Laat ik eerst es uitleggen wat ik bedoel met fuzzy: Je kunt van een plaatje een "fuzzy code" berekenen die een soort CRC is voor een plaatje, met als verschil dat de fuzzy code gebaseerd is op de inhoud van het plaatje, in plaats van op de binaire data. Door deze fuzzy codes met elkaar te vergelijken, kun je dus aan programma schrijven dat plaatjes opzoekt die op elkaar lijken. Met "op elkaar lijken" bedoel ik dan dus dat het ene plaatje bijvoorbeeld sterkere JPEG compressie heeft, of een spam-tag, of een andere grootte dan de ander.
Er is al een programma die dit kan, nml Unique Filer. En ik was dus zeer geinteresseerd in het algoritme dat zij gebruiken. Weet iemand hier meer over?
Mijn ultieme doel is dan om een zelfde soort programma te schrijven dat ook automatisch van iedere set op-elkaar-lijkende plaatjes die met de beste kwaliteit uitzoekt.
Er is al een programma die dit kan, nml Unique Filer. En ik was dus zeer geinteresseerd in het algoritme dat zij gebruiken. Weet iemand hier meer over?
Mijn ultieme doel is dan om een zelfde soort programma te schrijven dat ook automatisch van iedere set op-elkaar-lijkende plaatjes die met de beste kwaliteit uitzoekt.
日本!🎌