Ik ben al aan het zoeken geweest op Google en MySQL.com maar ik kan maar geen oplossing vinden voor het volgende.
Ik heb een tabel in een MySQL-db met zo'n 500 e-mailadressen + voornaam + achternaam + id. Vier kolommen dus.
Nu kan een gebruiker al deze e-mailadressen bekijken via een PHP-pagina gesorteerd op drie verschillenden manieren:
1. voornaam, achternaam, e-mailadres
2. achternaam, voornaam, e-mailadres
3. e-mailadres, achternaam, voornaam
Dit is natuurlijk geen enkel probleem, echter wil ik nog 1 andere manier van sorteren toevoegen;
4. (domein van e-mailadres), e-mailadres, achternaam, voornaam
Op deze manier staan alle domeinen bij elkaar.
Weten jullie missschien hoe ik dit voor elkaar krijg in een MYSQL query, op een manier dat ik de computer niet laat vastlopen?
Hoe zet ik zoiets in de ORDER BY / GROUP BY?
Alvast bedankt
Ik heb een tabel in een MySQL-db met zo'n 500 e-mailadressen + voornaam + achternaam + id. Vier kolommen dus.
Nu kan een gebruiker al deze e-mailadressen bekijken via een PHP-pagina gesorteerd op drie verschillenden manieren:
1. voornaam, achternaam, e-mailadres
2. achternaam, voornaam, e-mailadres
3. e-mailadres, achternaam, voornaam
Dit is natuurlijk geen enkel probleem, echter wil ik nog 1 andere manier van sorteren toevoegen;
4. (domein van e-mailadres), e-mailadres, achternaam, voornaam
Op deze manier staan alle domeinen bij elkaar.
Weten jullie missschien hoe ik dit voor elkaar krijg in een MYSQL query, op een manier dat ik de computer niet laat vastlopen?
Hoe zet ik zoiets in de ORDER BY / GROUP BY?
Alvast bedankt