Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
En zou het wel passen dan weet ik niet als dit wel voldoende koeling gaat geven aan je kaart
Ik zou toch nog even zoeken naar andere varianten want er is vast wel meer over te vinden.
• Northbridge worden lang niet zo warm als je GPU (ook niet een GeFroce4-MX)
• Je zal met dit ding ook een fan nodig hebben (ze adviseren zelfs voor de Northbridge nog airflow te hebben)
• ik zou het nooit doen
• koop een Papst 12dB fan ofzo
[EDIT]
• ohja; het gaat nooit passen, daarvoor moet je weer speciale lijm kopen, want de schroefjes zitten niet op de goede plaats (had ik al gezegd dat het een Northbridge koeler is
[ Voor 25% gewijzigd door OnTracK op 17-12-2003 16:21 ]
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
oude COmpaq systemen hebben mooie grote passieve sinks. (Deskpro2000 series bijvoorbeeld)
die kunnen je GF4tje wel lekker koelen en zijn waarschijnlijk nog wat minder hoog dan die NB cooler van Zalman.
tis alleen wat mod-werk (gaatjes boren of lijmen)
[ Voor 7% gewijzigd door Nimrod|IA op 17-12-2003 16:30 ]
OnTracK schreef op 17 december 2003 @ 16:18:
• 'tis een Northbridge koeler (dat ding naast je CPU) wil nog niet zeggen dat je em ook voor je GPU kan gebruiken (zie pic)
• Northbridge worden lang niet zo warm als je GPU (ook niet een GeFroce4-MX) deze heatsink is groter dan de originele heatsink, dus zal ie ook beter koelen
• Je zal met dit ding ook een fan nodig hebben (ze adviseren zelfs voor de Northbridge nog airflow te hebben) hoeft niet per se. als er op 't originele heatsink ook geen fan zit, zie ik niet in waarom er nu opeens wel een fan bij zou moeten
• ik zou het nooit doen das natuurlijk weer persoonlijk he..
• koop een Papst 12dB fan ofzo zou je erbij kunnen zetten ja, wat je GPU toch weer wat koeler maakt
[EDIT]
• ohja; het gaat nooit passen, daarvoor moet je weer speciale lijm kopen, want de schroefjes zitten niet op de goede plaats (had ik al gezegd dat het een Northbridge koeler is) die bevestiging is geheel te verstellen op maat hoor, dus past vrijwel altijd

kheb zelf de wat kleinere NB heatsink van Zalman gebruikt op een TNT2
en zelfs deze had al een fan op de heatsink..
Hier een foto:
Past die wel op zo`n klein kaartje zso`n zalman ding, denk dat ik die dan maar neem.Kickasz schreef op 17 december 2003 @ 16:52:
Ik had vroegâh een ASUS GF 4 MX 460. Aangezien in dat fannetje ook nogal prut vond na een jaar. Ding begon steeds meer herrie te maken etc. heb ik er een Zalman HP80A opgezet. Dit werkte echt perfect. Vervolgens was ie nog eens goed te OC'en ook.
Hier een foto:
[afbeelding]
Passen volgens mij altijd wel. Is IMO wel allemaal te vinden @ www.zalmantech.com Die Heatsink die daar staat weet ik neit van of die nog wel wordt gemaakt, zo niet moet je de (duurdere) opvolger nemen. Verder is sowieso zo een grote sink duurder dan die kleine. Ik denk trouwens wel dat hij gaat passen. Zo niet, lijm je hem vast met AS Adhesive of verstel je de gaatjes (boren).Meneer aard schreef op 17 december 2003 @ 17:12:
[...]
Past die wel op zo`n klein kaartje zso`n zalman ding, denk dat ik die dan maar neem.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Deze zin citeer ik uit de site van hun, maar er geen extra warmte van de nb alleen van de vga:?
Straks ff pic maken van me zielig; niet over nagedacht heatsink.
Tt vind ik rommel, moet goed degelijk spul zijn. Pics komen er straks even aan._ferry_ schreef op 17 december 2003 @ 17:31:
sowieso kun je kitjes kopen bij de pc boer om je kaart te koelen Tt heeft ze bijvoorbeeld.
Dat wil dus zeggen dat deze heatsink niet kan op een Northbridge met een VGA ingebouwd. Maar daar gaat het helemaal niet over, je wil deze op je graka. Ik denk dat dit is vanwege de hitte of misschien dat zo een chipset met graka onboard groter is ofzo.Meneer aard schreef op 17 december 2003 @ 17:28:
ZM-NB47J is compatible with all Northbridge chipsets that do not have a built-in graphics chipset.
Deze zin citeer ik uit de site van hun, maar er geen extra warmte van de nb alleen van de vga:?
Straks ff pic maken van me zielig; niet over nagedacht heatsink.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Kan zijn.sokje schreef op 17 december 2003 @ 17:39:
[...]
Dat wil dus zeggen dat deze heatsink niet kan op een Northbridge met een VGA ingebouwd. Maar daar gaat het helemaal niet over, je wil deze op je graka. Ik denk dat dit is vanwege de hitte of misschien dat zo een chipset met graka onboard groter is ofzo.
De beloofde pic = resized voor modem gebruikers.
Ziet mijn oog daar onderin een netwerkkaartje
[ Voor 16% gewijzigd door Mojo op 17-12-2003 17:51 ]
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 17:57 ]
Dan zijn we het met elkaar eenssokje schreef op 17 december 2003 @ 17:50:
Dat ding is inderdaad erg zielig. Ik weet zeker dat die zalman beter zal coolen. En omdat hij verstelbaar is, hoef je niet bang te zien dat hij niet past. De zalman koelt natuurlijk beter, omdat die ook groter is.
offtopic:
Ziet mijn oog daar onderin een netwerkkaartje![]()
Je hebt goed gegokt, maar het is een belkin wireloos netwerk kaart
Ik ken deze niet echt krijgen hiero. Ik ga liever voor de zalman heatsink met 6cm fan @ aerogate 2. Dan kan ik weer rustigVerwijderd schreef op 17 december 2003 @ 17:54:
Ik heb een maand of 2 geleden onderstaande Zalman ZM17CU gekocht voor mijn Radeon 9100, ook al omdat de heatpipe-uitvoering niet pastte (heb geen gaatjes). Deze steekt tenminste niet zo afschuwelijk veel uit als een northbridge-koeler op de VGA-kaart. Met een beetje geluk zou deze hier nog wel te krijgen moeten zijn, heb 'm zelf uit de pricewatch gehaald, tenminste. Mocht-ie nou toch nog te weinig koelen dan kun je er evt. nog een Zalman FB123 Fan+Bracket bijplaatsen. Met de Fanmate1 kun je die fan dan weer behoorlijk stil krijgen, is mijn ervaring
[afbeelding]
Verwijderd
Is dat 'heatpipe-ding' dezelfde die ik bedoel, de ZM50/80? Daar heb je toch die gaatjes voor nodig in je VGA-kaart, of kun je 'm wellicht ook nog op een andere manier aansluiten?sokje schreef op 17 december 2003 @ 18:47:
Je kan ook van die heatpipde ding de achterkant gewoon weglaten, maar ja dat is ook zonde. Verder is die ZM17CU wel lelijk zeg, vind die 2 nieuwe wel mooier (die oranje met heatpipe en zwarte met heatpipe)
Enne ook al zou die ZM17CU lelijk zijn, ik heb dat ding om te koelen, niet om er tegenaan te kijken
Ding past altijd, is verstelbaarMixingMastersM schreef op 17 december 2003 @ 19:03:
Dat nortbridgekoeltje van zalman word geleverd met lijm. dus mocht de hij niet met schroefjes passen kan je altijd nog plakkenmaar of het aan te raden is...ik weet het niet is wel een ding wat flink uit zal steken
Als je vergelijkt tussen de huidige heatsink en die zalman, wat is de beste keus?MixingMastersM schreef op 17 december 2003 @ 19:03:
Dat nortbridgekoeltje van zalman word geleverd met lijm. dus mocht de hij niet met schroefjes passen kan je altijd nog plakkenmaar of het aan te raden is...ik weet het niet is wel een ding wat flink uit zal steken
Hoe warmt wordt deze heatsink op een tnt2NewbieNeo schreef op 17 december 2003 @ 16:45:
[...]
[afbeelding]
kheb zelf de wat kleinere NB heatsink van Zalman gebruikt op een TNT2
en zelfs deze had al een fan op de heatsink..
Eh niet altijd dus. Het is wel verstelbaar heb je helemaal gelijk in, maar er zijn moederborden die geen gaatjes rond de northbridge hebben zitten.......
Vandaar de bijgeleverde lijm
Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup
handwarm, en dan te bedenken dat er nauwelijks airflow in die kast zit (PSU fan op 5V en CPU fan op 5V) en er geen fan naast hangt..
zag net je standaard heatsink...
volgens mij is de 'kleine' NB heatsink, dus die gouden van mij, zelfs al genoeg voor jouw GPU...
bij jou zat er standaar dus geen fan op jou GPU heatsink, bij mij wel zo'n 40mm ding...
ergo: ik denk dat de TNT2 zelfs warmer wordt dan de GF4 MX..
Ik heb 2 fans voor aan en 2 achteraan.NewbieNeo schreef op 17 december 2003 @ 21:22:
[...]
handwarm, en dan te bedenken dat er nauwelijks airflow in die kast zit (PSU fan op 5V en CPU fan op 5V) en er geen fan naast hangt..
zag net je standaard heatsink...
volgens mij is de 'kleine' NB heatsink, dus die gouden van mij, zelfs al genoeg voor jouw GPU...
bij jou zat er standaar dus geen fan op jou GPU heatsink, bij mij wel zo'n 40mm ding...
ergo: ik denk dat de TNT2 zelfs warmer wordt dan de GF4 MX..
Op moment als ik alle fans uitzet, loopt de pc tijdens het spel vast. Rebooten en de fans aan is het enige wat helpt.
Ik heb nog wat rondgekeken en vond een zalman (die zwarte heatpipe+ fan) wel een beetje grof+ zwaar voor zo`n kaartje en ben bang dat ie door buigt what ever.
Is zo`n zalman nb-47j goed genoeg voor een mx-480?
Die NB-47J kost wat meer PCI sloten...NB-32J:
2) Dimensions : 37(L) X 37(W) X 32(H) mm
NB-47J:
2) Dimensions : 37(L) X 37(W) X 47(H) mm
Maar volgens mij moet zo'n Zalman heatsink wel voldoende zijn als je kijkt was bvb ASUS op een V9180 Magic (MX440-8X @ 250MHz) stopt:
http://www.asus.com/products/vga/v9180m/enlarge.htm
Das geen punt, maar als je even naar mijnde kijkt (mx480 @ 350/333) zo`nE-RIC schreef op 22 december 2003 @ 14:19:
Is een NB-32J niet intessanter?
[...]
Die NB-47J kost wat meer PCI sloten...
Maar volgens mij moet zo'n Zalman heatsink wel voldoende zijn als je kijkt was bvb ASUS op een V9180 Magic (MX440-8X @ 250MHz) stopt:
http://www.asus.com/products/vga/v9180m/enlarge.htm
Uit de search:
bij een GF 4mx kan je gewoon je koeler er af halen hoor, tis een MX versie die worden och al niet echt warm.
was een tijdje geleden ook een topic over het OCen van een GF 4 mx, daar ging het ook vrij redelijki zonder koeler. Dus als ie aleen aan staat moet dat makelijk kunnen.
Maar als ik jou was zou ik gewoon die Zalman 50HP kopen, scheelt je een hoop keren je kast openmaken
Plak er gewoon voor de zekereheid een heatsink van een 486 op ofzo dan weet je zeker dat je goed zit de GF4mx word iig niet zo heet.
Koop een zalman NB-32J voor paar euro en je bent klaar.
Heb het hier ook passief draaien @ een geforce 4 mx440.
[ Voor 40% gewijzigd door Meneer aard op 22-12-2003 15:09 ]