Toon posts:

Line-in Soundblaster PCI 128

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
j0 dudes.

Kheb ff een probleempje. Ik heb een tijd geleden mijn gamecube via een tv-kaart aan me PC gehooked, dat ging allemaal aardig enzo, dus met het beeld zit het wel snor.
Het geluid was alleen nog een prob, we hebben toen het tulp naar scart ding gemod met een koptelefoon stekkertje, die ik dus in me line in wil hebben. als ik het stekkertje rechtstreeks op mijn boxen aansluit heb ik perfect geluid, dus dat modden is wel goed gegaan. Alleen als ik het via de line-in probeer lukt het niet... Iemand enig idee? Misschien verkeerde signaal ofzo? de instellingen in de sndvol staan wel goed geloov ik :P
Alvast bedankt

Verwijderd

Je hebt dus nu uit de scart van je .....? een kabel lopen naar je Line in?

Verwijderd

Aan de (RGB A/V Scart kabel van de) Gamecube zit dus een Tulp aansluiting. Direct aansluiten kun je dus met een tulp naar jack snoer. In dit geval is het bestaande snoer voorzien van een jackstekker om aan te sluiten op de line-in van de geluidskaart (althans zo lees ik het, als er een los scart kabel [non-gamecube] is gebruikt kan het zijn dat het een input en niet een output scart is > http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html - in dat laatste geval zouden er 2 pinnen verplaatst moeten worden: pin1 naar pin2 en pin3 naar pin6 maar aangezien hij het wel doet op de boxen lijkt mij dat de Scartkabel wel goed is)

- Staat bij weergave van je line-input deze wel ingeschakeld en op tenminste 70% volume?
- Zit hij wel aangesloten op de juiste jackconnector? (blauw op de SB Audio PCI Vibra kaart)

Sluit anders eens een tapedeck oid met lijnaansluiting aan om te controleren of je line-input het wel doet.

standaard audio debuggen

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 05:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de onduidelijkheid. Whebbe van de tulp naar scart, een tulp naar jack gemaakt. Dit werk dus iig perfect. Bedankt voor je reactie euss, ik zal iig ff kijken of me line-in, ja de blauwe :P, wel werkt.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Ander probeer het ding in de line-in van je TV-kaart te pluggen, dat zou ook moeten werken!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?