Toon posts:

[analyse] Zelf frequentie waterfall plots maken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je een waterfall plot kan maken van een geluidsbestand. Ik heb gezocht met de search maar ik kon niks vinden. een voorbeeldje van een waterfallplot:

Afbeeldingslocatie: http://www.svsubwoofers.com/images/Bassy%20scenes/brokenarrowexplosion.jpg

Het leek me wel interresant een paar extreme scenes uit fims zoals The matrix reloaded (begin waarbij trinity uit het raam springt al schietend) te analyseren.

Verwijderd

Dit kun je met Wavelab doen van steinberg, helaas geen gratis programma. En ook nog eens in kleur :P

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:38

samo

yo/wassup

Het een Texas Instuments grafische rekenmachine, een CBL2 een een microfoonsensor, of 2 als je in stereo wil doen... Maar da's ook niet gratis en niet echt snel/bewerkelijk

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Beetje overkill maar Matlab kan dit uitstekend :) .

Verwijderd

Hier een voorbeeldje : Afbeeldingslocatie: http://yardcure.netfirms.com/download/got/plot.jpg

Je kunt dus de gezichtshoek enzo aanpassen ook de freq. enzo

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 16:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle replies Misschien kan ik wel aan matlab komen via school maar dan is het nog overkill. Ben even wavelab demo aant downen kijken of het daar me lukt.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Is daar niet gewoon een winamp plugin voor? Zolang je niets wil uitprinten of langer ernaar kijken werkt dat prima.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 17 december 2003 @ 17:11:
Is daar niet gewoon een winamp plugin voor? Zolang je niets wil uitprinten of langer ernaar kijken werkt dat prima.
Het moet wel een beetje nauwkeurig zijn met duidelijk assen en schaalverdeling erop.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 18:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 17:22:
[...]

Het moet wel een beetje nauwkeurig zijn met duidelijk assen en schallverdeling erop.
Dat heeft wavelab dus allemaal :)

Verwijderd

Topicstarter
Net wavelabdemotje geprobeert ziet er goed uit. Jammer dat de freq. analyse maar tot 20 hz gaat.

hmmm precies wat ik dacht...

Afbeeldingslocatie: http://www.wislwally.de/picupl/upl/matrix2.jpg

de resolutie is ook een beetje laag jammergenoeg maar het idee is duidelijk. Er zit (IMHO)veel te veel laag in de links en rechts kanalen. Ik vind dat ze dat wel in het LFE kanaal hadden kunnen mixen. M'n center kan het geweld in source direct nog wel bijbenen maar m'n elipsons vinden dit duidelijk minder :(

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 18:40 ]

Verwijderd

Kun je dat niet met bass management bijstellen ? knip alles weg onder 100hz ofzo of 120hz, kijk even wat beter klinkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard heb ik het bassmanagement aan staan anders zou ik m'n mainspeakers al hebben kunnen begraven :/ cuttoff staat op 80hz en alle speakers staan op small. LFE kanaal op 0dB. probleem van klapperende speakers is daarmee opgelost. nu heb ik klapperende subwoofer :)
Pagina: 1