, en WinXP Pro's network setup wizard kan het ook niet.
Er worden bridges geïnstalleerd, maar dan houdt het op.
IP adressen:
Gateway: 192.168.1.1
Notebook: 192.168.1.100
PC: 192.168.1.101
Met bridges wordt het *.102 etc.

Kan het zijn dat de WAP/router's hubfunctie niet werkt?
Hoe test ik of de hardware in orde is?
Bestaat er een stap voor stap eliminatieprocedure voor mogelijke fouten, van mij of de WAP?

Alvast dank!

Verwijderd

Topicstarter
Wie zichzelf helpt, helpt dubbel, zie mijn moeder altijd . . .
Ik heb intussen ontdekt dat ik in de setup van de router 'starting IP adress' van de default 192.168.1.100 moet veranderen in bijvoorbeeld 192.168.1.2.
Nu kan ik vanuit beide machines pingen.
WinXP netwerk setup wizard maakt nu geen bidges meer.
Maar bestanden delen . . .?
Nadat ik een gebruikersaccount met een wachtwoord had beveiligd kon ik remote desktop toegang krijgen. Dat is VEEL.
Iets minder, bestanden en printers delen moet dan toch ook kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
Als mijn goede oude moeder wist wat het was zou zij zeggen dat ik mijzelf nu exponentieel aan het helpen was . . .

Nadat ik op beide machines een wachtwoordbeveiliging op mijn user account had ingesteld blijken alle shares over en weer zichtbaar.

Ik meld het maar even, want noch WinXP noch enige freakende tweaker heb ik hierover gehoord . . .

Dat ik dus met 'eigenantwoorden' lijk te komen is omdat ik anderen mijn notplug'nplay ergernissen wil besparen.